Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa mitä teen?! Tutustuin ihmiseen ja nyt se soittelee 5 kertaa päivässä, tuppautuu jatkuvasti meille. Ahdistavaa seuraa

Vierailija
07.09.2017 |

Mukava ihminen, mutta hänen seurassaan on todella ahdistavaa olla, koska puhuu jatkuvasti samoista muutamista asioista, kertoo samat jutut muutaman tunnin aikana varmaan 10 kertaa. Mä en vain jaksa jatkuvasti olla hänen kanssaan tekemisissä, mutta en haluaisi kuitenkaan laittaa välejä kokonaan poikki.

Soittelee kuitenkin kokoajan ja olen huomannut, että alkaa mennä hermot ja heti kun näen, että soittaa niin tulee jo voi vee sanat. Saattaa myös yhtäkkiä pompata ovelleni ja ei meinaa päästä millään eroon. Mua suoraansanottuna ahdistaa tämä tilanne, koska tuntuu etten saa hetkeäkään rauhaa tuosta ihmisestä.

Ymmärrän että on ehkä yksinäinen ja nyt innoissaan kun on saanut ystävän, minäkin tykkään hänestä mutta en vain pysty olemaan hänen kanssaan kokoajan. Mulla on fiilis, että onko tämä nyt tätä sitten ihan aina, meidän 3h mitä ehditään miehen kanssa olemaan yhdessä päivittäin, menee siihen että tuo ihminen pomppaa meille tai häiritsee puheluin ja viestein koko tuon ajan.
Ja joka kerta ne samat jutut, tuntuu että olen hänen terapeuttinsa, ainoa vain että ne jutut on juteltu jo varmaan 50 kertaa.

Välillä pidän ihan tarkoituksella päivän, etten vastaa mitään tai laita hänelle viestiä, koska silloin on ihan hiljaa. Annas olla jos menen hänelle jotain viestiä laittamaan, sitten alkaa soittelu ja viestittely josta ei meinaa tulla loppua. Eilen klo 13 mennessä hän oli soittanut minulle 4 kertaa, kerran jätin vastaamatta, kun en vaan jaksanut.

Mitä ihmettä tekisit vastaavassa tilanteessa? Asumme omakotitalossa, joten en vain voi olla avaamattakaan ovea, koska näkee että ollaan kotona kun auto on pihassa. Whatsappiin jos laittaa, niin en uskalla käyttää koko sovellusta, koska näkee sitten, että olen nähnyt hänen viestinsä. joo, näin paljon mua välillä ahdistaa.

Olisi mukava pitää yhteyttä kuten normaalit "ei parhaat kaverit, mutta kaverit" tyyliin nähdä silloin tällöin jne. Hän ilmeisesti pitää minua nyt superhyvänä kaverinaan jota pitää nähdä joka päivä ja olla yhteyksissä lukuisia kertoja päivässä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaali ihminen. Teinit vielä viestittelevät ja hengailevat nonstop, aikuisen elämään se ei kuulu vaan ystäviin ollaan yhteydessä esim. kerran viikossa tai kuussa. Jos tämä ihminen ei itse ymmärrä, sinun pitää sanoa se suoraan. Jos hän siitä loukkaantuu ja ystävyys loppuu, niin et ole menettänyt paljoakaan. Ihan voi suoraan muotoilla, että tarvitse omaa rauhaa ja toivot, että soittoja tai viestejä ei tulisi päivittäin.

Vierailija
22/27 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaali ihminen. Teinit vielä viestittelevät ja hengailevat nonstop, aikuisen elämään se ei kuulu vaan ystäviin ollaan yhteydessä esim. kerran viikossa tai kuussa. Jos tämä ihminen ei itse ymmärrä, sinun pitää sanoa se suoraan. Jos hän siitä loukkaantuu ja ystävyys loppuu, niin et ole menettänyt paljoakaan. Ihan voi suoraan muotoilla, että tarvitse omaa rauhaa ja toivot, että soittoja tai viestejä ei tulisi päivittäin.

Niin kuka sen sanoo ja missä vaiheessa? Montako vuotta, kuukautta ja päivää, että se on ok ja milloin lakkaa olemasta? 17 vuotta, 6 kuukautta ja 20 päivää? 19 vuotta, 1 kuukausi ja 12 päivää? Mikä olisi oikea hetki tajuta, että tästä lähtien soitellaan vain kerran viikossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on asia jonka voisit ihan kertoa, ns. 'Opettaa tavoillesi', tämän ystävän. Että tarvitset aikaa, korkeintaan kerta viikossa näkeminen riittää, yms. Se on ihan ok kertoa suoraan, kaikki emme ymmärrä hienovaraisia vihjeitä. Ja ystävyyteen kuuluu myös mielestäni rehellisyys ja teeskentelemättömyys. Tämä ystävä voi olla kullanarvoinen kunhan vain pelisäännöt ja rajat on mukana. Täydellisiä ihmisiä ei ole, mut voidaan oppia tulemaan toimeen ja välittämään erilaisuudesta huolimatta. On surullista, kun ohje enimmäkseen täällä on, että hylkää kokonaan. Hylkääminen on julmaa. Mut ei tarvi nähdä kokoajan..pitää pystyä kertomaan, että kalenteri on täynnä muuta. Vaikka vain lepoa, mutta sekin on tärkeää.

Vierailija
24/27 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin laita whats apissa asetukset niin että kukaan ei näe milloin sinä olet ollut viimeeksi paikalla. Plus poista lukukuittaukset käytöstä jolloin viestin lähettäjä ei näe oletko katsonut viestin vai et

Vierailija
25/27 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla ilkeä tai epäkohtelias, mutta nyt sinun täytyy päättäväisesti pitää kiinni rajoistasi. Kun seuraavan kerran soittaa tai tulee ovelle, sovi treffit vaikka viikon-parin päähän. Sen jälkeen kieltäydyt johdonmukaisesti kaikista juttutuokioista, ja vetoat siihen, että jutellaan sitten, kun tavataan.

Älä vastaa puhelimeen, kun sinulle ei sovi, älä avaa ovea, kun sinulle ei sovi. Kukaan muu näitä rajoja ei puolestasi vedä, eikä tämä kaveri vaikuta siltä, että hänen käytöksensä tai sosiaaliset taitonsa olisivat ihan normaaleissa kirjoissa.

Itse tapaan ystäviä 1-2 kertaa viikossa, ja kun ystäviä on paljon, voi tapaamisten väliin joidenkin kanssa jäädä puoli vuotta tai enemmänkin. Silti ihminen voi olla rakas ja tärkeä, eikä kenellekään tarvitse mitään tekosyitä keksiä.

Vierailija
26/27 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tulee kyllä mieleen jokin muistisairaus. Koeta ohjata lempeästi lääkäriin.

Vierailija
27/27 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa tällainen kaveri, joka saattaa soitella kymmeniä kertoja päivässä, olisi joka päivä tulossa kylään ja saattaa laitella useita kymmeniä viestejä jos en heti vastaa. Tiedän kyllä, että hän on yksinäinen, mutta on äärimmäisen ahdistavaa kun toisessa pitäisi olla koko ajan kiinni. Tämä henkilö vielä loukkaantuu verisesti jos en hänen kanssaan vietä aikaani, ja tekee sen hyvin selväksi mustasukkaisuudella ja kiukuttelulla. Parisuhteeni ja muut ystävyyssuhteet kärsii kun oma ahdistuneisuus kyllä paistaa läpi. En voi laittaa välejä poikki työ- ja perhekuvioitten takia, joutuisimme olemaan tekemisissä kuitenkin viikoittain. Mitenköhän pitkään tätä jaksaa...