Muutama tunti Tallinnassa, mihin mennä?
Olen käynyt Tallinnassa vuosia sitten, missä kannattaa käydä, kun on vain muutama tunti aikaa? Joku ostoskeskus lähellä satamaa?
Kommentit (15)
Miksi mennä noin lyhyeksi aikaa?
Hieno kaupunki pidempäänkin oleiluun.
Virukeskus, Satama on pelkkää työmaata ja piraattipuotia.
Vanhassa kaupungissa kävelyllä ja ota kahvi ja kakkupala Raatihuoneen torilla.
Menisin pelaa escape roomia, jos on seuraa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mennä noin lyhyeksi aikaa?
Hieno kaupunki pidempäänkin oleiluun.
Tällä reissulla itse Tallinna vain sivuseikka, risteily mukavalla porukalla se pääjuttu. Satamassaoloaikaa kuitenkin muutama tunti ni kiva poiketa maissa.
Vierailija kirjoitti:
Vanhassa kaupungissa kävelyllä ja ota kahvi ja kakkupala Raatihuoneen torilla.
Kiitos tästä vinkistä.
Huoriin tietenkin. Käyn aina panemassa paria misua kun pyörähdän sielläpäin.
Virukeskus on kallis, Sadamamarket täynnä pieniä kopperoita, huonolaatuista piraattia ja tyrkkyjä venäläisiä. Suosittelen vanhaa kaupunkia. Viru turg on lähellä vanhan kaupungin porttia ja sieltä saa vähän edullisemmin, kuin vanhan kaupungin puodeista, käsitöitä, huiveja yms.. Palveluasenne on aika nihkeä kautta linjan joka paikassa. Kalamajan kaupunginosa on nousussa, mutta en nyt itse ole siihen hirveän ihastunut ollut.
Ja olen käynyt Tallinnassa usein, viimeksi nyt heinäkuussa.
Ja, jos aikatauluunne sopii, monen vuoden jälkeen voisi olla antoisaa käydä opastetulla kiertoajelulla - suosittelen!
Raatihuoneentorilla se keskiaikainen pieni kahvila Draakon on hauska paikka piipahtaa.
Viruhotellin KGB-kierros, jos historiajutut kiinnostaa.
Tuomiokirkolla ja muurilla on hyvät näköalat. Vanhassa kaupungissa siis. Mut ei sinne kannata illalla mennä.
Me ollaan käyty joskus kylpylässä Tallink Spa & Conference hotellilla, kun on ollut maissa aikaa vajaat 4 tuntia. Parhaat ostoskeskukset ovat mielestäni kaikki Tallinnan keskustan ulkopuolella.
Balti Jaam turg. Hieno paikka. Avattiin vasta tänä kesänä, ehtii kävellenkin.
Tai käykää Rotermannin kvartaalissa ja vsnhan kaupungin puolella. Toki jos halut ostaa elintarvikkeita ja neukkuaikojen turistitavaraa, niin Balti jaam on hyvä. Ostin sieltä juustoa ja sieniä. Ja fossiilin
Sadama Market?