Mies suuttui kun pyysin häntä viemään roskapusseja
Tervehdys mammat! Olen kolmen pienen lapsen kotiäiti. Vastuullani on tällä hetkellä perheemme ruuanlaitto, pyykkihuolto ja kodin puhtaanapito lastenhoidon ohella. Hoidan ne mielelläni kun nyt kotona olen, mutta riita mieheni kanssa syntyi aamulla siitä, että pyysin häntä viemään roskapussin. Mies totesi siihen ettei se kuulu hänen tehviinsä, koska hän käy töissä (yrittäjä, arvostan!) mutta mielestäni työssäkäynti ei estä viemästä roskapussia, kyseessähän on kuitenkin minuutin homma. Olenko teistä kohtuuton kun pyysin miestä hoitamaan roskien viemistä? Ja siis, tästä tuli oikeasti aamulla riita...
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea aloitusta, mutta miehesi on oikeassa.
Kiitos, piristit kahvihetkeäni. Hörähdin ääneen. Ap
Jospa sun miehelläsi on työmurheita.
Ja vastuun perheen elannosta painaa....
Ja vielä lisäät kuormitusta, kun pitäisi soutaa samaan suuntaan.
Onnea, kun palaat töihin, joudut hoitamaan työsi, lapset ja kotityöt. Usko pois, tuo mies ei tule enää sukkaansakkaan lattialta nostamaan, odottaa vain passaamista.
Vierailija kirjoitti:
Onnea, kun palaat töihin, joudut hoitamaan työsi, lapset ja kotityöt. Usko pois, tuo mies ei tule enää sukkaansakkaan lattialta nostamaan, odottaa vain passaamista.
Tämä. Tämätämätämätämätämätämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh, veisin vaan ne pussit sinne roskiin ja unohtasin koko jutun.
Niinpä, ehkäpä olen kohtuuton. Ap
Ihme nipottaja sanoisin. Voi kauheeta, minun piti viedä roskat. Voi kun minunkin murheet olisi tuota tasoa.
Mikään ei ole ikävämpää kuin se, että olet lähdössä stressaantuneena töihin ja mietit jo tulevan päivän haasteita ja juuri kun olet ovensuussa laittamassa ovea kiinni niin vaimo huutaa vie lähtiessäsi roskat ja tunkee pa*kaisia roskapusseja käteesi väkisin. Ex-vaimo teki tuota. Todella ärsyttävää.
Vie ne roskapussit itse päivällä, sillä kyllähän sinäkin todennäköiset liikut päivällä asunnon ulkopuolella. Tai pyydä roskien vientiä illalla kun miehesi on ehtinyt levätä hetken kotona työpäivän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole ikävämpää kuin se, että olet lähdössä stressaantuneena töihin ja mietit jo tulevan päivän haasteita ja juuri kun olet ovensuussa laittamassa ovea kiinni niin vaimo huutaa vie lähtiessäsi roskat ja tunkee pa*kaisia roskapusseja käteesi väkisin. Ex-vaimo teki tuota. Todella ärsyttävää.
Vie ne roskapussit itse päivällä, sillä kyllähän sinäkin todennäköiset liikut päivällä asunnon ulkopuolella. Tai pyydä roskien vientiä illalla kun miehesi on ehtinyt levätä hetken kotona työpäivän jälkeen.
Amen!
Meillä mies vie itsestäänselvyytenä roskat joka aamu töihin lähtiessään. Siis minäkö vauvan ja taaperon kanssa lähtisin pelkästään roskien vientiä varten kolmannesta kerroksesta pihan perälle roskia viemään kun mies voi ne viedä matkalla parkkipaikalle? Onneksi mun miehellä on järki päässä ja tajuaa, että aivan turhaa pukea kaksi lasta ja lähteä niiden ja roskapussien kanssa rappukäytävään taiteilemaan, kun miehelle homma teettää puolen minuutin ylimääräisen vaivan.
Ehkä OT, mutta minkä ikäiset lapset?
Joku roskapussin vieminen kuulostaa nimittäin juuri sellaiselta tehtävältä, josta alle kouluikäinenkin voi hyvin selviytyä ja jonka tekee ihan mielellään, ja saa päälle mielihyvää osaamisestaan.
Kuka teillä muuten hoitaa kaupassa käynnit?
Ymmärrän, että pienten lasten kanssa juuri roskien vienti voi joskus olla vaikeaa, kun ei niitä oikein keskenäänkään voi siksi aikaa jättää. Vai voiko? Ymmärtääkö mies saman asian, vai onko lastensa kanssa niin vähän ettei sitä tajua.
Voi mies raukkaa. Mukava varmaan tulla taas illalla kotiin sun luo. Oottako ne roskat edelleen siinä?
Roskapussin vieminen samalla kun lähtee kotiovesta ulos on huomaavaisuutta toista kohtaan. Ei se ole mikään kotityö. Ja tosiaan ap, elät aika harhamaailmassa, jos uskot että tilanne palaa ennalleen kun palaat töihin. :DDD Anteeksi nauru, mutta jos äijä kehtaa tuollaisesta roskapussin viemisestä nilittää, niin luulen että ei edes minkäänlainen kova kovaa vasten taistelu tule tilannetta muuttamaan. Varaudu siihen, että teet kaikki kotityöt loppuelämäsi ajan, tai sitten eroat miehestäsi. Silloinkin toki teet yksin ne kotityöt, mutta ei kuitenkaan ole miesvauvaa siellä sotkemassa. Otan osaa.
Huh mitä kommentteja täällä taas on...ap, pyyntösi ei ollut kohtuuton ja on kohteliasta/huomaavaista että puolisot tekevät asioita joita toinen arjessa pyytää - helpottaakseen toisen taakkaa (tämähän on kahden aikuisen ihmisen välisen parisuhteen ytimessä: tehdään asioita yhdessä, jaetaan arki ja kotityöt, helpotetaan toisen taakkaa, jaetaan ilot ja surut, molemminpuolista apua ja tukea ym).
Eri asia olisi jos miehesi molemmat kädet olisivat olleet murtuneet ja kipsattuina, silloin pyyntösi olisi kohtuuton.
Aika lapsellista. Molemmilta. Hyvä malli niille kolmelle muksulle.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö ne roskat on viemättä???
Vein ne itse. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuka teillä muuten hoitaa kaupassa käynnit?
Ymmärrän, että pienten lasten kanssa juuri roskien vienti voi joskus olla vaikeaa, kun ei niitä oikein keskenäänkään voi siksi aikaa jättää. Vai voiko? Ymmärtääkö mies saman asian, vai onko lastensa kanssa niin vähän ettei sitä tajua.
Ei voi jättää vielä lapsia keskenään, valitettavasti. Kun minä lähden ovesta mulla on siinä lapset, rattaat, laukku, sään mukaan ehkä sadevaatteet lapsille varalta ja itselle sateenvarjo, jotain hiekkaleluja puistoon.
Kun mies lähtee ovesta hän kävelee yksin läppärilaukun kanssa autolle, jotenkin ajattelisin hänen vievän helpommin roskapussin. Mutta tämähän on liikaa pyydetty. Ap
En jaksanut lukea aloitusta, mutta miehesi on oikeassa.