Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te työttömät teette päivisin tai miten estätte mökkihöperöitymisen?

Vierailija
08.09.2017 |

Itse en ole työtön mutta käytännössä verrattavissa siihen, koska ei ole mitään pakollisia menoja kodin ulkopuolella. Teen tällä hetkellä lopputyötä ja lisäksi opiskelen avoimessa tiivillä tahdilla. Tosin nekin ovat verkko-opintoja, joten olen aika paljon sidottuna kotiin, vaikka voisin opiskella esim. kirjastossa mutta itselleni ehkä koti on luontevin paikka.

Ei ole kauheasti varaa mihinkään kahvitteluihin tai ulkona syömisiin, vaikka silloin tällöin käyn lounashinnalla syömässä. Mutta mistä te siis saatte sosiaalisuutenne ja muut menonne?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa teen mitä työssä käydessäni. Herään aamulla herätyskellon soittoon kello seitsemän, teen aamupalan, syön sen ja luen lehden, käyn aamulenkillä koiran kanssa. Koska tämän jälkeen ei tarvitse lähteä töihin niin yleensä teen sitten pidemmän lenkin, luen lehdet paremmin ja joka päivä, luen kirjoja, laitan ruokaa kotona mitä en tekisi työssä käydessäni. Joskus käyn ulkona lounaalla yksin tai ystävien kanssa. Tulen kotiin usein siivoan, saatan jumpata, lukea, käydä kylässä mummolla, vanhemmilla tai vapaapäivällä olevilla ystävillä. Teen päivällistä, lähden käymään salilla illalla jollen ole jo päivällä käynyt. Pidän kuukausikortin salille sekä bussikuukausikortin voimassa koko ajan ettei pääse rappeutumaan. Illalla käyn suihkussa, tapaan kenties kavereita, käyn joskus poikaystäväni luona tai hän käy minun luonani. Yöt useimmiten kotona tai poikaystävän luona. Poikaystävä käy töissä, minäkin toivottavasti taas kohta.

Vierailija
22/29 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettiyhteys ja ipad. Saan kulumaan ajan rajattomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on töissä 90 työkaveria. Olin kuukauden sairaslomalla ja kun kävin kaupassa, sain kassalla puheripulikohtauksen.

En kyllä kestä olla joutavana ja sosiaalisuuden ulkopuolella.

Vain kotitöitä.. pliis ei..

Vierailija
24/29 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen keikkatöitä sopivasti. Kaikki lapset on koulussa ja vain kotona tulisi hulluksi. Mutta vakipaikkaa en halua. 

Vierailija
25/29 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelua ja harrastuksia, ja kun jälkimmäiseen liittyy eläimet, niin puuhaa riittää. Ja tietenkin työtön metsästää, marjastaa ja sienestää tähän aikaan vuodesta.

Vierailija
26/29 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks joka päivä joku kysyy mitä työttömät tekee päivisin?

Vierailija
27/29 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaan simsiä ja haaveilen paremmasta elämästä... :D (töiden haun ja kotitöiden ohella)

Vierailija
28/29 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nautin! Mä en ole koskaan ollut näin kiireinen kuin nyt kotonaollessa, ihmettelen miten olen selvinnyt kaikesta pitkän työpäivän lisäksi!

Esim eilen, mulla oli yön yli leipätaikina tulossa ja aamulla paistoin sen ennen kuin muut heräsi. Heitin teinin kouluun ja palasin kotiin hetkeksi, lueskelin kirjaa vähän aikaa ja kävin sähköpostit läpi. Sitten lähdin anopin kanssa kauppaan, siinä vierähti reilu tunti. Laitoin itselleni ja miehelle lounasta. Iltapäivällä tein yhden blogitekstin, imuroin 250m2, vaihdoin lakanat ja pesin 3 koneellista pyykkiä. Aloin tekemään iltaruokaa jonka söimme klo 17. Siinähän se päivä vierähtikin.

Yleensä viikkoon kuuluu ainakin 1 x2 h kävelylenkki kaverin kanssa kahvitteluineen. Nyt loppukesään on myös kuulunut marjanpoimintaa, hilloamista yms ihanaa. Lapsenlapsikin on meillä joskus päivisin. Lisäksi yritän käydä ainakin yhdessä taidenäyttelyssä /kk. Leivon 1-3x viikossa.

Samaa mieltä kuin ap, pelkään ja pelkäsin että totun liikaa tässä kotona nysväämiseen mutta oikeasti täältä pääsee helposti pois. Maanantaina on esim tämän vuoden 10 matka edessä:) Tälläkertaa vain kotimaassa mutta kuitenkin. Osa liittyy työhön jota teen satunnaisesti freelancerina, osa on lomia. Omaksi iloksi kuitenkin

Vierailija
29/29 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miks joka päivä joku kysyy mitä työttömät tekee päivisin?

Samaa minäkin ihmettelen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme