Anna Puu pudottanut 23 kiloa mutta ei ollut dieetillä...?
http://www.menaiset.fi/artikkeli/sport-lehti/anna-puu-muutti-ruokavalio…
Siis miten se nyt menikään......?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno juttu jos jollain putoaa paino huomaamatta.Nyt lenkkeilen jokapäivä, syön n.1700 kcal joka päivä,lasken kalorit kaikesta mitä syön,1 herkkupäivä viikossa,näen nälkää suurimman osan ajasta mutta en laihdu en. Ylipainoa 25kg.
Ihan sama juttu sillä erotuksella, että oikeasti en näe nälkää vaan "nälkä" on mielitekoa jota vastaan saa tapella miltei joka hetki. Paino ei putoa ja vaikka putoaisikin niin ainakaan huomaamatta se ei tapahtuisi.
161/83
Ne mieliteot kertovat hiivasta. Pääset mieliteoista parissa viikossa eroon, jos alat tappaa hiivaa. Ja jos et ala, hiiva tappaa lopulta sinut taudin tai toisen muodossa, koska niitä alkaa ennen pitkää tulla, kun vieraat eliöt valtaavat solusi.
Vierailija kirjoitti:
Minä korjasin ruokavalioni terveelliseksi ja laihduin 30 kg, joten ihan mahdollista. En kertaakaan laskenut kaloreita tai miettinyt olevani dieetillä. Söin hyvin ja nautin. Eikä ollut nälkä. Samalla katosi pari terveysongelmaa, suosittelen.
Minkälainen ruokavaliosi on? Esimerkki tyypillisestä päivästä? Kuinka usein herkuttelet ja miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kruuna vai klaava? Syöpä vai Piri?
Jep.
Jos tolla liikuntamäärällä (kävelyä 1 h päivässä ja muutamat viikkotreenit) ja sokerin välttämisellä muka laihtuu noin paljon, niin miksen mä oo laihtunut? Tupakoinninhan se tuolla jo tunnusti.
No ei kaikki tietenkään laihdu noin. Ihmiset o erilaisia ja ihmisten lähtötasot on erilaisia. Joku joka syö ihan hyvin mutta ei liiku yhtään voi ehkä laihtua sillä että alkaa liikkua edes jotenkin ja poistaa ylimääräisen sokerin ruokavaliostaan, kun taas joku jolla on jo valmiina liikuntapohjaa ei välttämättä hyödy kävelyn lisäämisestä juurikaan. Ei kaikki keinot toimi kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kruuna vai klaava? Syöpä vai Piri?
Jep.
Jos tolla liikuntamäärällä (kävelyä 1 h päivässä ja muutamat viikkotreenit) ja sokerin välttämisellä muka laihtuu noin paljon, niin miksen mä oo laihtunut? Tupakoinninhan se tuolla jo tunnusti.
Samaa mietin, muutenkin masentava ketju kun niin moni on kertonut laihtuneensa juuri niillä samoilla "pikkumuutoksilla" mitä itsekin olen tehnyt tuloksetta. Ainut muutos on että enää liho mutta en myöskään laihdu, vaan paino seilaa joka kuukausi 78-82 kilon välissä.
Jep, mä en oo muuttanut elämässäni mitään, mutta niin vain lihoin viime vuonna 6 kiloa. Ja ne eivät lähde mihinkään. Olen yhtä aktiivinen, samassa työssä jne, mutta vakiopainoni on humpsahtanut liian suureen lukemaan.
En juo alkoholia, en syö herkkuja, en suklaata, sipsejä, limsoja, en erikoiskahveja, en laita sokeria mihinkään, en teehen tai tee jotain leipomuksia kotona. Syön salaattia tai jotain kasviksia joka aterialla, sen lisäksi proteiinia ja rasvoja. Mitään ei tapahdu. Masentaa - ja ainut ohje on aina että jätä viina ja herkut pois?!
Syöt liian vähän ja olet säästöliekillä tai sitten vain olet normaalipainoinen ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Hieno juttu jos jollain putoaa paino huomaamatta.Nyt lenkkeilen jokapäivä, syön n.1700 kcal joka päivä,lasken kalorit kaikesta mitä syön,1 herkkupäivä viikossa,näen nälkää suurimman osan ajasta mutta en laihdu en. Ylipainoa 25kg.
Syöt vääränlasta ruokaa ja kiinnität huomiota vain kaloreihin.
Heko heko, kaikilla ei vaan putoa yhtä helposti söi sitten miten vain.
Milloin tämä menee ihmisten päähän?
Ei ikinä. Jos aineenvaihdunta ei jostain syystä toimi, niin se ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Mun kokemus on, että kukaan ei laihdu vahingossa tai sitten saa olla TODELLA huolissaan. Laihtuminen on aina rankkaa hommaa, vaatii tietoista kieltäytymistä jne. Jos taas paino alkaa tippua itsekseen, kun ei ruoka maistu, niin silloin on henkisesti joku ongelma. Jokuhan voi laihtua esim. isossa surussa, mutta silloinhan pää ei ole ihan kunnossa. Jos taas alkaa laihtua, vaikka "syö normaalisti", niin tila on lähes poikkeuksetta hengenvaaralline. Esim. diabeetikot laihtuu taudin päästessä tarpeeksi pahaksi ja kun insuliinit puuttuu.
Höpöhöpö. Laihtumiseen ei tarvita kuin se ettei syö enempää kuin kuluttaa. Jätä sinäkin se toinen lautasellinen syömättä ”mutku oli niin hyvää”, niin laihdut.
Tiputat sitä ruoka-annoksen kokoa 30% niin laihdut. Yksinkertaista.
Ihan sama juttu sillä erotuksella, että oikeasti en näe nälkää vaan "nälkä" on mielitekoa jota vastaan saa tapella miltei joka hetki. Paino ei putoa ja vaikka putoaisikin niin ainakaan huomaamatta se ei tapahtuisi.
161/83