Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskaltaako maalla, syrjässä, missä vain metsää ympärillä, ei katuvaloja, niin käydä pimeällä lenkillä?

Vierailija
07.09.2017 |

Hyvä otsalamppu on ja taskulamppukin. Siltikin pelottaa. Mitä jos susi hyökkää päälle? Karhu? Vauhkoontunut hirvi? En niinkään pelkää mitään sarjamurhaajia, mutta metsän elukoita.. Mitä jos susi haistaa mut ja koiran ja käy päälle? Tai karhu.. Vaikka harvoin käyvätkään päälle, vaan yleensä ennemminkin pelkäävät, mutta ainahan voi tapahtua poikkeuksia..

Kuinka todennäköistä on, että kuolen jonkin villieläimen hyökkäykseen, jos lähden pimeällä lenkille täällä syrjäseudulla?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolet tod.näk nuorempana ja sairaampana jos et lenkkeile, joten anna mennä vaan.

Vierailija
22/50 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että saat döneriä. Koklaa jos uskallat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet väistää jos pitää vähänkään ääntä. Itse tykkään käydä metsässä lenkillä, ihan polkujen ulkopuolella. Tuntuu turvallisemmalta olla siellä metsässä "sisällä" kuin kulkea polkua pitkin, jossa kuka tahansa voi tarkkailla kulkuani. Ihan pimeällä ei tietenkään onnistu, kun ei näe minne menee.

Vierailija
24/50 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siitä ole about 20 vuotta kun karhu tappoi lenkkeilijän? Kävi huono tuuri, joutui emon ja pennun väliin.

Itse maalla asuvana käyn välillä pimeällä lenkillä mutta en niillä pienemmillä teillä joilla valosalla kyllä käyn vaan isommilla ja peltoaukeilla. Karhua kyllä ylivoimaisesti eniten pelkään ja metsässä liikkuessa pyrin pitään meteliä ittestäni. Muut eläimet ei pelota paitsi punkit.

Vierailija
25/50 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitä kuminauhaan kulkusia ja laita ranteeseen tai nilkkaan. Kilisee ja kolisee niin, että karhut sun muut hoksaa sut ties kuin kaukaa ja häipyy maisemista. Mummo käytti tätä eikä häntä karhu koskaan syönyt 😉

Vierailija
26/50 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka miten järjellä ajatellen tietäisi riskit ja niiden epätodennäköisyyden, niin eikö se ole kuitenkin aivan luonnollista ihmisen pelätä ja välttää pimeää? Kun ei itse näe niin hyvin, on haavoittuvaisempi ja se on epämiellyttävää.

Vierailija
27/50 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntemuksellisesti kyllä uhkaltaa.

Vierailija
28/50 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää mennä pimeällä?

Vierailija
29/50 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun kaupungissa, mutta käyn usein pimeän aikaan kävelyllä korvessa. Minusta se pimeys on rauhoittavaa, voi keskittyä omiin ajatuksiin ilman että ympäristö vie huomion. Suorastaan tarvitsen sitä t: adhd

Vierailija
30/50 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan voit käydä rauhassa lenkillä. Pidä meteliä, laula vaikka juostessasi, ne eläimet kaikkoaa. 

Mä olen niin cityihminen nykyään, että pelottaa ihan helkkaristi yöpyä maalla keskellä metsää veljen perheen kodissa, saati sitten mökillä: Vielä enemmän korvessa. Olen ollut koiranvahtina siellä, tai yksi  lapsista (kehitysvammainen) ei ole halunnut lähteä reissuun, sitten myös lapsenvahtina.  Aamulla aina helpottaa kun päivä valkenee. Itsekin olen maalta kotoisin, mutta jo lapsena muutettiin kaupunkiin. Sisarukset palanneet takaisin maalle, minä en osaa enää olla siellä. Tai osaan, jos ei tarvi yöpyä yksin. Koirasta ei ole mitään apua, kiltti lötjäke.

Vierailija
31/50 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras vinkki on juuri tuo että ole äänekäs, äläkä osoittele tehokkaalla taskulampulla metsikköön. Ei siksi että valo saisi eläimet hyökkäämään sua kohti vaan siksi että siellä on eläimiä ja niiden kiiluvien silmien tuijottaessa sua, on helvetin vaikea olla juoksematta takaisin kotiin turvaan. Pimeässä voit vain arvailla että onko se suden vain peuran simmut.

Kivoja lenkkejä!

Vierailija
32/50 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä uskalla liikkua alueilla (metsässä), joissa on nähty lähiaikoina karhuja.

Vierailija
33/50 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä uskalla liikkua alueilla (metsässä), joissa on nähty lähiaikoina karhuja.

Tarkoitat varmaan viimeaikoina? Lähiaikoina viittaa tulevaisuuteen, ettäs tiijät. :)

Vierailija
34/50 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekkin tulee turvallisempi olo kuin jossakin kaupungin pikku metsikössä taikka puistossa. Ihminen on pahin peto.

Vierailija
35/50 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v olen juossut mettäteitä ilman valoja kesät talvet ja pimeä mettätie on yksi turvallisimmista paikoista, mun mielestä. Kotonakin on vaarallisempaa, saatikka kaupungissa.

Vierailija
36/50 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvallisempaa kuin kaupungissa. Tilastollisesti terroristi tappaa suomessa enemmän ihmisiä vuodessa kuin villieläin.

Vedät hassuja päätelmiä tilastoista. Omaan uima-altaaseen kuolee enemmän porukkaa kuin haitankkiin, mutt ei se sitä tarkoita, että haitankki olisi turvallisempi paikka uida kuin oma uima-allas.

Vierailija
37/50 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon sanamuoto tappaa useamman syöpään kuin mitä villieläimet vuosikymmenessä.

Vierailija
38/50 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikon sanamuoto tappaa useamman syöpään kuin mitä villieläimet vuosikymmenessä.

Voitko tuon asian, mitä halusit kertoa, niin selittää hieman tarkemmin?

Vierailija
39/50 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos paikkakunnalla on susia tai karhuja, niin ehkä sitten kannattaa olla varovainen. Yleensä niistä on kyllä tietoa, jos sellaisia on seudulla. Hirven kyllä kuulee ja näkee, kun se tulla rymistää paikalle. Hirvi myös haistaa ihmisen ja pakenee paikalta.

Ei pidä paikkaansa. Meillä oli talo pienessä kylässä, ja hirvet makasivat pihan perällä. Eivät mitenkään pelänneet ihmisiä. Hirvi on hyvin paikkauskollinen. Se nukkuu tietyissä paikoissa ja jopa ylittää tiet tietyistä kohtaa (esim. kulkiessaan juomaan järvelle). Karhu taas kiertää asutuksen kaukaa yleensä, jos et jätä ruokaa ulos. Maalla asuessani näin karhun yhden ainoan kerran, ja se lähti ryminällä karkuun metsässä. Elävää sutta en ole nähnyt koskaan. Taitaa olla harvinainen.

Vierailija
40/50 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan alueen etnisestä rikastuneisuusasteesta? Ihminen on käytännössä ainoa uhka aikuiselle lenkkeilijälle ja tietyistä kulttuureista tulevat tutkitusti 17x toisia suurempi uhka.

Eläimet eivät käy juosten liikkuvan aikuisen lenkkeilijän kimppuun, varsinkaan jos alueella ei ole ongelmallisia susilaumoja. Karhu ei hyökkää lenkkeilijän kimppuun, koska juosten liikkuva ei voi yllättää sitä.