Anna Puu pudottanut 23 kiloa mutta ei ollut dieetillä...?
http://www.menaiset.fi/artikkeli/sport-lehti/anna-puu-muutti-ruokavalio…
Siis miten se nyt menikään......?
Kommentit (50)
Jos vähän liikuntaa lisää ja vähäsen korjaa ruokavaliotaan parempaan, niin ihan varmasti muutoksia tapahtuu ajan mittaan, ei siinä tarvi mitään nettidieettiä ostaa ja alkaa sen laihdutuksen kanssa jojoilemaan.
Minä korjasin ruokavalioni terveelliseksi ja laihduin 30 kg, joten ihan mahdollista. En kertaakaan laskenut kaloreita tai miettinyt olevani dieetillä. Söin hyvin ja nautin. Eikä ollut nälkä. Samalla katosi pari terveysongelmaa, suosittelen.
Niin, dieetti on jojo-mammojen konsti, se alkaa ja loppuu ja kilot tulevat takaisin tuplana. Sen sijaan, jos haluaa kiloista pysyvästi eroon, pitää muuttaa lopullisesti elintapojaan. Anna lienee tehnyt niin.
Jutta + kumppanit rahastaa niitä hölmöjä dieetti jojoilijoita. Parhaan tuloksen saa kun itse tekee aivan pieniä muutoksia ja päätöksiä terveellisempään ja vähitellen kilot alkavat lähtemään, aivan kuten Anna on ilmeisesti tehnyt.
Jos ajattelee dieetin olevan laihdutuskuuri, niin voisin itsekin allekirjoittaa Anna Puun sanat (jätin sokerin minimiin, muuten en kamalasti koskenut ruokavalioon). Tosin kiloja ei ole tippunut ihan samaan malliin, mutta semmoiset kymmenkunta nyt kuitenkin vuoden alusta. Mutta jos ajattelee dieetti-sanaa ruokavalion merkityksessä, niin sittenhän tuo ei pidä paikkaansa. Kaikillahan on tietynlainen ruokavalio eli dieetti.
Minä liikuntaa vihaava sohvaperuna aloin kävelemään joka ilta 1.5 tuntia. Paino putosi tällä konstilla 15 kg, nyt painoindeksini on 19.5. Ruokavaliota en muuttanut.
Totta kai laihtuminen onnistuu ilman dieettejäkin, mutta en tiedä, uskoako tässä tapauksessa. Kasvoista ei yleensä tule noin kuihtuneen näköisiä ilman jonkinlaista "näännytysdieettiä".
Erikoiselta tuntuu myös se, että pelkillä elämäntapamuutoksilla laihtuu laihemmaksi kuin koskaan - eikä pelkästään aiempaan normaalipainoonsa.
En usko että pelkkä liikunta laihduttaa tai sitte sitä pitäs olla 24/7
Itse olen muutamassa kuukaudessa pudottanut 5 kiloa mutta en myöskään ole ollut dietillä. Tarkoituksena on kyllä pudottaa painoa mutta en mitään aikarajaa ole asettanut, saati että mitään diettiä noudattaisin.
Olen vainyksinkertaisesti syönyt vähemmän herkkuja.
Dokaamista kannattaakin vähentää, jos on lapsia. Viimeistään kun lapsi on 7-vuotias. Heh heh.
Tästä voidaan päätellä, että lihavuuden funktiona kannattaa vaihtaa puolisoa noin joka toinen vuosi, sillä jos on oltava etsimässä aina uutta puolisioa, edellyttää se kuosissa pysymistä.
Diet=ruokavalio, dieetti
Suomen sana hämää koska sitä käytetään täällä vähän virheellisesti kuvaamaan myös ruokavaliota. Lievä anglismi.
Mutta kun Anna Puu ei ole missään vaiheessa ollut läski eikä ole koskaan myöskään ollut hoikka... Mitkä vitun 23 kiloa?
Vierailija kirjoitti:
En usko että pelkkä liikunta laihduttaa tai sitte sitä pitäs olla 24/7
Kyllä pelkkä liikunta laihduttaa, jo reipas kävely laittaa aineenvaihduntaan vauhtia. Tutkimusten mukaan istumatyöläiset ovat laihtuneet jo sillä, että ovat alkaneet seistä osan päivästä.
Niin; siis dietti ei ole sama asia kuin elintapojen terveellisemmiksi muuttaminen!
Dietti on lyhyemmän ajanjakson kestävä "kuuri" jolloin ruokavaliota karsitaan rankalla kädellä ja liikutaan paljon. Tarkoituksena pudottaa paljon ja äkkiä. Ja useimmiten lihotaan äkkiä takaisin samaan ja mielellään vielä ylikin.
Elintapojen muutos taas johtaa pysyvämpään tulokseen mutta vie pidemmän aikaa ja ruokailutavat muutetaan terveellisemmiksi mutta ei kituuteta.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun Anna Puu ei ole missään vaiheessa ollut läski eikä ole koskaan myöskään ollut hoikka... Mitkä vitun 23 kiloa?
Raskauskilot, mäntti.
Kruuna vai klaava? Syöpä vai Piri?
En lukenut juttua, mutta multa putosi 23 kiloa ihan vaan tyroksiinin hoitotasapainon löytymisen jälkeen.
Toinen mokoma lähti elämäntapamuutoksella. Dietit ovat humpuukia ja aiheuttavat jojoilua.
ei laihtuakseen tarvi olla millään dieetillä. siis laihdutussellaisella. riittää kun sä vaihdat mitä laitat naamaasi. normaaliruokaa syövän on todella vaikea saada siitä tarpeeksi kaloreita edes ylläpitääkseen painoaan. ei se painonpudotus tuon vaikeampaa ole.