kuinka leikataan pikkupojalle " poikatukka" ?!
Meidän 2-vuotiaalla on perinteinen pitkä pottatukkamalli mutta kun hiuslaatu on niin ohutta että takaraivo on jatkuvasti hapsuinen ja rastoittunut pöheikkö niin olen valmis antamaan periksi ja leikkaamaan tukkaa rankemmalla kädellä. Miten ihmeessä joku järkevä poikatukka saadaan aikaiseksi?? kesällä voisin vetää koneella ihan lyhyeksi koko tukan mutta nyt olis joku välimalli kiva ensin! Vinkkejä? Linkkejä..?
Kommentit (22)
No, eipä se aina ole itsestäänselvää, että se parturissa käynti pieneltä onnistuu. Meillä poika kävi ekan kerran parturissa isänsä kanssa vähän reilun vuoden ikäisenä, ja homma sujui hienosti. Seuraavallakin kerralla vielä onnistui, mutta sitten kolmantena kertana ei enää antanut parturin koskeakaan! Neljännenkin kerran yritettiin, mutta sama juttu. Siitä lähtien pojan tukka on sitten siistitty kotikonstein, ja ihan hyvä on.
Itse kyllä ilman muuta veisin parturille, siistimpi jälki ammattilaisen jäljiltä on, mutta tällä hetkellä on pääasia, että ylipäätään saadaan tukka leikattua. On ylipitkänä sellainen mörökölli, kun on piikkisuora tukka, ja vahva pyörre, joka saa hiukset kasvamaan ikään kuin eteenpäin.... :-)
Mä olen kohta 2 vuotta leikannut perheen miesväen tukat koneella, eli kone on maksanut itsensä jo moneen kertaan takaisin.
Onhan se vähän karu malli, kun on suht lyhyt joka puolelta, mutta miehellä on niin huono tukka, että parturin leikkaama ei ole kovin paljon paremman näköinen. Ja poika taas tykkää että tukka on lyhyt niin ei tarvi harjailla tai kammata ; )
Mä en tykkää pojilla yhtään ylipitkiksi kasvaneista tukista, joten oma kone oli pakko hommata, kun parturiin alkoi mennä niin suuria summia. Meilläpäin pikkupoikien hiustenleikkuu maksaa helposti 15-20euroa.
Tytön hiukset joudutaan varmaan leikkaa parturissa, kunhan joskus kasvavat...