Jos koulutus on yo ja merkonomi niin olisko kannattavaa opiskella lisää?
Ja olisko se sitten mikä nykyään, tranenomi vai?`
Kommentit (4)
Jos ei yo+merkonomi-koulutuksella saa töitä niin toki sitä kannattaa jotain ajankuluksi tehdä, vaikka sitten opiskella, mutta jos töitä löytyy, niin tee ihmeessä niitä. Minulla on juurikin tuo koulutus ja olen ollut jo neljä vuotta vakityössä, ihan hyvä työpaikka ja palkallakin tulee toimeen. Lisäkoulutusta aion hankkia vasta jos ei muuta ole.
Minulle ei tule mieleen mitään työtä, mihin tradenomina pääsisi, mutta merkonomina ei. Kysymys on enemmän kokemuksesta ja osaamistesta kuin kuin koulutuksesta. Toki tuore opintotodistus pitkän työuran jälkeen kertoo kyvystä oppia uutta.
Koulutus on aina plussaa. Joka tutkinnosta/koulutuksesta tulee yleensä lisää tietoa, taitoja, avarampia näkyjä maailmaan ja uusia kivoja tuttavuuksia. Kuin panisi rahaa pankkiin :) Lisäksi nykyään on niin paljon joustavia ja monimuotoisia settejä, että onnistuu aika kivasti työn ohella.
Koita ensin hakea tuolla tutkinnolla työtä. Merkonomina ei ole ainakaan ylikoilutettu. Pääset heloommin kaikenmaailman kauppoihin j asiakaspalvelu/laskutus hommiin. Riippuen siis oletko taloushallinnon vai asiakaspalvelun ottanut...
Työkokemus on aina työkokemusta. Sitä ei korvaa sata vuotta koulun penkillä istuminen. Jos haluat oppia lisää, ja jatkossa ehkä parempaa palkkaa ja vieläkin moninisempia duuneja, niin sitten tradenomiksi. Kannattaisin yrittämään ensin tuolla tutkinnolla ja saamaan jalkaa sinne työelämän väliin.
Terv. Yksi, joka kävi vain koulua koulun perään, eikä saanut riittävästi kokemusta.