Paniikki iskee, pakokauhu valtaa, HELP HELP!!!
Mulla on jo vuosia ollut jonkinlaista sosiaalisten tilanteiden pelkoa, olen ollut kova jännittämään vieraitten ihmisten seurassa ja uusissa tilanteissa. Oon kuitenkin tähän asti elänyt aika " suojattua" elämää (töissä sukulaisella, ystävät olleet samoja lapsuudesta asti), eikä noita jännittäviä tilanteita oo oo turhan paljoo ollut.
Nyt on tilanne muuttunut, kun kahden viikon päästä pitäis alottaa opiskelu ja hetki hetkeltä olo käy ahdistuneemmaksi. Mua pelottaa ihan sairaasti kouluun meneminen ja muiden ihmisten tapaaminen (alotan koulun vähän muita myöhemmin, joten muut on tietty jo tutustuneet toisiinsa). Olo on ihan hirveä, en saa nukuttua, koko ajan on sellanen olo että joku vaivaa ja oon jo välillä miettinyt miten pääsisin eroon koko opiskelun aloittamisesta.
Mitä tässä voi tehdä? Olisko lääkäristä apua, voisko se määrätä jotain lääkitystä? Ja please älkää antako mitään " reippaasti vaan mukaan" -neuvoja, niinhän mä tekisin jos voisin...
Kommentit (5)
Kun sellaistakin on tarjolla. Toisille riittää tieto, että taskussa on pilleri, jos tulee liian tukala olo.
En tiedä näistä jutuista, mutta olisin kuvitellut, että pitää käydä terapiassa jne. ja mun pitäis saada sitä apua asap.
-AP-
Kivaa! Ole rohkea!
Ja voit kyllä käydä lääkärillä ja kertoa olostasi. Itse olen syönyt paniikkilääkkeitä muutaman vuoden (nyt jo lopettanut) ja kai niistä hiukan apuakin oli, lähinnä fyysisiin oireisiin (ahdistus, kuumoitus, tärinä, hikoilu, paniikki)
Nyt jätä ujous narikkaan ja mene uutena ihmisenä tutustumaan uusiin ihmisiin :)