Naapurin yksinasuva nainen ei käy koskaan missään eikä sen luona käy vieraita
Noin kolmekymppinen nainen on kyseessä. Ollaan muiden naapureiden kanssa asiasta juteltu, ja kukaan muukaan ei näe sen koskaan käyvän missään muualla kuin kerran viikossa kaupassa. Eikä koskaan moikkaa ketään meistä naapureista vaan pitää katseen tiukasti maassa. Onkohan tuo vaarallinen tapaus? Ei näytä olevan ketään läheisiä, ei töitä, ei sosiaalisia taitoja. Vähän pelottaa, että pimahtaako se joku päivä kokonaan. Voiko tuosta ilmoittaa jonnekin ennen kuin jotain pahaa tapahtuu?
Kommentit (84)
Et vissiin itsekään käy pahemmin missään jos on aikaa seurata naapuria noinkin tiiviisti?
Ei mullakaan käy ketään kylässä, töissä kyl käyn mutta kotona ollessa olen aina yksin ja viihdyn oikein hyvin. En kaipaa sosiaalisia ympyröitä, vaan kaipaan lepoa ja rauhaa koska työelämä ja sen vaatimukset kiireineen ovat stressaavia. On ystäviäkin, mutta en välttämättä vaihda heidän kanssaan sanaakaan kokonaiseen vuoteen, ja siitä huolimatta juttu jatkuu kuin ei mitään kun taas joskus otamme yhteyttä toisiimme. Voisin hyvin kuvitella asuvani jollain saarella Turun saaristossa kokonaisen vuoden ilman ihmiskontaktia. Nauttisin siitä suuresti, jos vain kaikki perustarpeet (ruoka, lämpö, mahdollinen sairaus/loukkantumistilanne) olisi varattu ja järjestetty huolella.
Mun kaverini on tuollainen. Ei tosin käy kaupassakaan, vaan tilaa kotiin.
Sillä on skitsofrenia, jota ei hoida ja ahdistus. Ollut monesti osastohoidossa. Nykyään sieltä kotiutetaan ja ei oo pakkoseurantaa.
Ihan kuin juttu olisi minusta. Ei hätää, en pimahda. Kivempi olisi, jos tulisitte juttelemaan minulle kasvotusten asiasta kun että palstalle kirjoitellaan. Miksi henkilö, joka tykkää olla omassa rauhassa on aina sellainen tapaus, että "pimahtaa"?
olen usein omissa ajatuksissani joten en aina muista muille sanoa hei, varsinkin kun ei koskaan tiedä kuka on naapuri ja kuka ei.