Mitä sinä söit lapsena aamupalaksi/mitä oma lapsesi syö?
Minä join kaakaota ja söin ranskanlaipää/paahtoleipää, niinkuin moni muukin kasarilapsi.
Omat lapseni saavat paahtoleipää silloin tällöin, mutta eivät joka aamu koska siitä ei oikein nälkä lähde!Meillä syödään puuroja: Mannapuuro, kaurapuuro, helmipuuro, ohrapuuro... sekä ruisleipää.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teetä, näkkäriä, ruisleipää, juustoa ja leikkeleitä. Harvemmin vaaleaa leipää. Vihanneksista ja puuroista meillä ei tykännyt kukaan.
Omat lapset syö vaaleaa, täysjyvää, ruisleipää, näkkäriä...mikä pussi nyt auki sattuu olemaan. Lisäksi tomaattia, kurkkua, banaania ja jugurttia. Eri puuroja. Noilla saa joka päivälle vaikka erilaisen aamupalan. Lasten toiveet kuunnellaan. Noista tykkäävät. Juomana yleensä mehua kuten me aikuisetkin. Sokeritonta tosin.
Vinkaappa tännekin sokeritonmehu :D
Fun Light. Sokereita 0g tuoteselosteen mukaan. On se tietenkin makeutettua, en joisi sitä muuten itsekään. Ei hitossa mitään mehukattia se sokerimäärä narskuu hampaiden välissä.
Makeutusaineet vaarallisia munuaisille. Sokerimehu terveellisempää
Tiedättekkö...jos kuunneltaisiin sinunlaisiasi ja "asiantuntijoita" niin mitään ei saisi syödä. Lähinnä vettä. Ja joku löytäisi siitäkin jotain pahaa. Ei kaupasta saataviin elintarvikkeisiin kuole kuin allergikot ja väärin/liika käyttäjät.
Vedessä on mikromuovia, eli se nyt ainakin on pahasta. Nii.
Vierailija kirjoitti:
Peruskouluaikoinani tyypillinen aamiainen oli seuraava:
2 palaa vaaleaa paahtoleipää pannulla voissa paistettuna
2 paistettua kananmunaa
2 paksua viipaletta Lauantaimakkaraa (pötköstä) paistettuna
juomana maitoa
Kyllä. Olin lihava lapsi. Olen tuota monesti nyt aikuisena miettinyt, että miten edes pystyin syömään tuon satsin aamuisin. Omia lapsia ei ole, mutta en kyllä ihan tuollaista aamiaista lapselle tekisi.
Huh, meillä ei yli 100 kiloinen mieskään pysty syömään tuollaista määrää saati vielä valkoista leipää voissa paistettuna ja makkaraa:( Olen pahoillani että vanhempasi eivät huolehtineet terveydestäsi ja painostasi.
HUOM! tämä myös muille äideille joilla on määrät hukassa, älkää pliis lihottako lapsianne!!
Itse söin leipää, muroja tai jogurttia, juomana mehu. Lapset syö nyt 30v myöhemmin samaa. Terveitä ollaan koko porukka.
Itse söin mitä milloinkin. Leipää, muroja, joskus harvoin puuroa, prinssinakkeja, jugurttia, hedelmän, kananmunaa, jätin koko aamupalan väliin... Olihan noita. Juomaksi mehua tai vettä.
Omat lapset syö hyvin samoilla linjoilla. Saavat mitä haluavat, siis siitä mitä löytyy, eikä ole pakko ottaa mitään. Jotenkin nämä täältä luetut aamupalakuvaukset kuulostavat absurdeilta, smoothieita, rahkaa, munakkaita lapsille aamupalaksi päivittäin? Oikeasti? Monelta te oikein heräätte kokkaamaan ja ettekö muka koskaan anna lapselle vaikka niitä (hui kamala) muroja? Mahtavat joskus teininä olla ihmeissään, kun itse menevät kaupasta vaikka välipalaa hakemaan.
Söin aina puuroa. Lapsenikin syövät, kun on valmiiksi keitetty
Kaakaota join (kalkkia piti kuulemma saada ja kaakao oli parempi kuin esim vesi kun maitoa en suostunut yksistään juomaan hmm...) ja muistaakseni yleensä siivu valkoista leipää ja päällä jotain leikkelettä ja kurkkua.
Viikonloppuisin meillä oli usein runsas aamupala, kurkkua, paprikaa, paria erilaista leipää, pekonia ja munia.
Mulla ei ole lapsia, mutta jos olisi niin varmaan mentäisiin turkkilainen jogurtti - ruisleipä - vihannekset - hedelmä-linjalla. Ja kaakaota vain viikonloppuisin!
Meillä syödään vähän mitä sattuu. Useimmiten leipää, vihanneksia yritän tuupata aina päälle. Mutta kyllä meillä on puuroa välillä, muroja, jugurttia tai rahkaa marjoilla tai hedelmillä. Vanukkaitakin joskus. Viikonloppuna keitetään yleensä kananmunat, tehdään jotain vähän kivempaa tyyliin hedelmäsalaattia, kunnolla haudutettu puuro tmstms.
Itse söin lapsena aamuisin leipää. Kaakao tai mehu juomana.
Söin lapsena kaurapuuroa marjakeitolla ja nyt lapseni syö samaa. Tykästyi tähän mummolassa ja nyt vaatii aina puuroa sekä marjakeittoa.
Lauantai makkara olisi ollut juhlaa. Ei ollut aamiaista. En muista mitään syöneeni ennen 4km koulumatkaa. Koulun ruoka oli yliluonnollisen hyvää. Tuskin tarttee mainita että vanhempani olivat psyykkisesti sairaita.
Maitokahvia. Aamupalan opin syömään vasta n. 30 vuotiaana pakolla opettelin, koska töissä tuli huono olo kun en syönyt.
Oma syö aamulla puuron/jogurttia myslillä, pari leipää, vihreää teetä ja kahvin (17v poika). Hän on syönyt/tarvinut aina aamupalan.
Ei ollut varaa makkaroihin 60 -luvulla. Voi riitti hyvin. Joskus mökillä kavereiden kanssa ripoteltiin sokeria vielä siihen voin päälle:D
stadilaistyttö #2