Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies suuttui kun pyysin häntä viemään roskapusseja

Vierailija
08.09.2017 |

Tervehdys mammat! Olen kolmen pienen lapsen kotiäiti. Vastuullani on tällä hetkellä perheemme ruuanlaitto, pyykkihuolto ja kodin puhtaanapito lastenhoidon ohella. Hoidan ne mielelläni kun nyt kotona olen, mutta riita mieheni kanssa syntyi aamulla siitä, että pyysin häntä viemään roskapussin. Mies totesi siihen ettei se kuulu hänen tehviinsä, koska hän käy töissä (yrittäjä, arvostan!) mutta mielestäni työssäkäynti ei estä viemästä roskapussia, kyseessähän on kuitenkin minuutin homma. Olenko teistä kohtuuton kun pyysin miestä hoitamaan roskien viemistä? Ja siis, tästä tuli oikeasti aamulla riita...

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vie molemmat roskia, mutta mies nipottaa jos löytää roskapussin ovelta. Itsellä myös pieni lapsi, käyn töissä ja aina en ehdi viemään suoraan laatikkoon, joten pudotan parvekkeelta esim. vaippapussin rapun viereen. Joo ei ehkä kaunein näky siinä, mutta kulkeutuu aina roskiin heti, kun vaan pääsen ulos. Asutaan omakotitalossa, joten ei siis ole missään muiden näkösällä. Jostain syystä näistä vaan tuee riitaa jatkuvasti. Omasta mielestäni suurempi ongelma on se, ettei mies viiti laittaa käytettyjä vaippoja roskikseen vaan ne lojuu kakkoineen vessan lattialla, roskiksen päällä tms. ja koko kämppä haisee jos vessan ovi auki. Pahimmillaan vaippoja on 8kpl ympäri lattiaa yön yli ellen itse niitä kerää. Roskis on vielä jalalla avattava eli ei olisi iso vaiva saada vaippoja sinne. Paljon on hyviäkin asioita, mutta näitä käsittämättömiä yksityiskohtia en ymmärrä. Tosin tällästä vääntämistä se on ollut kaikesta, kun asuu miehen kanssa joka ei ole asunut kenenkään muun kanssa eikä yksin.

Vierailija
42/69 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies vie itsestäänselvyytenä roskat joka aamu töihin lähtiessään. Siis minäkö vauvan ja taaperon kanssa lähtisin pelkästään roskien vientiä varten kolmannesta kerroksesta pihan perälle roskia viemään kun mies voi ne viedä matkalla parkkipaikalle? Onneksi mun miehellä on järki päässä ja tajuaa, että aivan turhaa pukea kaksi lasta ja lähteä niiden ja roskapussien kanssa rappukäytävään taiteilemaan, kun miehelle homma teettää puolen minuutin ylimääräisen vaivan.

Tämä! Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole ikävämpää kuin se, että olet lähdössä stressaantuneena töihin ja mietit jo tulevan päivän haasteita ja juuri kun olet ovensuussa laittamassa ovea kiinni niin vaimo huutaa vie lähtiessäsi roskat ja tunkee pa*kaisia roskapusseja käteesi väkisin. Ex-vaimo teki tuota. Todella ärsyttävää.

Vie ne roskapussit itse päivällä, sillä kyllähän sinäkin todennäköiset liikut päivällä asunnon ulkopuolella. Tai pyydä roskien vientiä illalla kun miehesi on ehtinyt levätä hetken kotona työpäivän jälkeen.

No jos perheessä on vaippaikäisiä lapsia, niin kyllä niitä roskia pitää viedä päivälläkin sen lisäksi, että aamulla vie ne kakkavaipat pois haisemasta. Ja onhan se toki harmillista, että joudut samalla kun joka tapauksessa ulos lähdet, jopa käväisemään roskiksessa siinä matkan varrella. Kuitenkin aika lailla harmillisempaa on pukea kolme lasta ja itsensä, ottaa yksi lapsi syliin ja kaksi muuta käsipuoleen ja kakkapussin kainaloon, kuskata koko konkkaronkka pihan poikki roskakatokseen, palata samaa tietä takaisin ja sitten riisua ne kolme lasta ja itsensä jotta pääsee aloittamaan aamutoimet. Sinä selviäisit tästä kamalan haasteellisesta hommasta puolessa minuutissa kun ap:llä voisi koko reissuun kaikkine pukemisineen ja riisumisineen kulua helposti puoli tuntia.

Kumman sinä mieluummin valitsisit itse? Viedä roskat yksin samalla kun kuitenkin ulos olet menossa, vai tehdä se eri reissuna kolmen pikkulapsen kanssa?

Vierailija
44/69 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdetaan ap elämiä, jooko?? Minäkin haluun tuon luokan ongelmat.

Vierailija
45/69 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervehdys mammat! Olen kolmen pienen lapsen kotiäiti. Vastuullani on tällä hetkellä perheemme ruuanlaitto, pyykkihuolto ja kodin puhtaanapito lastenhoidon ohella. Hoidan ne mielelläni kun nyt kotona olen, mutta riita mieheni kanssa syntyi aamulla siitä, että pyysin häntä viemään roskapussin. Mies totesi siihen ettei se kuulu hänen tehviinsä, koska hän käy töissä (yrittäjä, arvostan!) mutta mielestäni työssäkäynti ei estä viemästä roskapussia, kyseessähän on kuitenkin minuutin homma. Olenko teistä kohtuuton kun pyysin miestä hoitamaan roskien viemistä? Ja siis, tästä tuli oikeasti aamulla riita...

Ollaan ihan rehellisiä, niin eihän se ukkosi tuosta todellisuudessa suuttunut vaan jostain minkä olet jättänyt tästä pois kokonaan, vai mitä?

Vierailija
46/69 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä suurin kriisi teidän suhteessa? Paljo teillä ikää?

Vierailija
47/69 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole ikävämpää kuin se, että olet lähdössä stressaantuneena töihin ja mietit jo tulevan päivän haasteita ja juuri kun olet ovensuussa laittamassa ovea kiinni niin vaimo huutaa vie lähtiessäsi roskat ja tunkee pa*kaisia roskapusseja käteesi väkisin. Ex-vaimo teki tuota. Todella ärsyttävää.

Vie ne roskapussit itse päivällä, sillä kyllähän sinäkin todennäköiset liikut päivällä asunnon ulkopuolella. Tai pyydä roskien vientiä illalla kun miehesi on ehtinyt levätä hetken kotona työpäivän jälkeen.

Olen pahoillani, että sulla on ollut rankkaa entisessä suhteessa :(

Tuo on jotain aivan kamalaa.

Vierailija
48/69 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan ihan rehellisiä, niin eihän se ukkosi tuosta todellisuudessa suuttunut vaan jostain minkä olet jättänyt tästä pois kokonaan, vai mitä?

Juuri tuosta suuttui, mutta syy on varmaan työpaineissa tms. ei voi tietää. Hienossa mallissa on kyllä avioliitto jos ilman riitaa ei voi pyytää miestä tuon vertaa auttamaan. Ap

Vierailija
49/69 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka teillä muuten hoitaa kaupassa käynnit? 

Ymmärrän, että pienten lasten kanssa juuri roskien vienti voi joskus olla vaikeaa, kun ei niitä oikein keskenäänkään voi siksi aikaa jättää. Vai voiko? Ymmärtääkö mies saman asian, vai onko lastensa kanssa niin vähän ettei sitä tajua.

Ei voi jättää vielä lapsia keskenään, valitettavasti. Kun minä lähden ovesta mulla on siinä lapset, rattaat, laukku, sään mukaan ehkä sadevaatteet lapsille varalta ja itselle sateenvarjo, jotain hiekkaleluja puistoon.

Kun mies lähtee ovesta hän kävelee yksin läppärilaukun kanssa autolle, jotenkin ajattelisin hänen vievän helpommin roskapussin. Mutta tämähän on liikaa pyydetty. Ap

Se on valitettavasti niin, että kun huomaavaisuus toista kohtaan loppuu, niin se on merkki siitä, että myös rakkaus on loppunut. Mun vanhemmat ovat olleet yhdessä yli 40 vuotta ja isä auttaa aina takin äidin päälle ja huolehtii kaikesta tuon tyyppisestä, kuten roskapussien vienti tai äidin auton tankkaus (tämä paljastu meille lapsille vasta pari vuotta sitten, että isä edelleen huolehtii tankkauksesta :DD). Ja äiti huolehtii ja hemmottelee isää myös. Heillä on hyvin perinteinen roolijako naisten ja miesten töihin, mutta tästä huolimatta he aina auttavat toisiaan ja huomioivat toisensa. Ja täytyy kyllä sanoa, että vaikka olen joskus tuntenut pettymystä oman mieheni intoon tehdä osuutensa kotitöistä, niin en voisi edes kuvitella tilannetta, että hän ei veisi roskapussia mennessään ja sanoisi ettei se kuulu hänelle. Se rakkaus toista kohtaan on tekoja. Pieniä arjen tekoja joka päivä.   

Vierailija
50/69 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mutta varmasti naurettavin riita ikinä. Tiedättekö sen fiiliksen kun eräänä aamuna sitä vaan havahtuu siihen että nykyään riitoja, kiistoja, sanaharkkoja tulee paljon useammin ja helpommin kuin joskus ennen - ja pitkässä avioliitossa on kuitenkin perspektiiviä huomata tällaiset. Olen 35, mies 40+. Ap

Vierailija
51/69 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka teillä muuten hoitaa kaupassa käynnit? 

Ymmärrän, että pienten lasten kanssa juuri roskien vienti voi joskus olla vaikeaa, kun ei niitä oikein keskenäänkään voi siksi aikaa jättää. Vai voiko? Ymmärtääkö mies saman asian, vai onko lastensa kanssa niin vähän ettei sitä tajua.

Ei voi jättää vielä lapsia keskenään, valitettavasti. Kun minä lähden ovesta mulla on siinä lapset, rattaat, laukku, sään mukaan ehkä sadevaatteet lapsille varalta ja itselle sateenvarjo, jotain hiekkaleluja puistoon.

Kun mies lähtee ovesta hän kävelee yksin läppärilaukun kanssa autolle, jotenkin ajattelisin hänen vievän helpommin roskapussin. Mutta tämähän on liikaa pyydetty. Ap

Se on valitettavasti niin, että kun huomaavaisuus toista kohtaan loppuu, niin se on merkki siitä, että myös rakkaus on loppunut. Mun vanhemmat ovat olleet yhdessä yli 40 vuotta ja isä auttaa aina takin äidin päälle ja huolehtii kaikesta tuon tyyppisestä, kuten roskapussien vienti tai äidin auton tankkaus (tämä paljastu meille lapsille vasta pari vuotta sitten, että isä edelleen huolehtii tankkauksesta :DD). Ja äiti huolehtii ja hemmottelee isää myös. Heillä on hyvin perinteinen roolijako naisten ja miesten töihin, mutta tästä huolimatta he aina auttavat toisiaan ja huomioivat toisensa. Ja täytyy kyllä sanoa, että vaikka olen joskus tuntenut pettymystä oman mieheni intoon tehdä osuutensa kotitöistä, niin en voisi edes kuvitella tilannetta, että hän ei veisi roskapussia mennessään ja sanoisi ettei se kuulu hänelle. Se rakkaus toista kohtaan on tekoja. Pieniä arjen tekoja joka päivä.   

Kauniisti kirjoitettu. Olen samaa mieltä... Ap

Vierailija
52/69 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mutta varmasti naurettavin riita ikinä. Tiedättekö sen fiiliksen kun eräänä aamuna sitä vaan havahtuu siihen että nykyään riitoja, kiistoja, sanaharkkoja tulee paljon useammin ja helpommin kuin joskus ennen - ja pitkässä avioliitossa on kuitenkin perspektiiviä huomata tällaiset. Olen 35, mies 40+. Ap

Tuossa on kyse muusta kuin niistä roskapusseista. Mies ei arvosta sua enää ja sinä vaistoat sen, mutta kaikki tiivistyy niihin roskapusseihin.  

Vierailija
53/69 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vei roskat tänään, teki ruokaa, vei ja haki lapsen päiväkodista. Aika kelvoton sun mies jos ei voi edes roskia viedä.

Vierailija
54/69 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on kyse muusta kuin niistä roskapusseista. Mies ei arvosta sua enää ja sinä vaistoat sen, mutta kaikki tiivistyy niihin roskapusseihin.  

Täsmälleen näin!  Ei kukaan muu kuin sinä itse voi tietää, mikä suhteessanne mättää, turha siitä roskapussista on täällä huudella! Selvitä asia miehesi kanssa.

Vierailija
55/69 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole edes lapsia, mutta silti mies vie aamuisin roskat töihin lähtiessään. Meillä roskavaja on ihan autokatoksen vieressä, joten mies autolle mennessään kävelee siitä ohi joka tapauksessa. Minä kuljen bussilla ja lähden ihan toiseen suuntaan ovelta. Yleensä menen ulos terassin ovesta ja kuljen siitä metsän poikki tien varteen bussipysäkille. Joten se, että mies vie roskat kun siitä ohi menisi kuitenkin, on meidän molempien mielestä järkevää. Samoin kuin se, että minä tiskausnatsina hoidan tiskikoneen täytön ja tyhjennyksen oman mieleni mukaan, on järkevää. Miksi tehdä asioista vaikeita, jos ne voi tehdä helpomminkin.

Ja ap, ei todellakaan ole kohtuutonta pyytää, että mies vie roskat, kun sulla on ne kolme pientä helmoissa. Itse ainakin veisin sata kertaa mieluummin roskat yksin kuin kolmen tenavan kanssa. Missä ihmeen käsissä sä roskapusseja edes kuljettaisit kolmen lapsen lisäksi? Tuskin sinulla niitä käsiä vartalon jatkeena on yhtään sen enempää kuin miehelläsikään.

Vierailija
56/69 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on aika huvittavaa. Roskapussit....

Vierailija
57/69 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuosta suuttui, mutta syy on varmaan työpaineissa tms. ei voi tietää. Hienossa mallissa on kyllä avioliitto jos ilman riitaa ei voi pyytää miestä tuon vertaa auttamaan. Ap

Ei pidä paikkaansa. Sä kuulostat hyvin luonnehäiriöiseltä tapaukselta. Kerrot kuinka sun vastuullasia on jotain kotitöitä ja leikit uhria hakien sympatiaa itsellesi. Tällästä tekee juurikin narsistisen mulkut (tai vitut). Ehkä siinä on se syy ukkosi vittuuntumiseen?

Vierailija
58/69 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä OT, mutta minkä ikäiset lapset?

Joku roskapussin vieminen kuulostaa nimittäin juuri sellaiselta tehtävältä, josta alle kouluikäinenkin voi hyvin selviytyä ja jonka tekee ihan mielellään, ja saa päälle mielihyvää osaamisestaan.

Meillä lapsi aloitti nyt toisen luokan ja alkaa nyt olemaan niin iso, että roskien vienti onnistuu. Taloyhtiön roskakatoksen lukko temppuilee toisinaan ja roskapöntöt ovat niin korkeita, että vielä viime keväänä lapsella ei riittänyt pituus ja voimat nostaa toisella kädellä ison roskapöntön raskas kansi ylös ja laittaa toisella kädellä roskapussi sisään. Nytkin pitää pussin olla kevyt että jaksaa sen kurottaa kannen raosta, koska ei yletä avaamaan kantta kokonaan.

Vierailija
59/69 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos perheessä on vaippaikäisiä lapsia, niin kyllä niitä roskia pitää viedä päivälläkin sen lisäksi, että aamulla vie ne kakkavaipat pois haisemasta. Ja onhan se toki harmillista, että joudut samalla kun joka tapauksessa ulos lähdet, jopa käväisemään roskiksessa siinä matkan varrella. Kuitenkin aika lailla harmillisempaa on pukea kolme lasta ja itsensä, ottaa yksi lapsi syliin ja kaksi muuta käsipuoleen ja kakkapussin kainaloon, kuskata koko konkkaronkka pihan poikki roskakatokseen, palata samaa tietä takaisin ja sitten riisua ne kolme lasta ja itsensä jotta pääsee aloittamaan aamutoimet. Sinä selviäisit tästä kamalan haasteellisesta hommasta puolessa minuutissa kun ap:llä voisi koko reissuun kaikkine pukemisineen ja riisumisineen kulua helposti puoli tuntia.

Kumman sinä mieluummin valitsisit itse? Viedä roskat yksin samalla kun kuitenkin ulos olet menossa, vai tehdä se eri reissuna kolmen pikkulapsen kanssa?

No en ainakaan ahdistelisi asialla miestäni, jolla on puhtaat vaatteet päällä ja joka on menossa suoraan asiakastapaamiseen. Ja joka tuo perheeseen suurimman osan tuloista.

Vierailija
60/69 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kerrot tästä roskapussiasiasta täällä, kun pidät sitä itsekin naurettavana? Miksi et kerro, mistä oikeasti on kyse? Et ole tyytyväinen suhteeseenne? Haluat saada empatiaa? Haluat että miestäsi haukutaan? Nautit siitä, jos tuntemattomat ihmiset kertovat, kuinka kelvoton mies sinulla onkaan? Koet sitten itse olevasi parempi? Toivot, että sinua neuvotaan jättämään hänet? Teetkö sitten niin?