Aina kun kysyn mieheltä, että mitä hän haluaisi tänään syödä, niin vastaus on että "jotain nopeaa". Mitä se on??
Meillä on siis kotityöt jaettu vähän silleen, että minä hoidan aina ruoat ja hän vastaavasti parit muut jutut, koska hän ei osaa kokata. No ihan ok. Mutta minulta loppuu aina ideat, että mitä tehdä ruoaksi. Kysyn usein mieheltä, että mitä hänen tekisi tänään mieli syödä, ja vastaus on joka ikinen kerta, että "no jotain nopeaa". Kun kysyn mitä se nopea olisi, niin hän vastaa, että "no en tiiä päätä sä". Ääähh!! Mitä "nopeaa" voisin tehdä kun hän kuulemma taas tänään haluaa jotain nopeaa. Ja nopeudella siis tarkoittaa sitä, että minulta ei mene sen tekemiseen kauaa aikaa eikä vaivaa eikä energiaa. Apua? Jotain nopeaa?
Kommentit (46)
Wolt tosin en nyt tiedä onko 45-60min niin nopeaa
Onpa sun mies avuton. Opettelis itse kokkaamaan, jos ei edes osaa sanoa mitä haluaa syödä. Tee mikropuuro.
Samassa ajassa, kun odottelet meiltä vastauksia, olisit jo päräyttänyt makaronilaatikon uuniin. Ei kovin nopea, mutta ei se sun ukkos varmaan puolessa tunnissa nälkään kuole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että tarkottaa tolla nopeudella lähinnä sitä että se ruoka on pöydässä silloin kun on nälkä eikä tarvi nälissään odotella tuntitolkulla kun rouva kokkaa.
No minulla on tapa tehdä ruokia pitkään, siis hitaita ruokia, en ole koskaan oppinut tekemään sellaista nopeaa ruokaa kun tykkään kokota. Mutta ilmeisesti miekkonen kärsii siitä että joutuu kaksi tuntia haistelemaan hyviä tuoksuja nälkäisenä ja vain odottamaan. Ap.
No voi sitä. :(
Mä olen ottanut tavaksi tehdä meidän ekaluokkalaiselle voileivät jääkaappiin valmiiksi, jotta voi koulupäivän jälkeen ottaa hiukan evästä jolla pärjää päivälliseen asti.
Entäs jos kokeilisit tätä?
Vierailija kirjoitti:
Se haluaa viettää sun kanssa aikaa sen sijaan, että raataisit keittiössä. <3
Ei, vaan raukka kärsii ku joutuu haistelemaan kypsyvää ruoka eikä kaikki olekaan heti valmista. No mitä voi odottaa mieheltä, joka ei osaa yhtään kokata.
Vierailija kirjoitti:
Samassa ajassa, kun odottelet meiltä vastauksia, olisit jo päräyttänyt makaronilaatikon uuniin. Ei kovin nopea, mutta ei se sun ukkos varmaan puolessa tunnissa nälkään kuole.
Nopeampi versio ns. isoisänpata. Keitetään makaroonit, paistetaan ja maustetaan jauheliha ja sekoitetaan nuo kaksi keskenään. Menee alle 15min
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että tarkottaa tolla nopeudella lähinnä sitä että se ruoka on pöydässä silloin kun on nälkä eikä tarvi nälissään odotella tuntitolkulla kun rouva kokkaa.
No minulla on tapa tehdä ruokia pitkään, siis hitaita ruokia, en ole koskaan oppinut tekemään sellaista nopeaa ruokaa kun tykkään kokota. Mutta ilmeisesti miekkonen kärsii siitä että joutuu kaksi tuntia haistelemaan hyviä tuoksuja nälkäisenä ja vain odottamaan. Ap.
Mä olen ottanut tavaksi tehdä meidän ekaluokkalaiselle voileivät jääkaappiin valmiiksi, jotta voi koulupäivän jälkeen ottaa hiukan evästä jolla pärjää päivälliseen asti.Entäs jos kokeilisit tätä?
LOL. Ai aikuiselle miehelle voileipä odottamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ottanut tavaksi tehdä meidän ekaluokkalaiselle voileivät jääkaappiin valmiiksi, jotta voi koulupäivän jälkeen ottaa hiukan evästä jolla pärjää päivälliseen asti.Entäs jos kokeilisit tätä?
Jos mies ei itse osaa ottaa leipää tms. pahimpaan nälkäänsä, saa olla nälässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan.
Jos mies ei itse osaa ottaa leipää tms. pahimpaan nälkäänsä, saa olla nälässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nopeampi versio ns. isoisänpata. Keitetään makaroonit, paistetaan ja maustetaan jauheliha ja sekoitetaan nuo kaksi keskenään. Menee alle 15min
Isoisänpata kuulostaa söpöltä, vaihtelua makaronimössölle ja nistipadalle. :D
Anna miehelle joululahjaksi kokkauskurssi.
Jauhelihaa/broilerinsuikaleita pannulle, sekaan sipulia ja pakastimesta joku hernemaissi tms. Kypsennetään ja lopuksi joukkoon mausteet ja keitetty nuudeli. Valmis vartissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoisänpata kuulostaa söpöltä, vaihtelua makaronimössölle ja nistipadalle. :D
Nistipadalle?
Mikroateriat on nopeita. Vain pari-kolme minuuttia lämmitystä. Maulla ei miehelle varmasti ole väliä. Tärkeintähän oli nopeus.
Ei kannata opettaa puolisoa tuohon, että toinen vaan kokkaa. Muuten se alkaa harmittaa jälkeenpäin eli kannattaa opettaa puoliso kokkaamaan, jos vähänkin kiinnostusta siihen. Nyt jo siitä asiasta tullut harmitus, kun täältä pitää alkaa kyselemään vinkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaa makkaraa ja ranuja.
Mitä nopeaa tuo on? Reilu vartti uunissa ja uunin lämmitys vielä päälle. Säilyke hernekeitto sen sijaan on nopeaa, purkista kattilaan, kiehautus ja ruoka on lautasella alle viiden minuutin.
Sehän tarkoittaa ihan selvästi sitä, että kysyt asiaa aivan liian myöhään. Hänellä on jo nälkä, ja sen ruoan pitäisi olla jo pöydässä.
Kysy: "Mitä haluat syödä huomenna?" Vielä kerkeät vaikka hernekeiton keittää, jos hän sitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä saisn noin ylimalkaisen vastauksen, niin syöttäisin pelkkää strutsia kunnes osaisi sanoa jotain muutakin....
Gebardi on myös aika nopeaa, samoin antilooppi.
Jos minä saisn noin ylimalkaisen vastauksen, niin syöttäisin pelkkää strutsia kunnes osaisi sanoa jotain muutakin....
Ap:lle suosittelen jotain kymmenen viikon kiertävää ruokalistaa tai vaikka koulujen ruokalistan kopiointia. Teet mitä huvittaa ja lopetat kyselemisen, kyllä se mies sitten toivoo jos kaipaa erityisesti jotakin.