Onko elämä sattumaa?
mietin mitä oon tehnyt ansaitakseni tälläisen elämän.
Kommentit (12)
Mitäs olet ilkeä. Onpahan on syys. Kieroon kasvanu nulikka.
Millaisen elämän?
En usko, että elämä on pelkkää sattumaa, vaan uskon johdatukseen. Uskon siihen, että viime kädessä kaikki on korkeimman johdatuksessa. Elämällä uskonsuhteessa Jumalan kanssa kaikki käy lopulta ihmisen omaksikin parhaaksi. Onnellinen elämä tässä ajassa ei ole elämän tarkoitus.
Elämä on ennakkoon käsikirjoitettu. Ei siihen voi vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Uskotko oikeasti noin? Oletko fatalisti?
On. Jos iskästä lähtee miljoona tolkulla uimareita ja sinä olet "voittaja", niin aikamoinen lassehan siinä käy.
Elämä on raskasta ja arvaamatonta. Kaikki voi romahtaa silmänräpäyksessä. Paska ei jakaannu tasaisesti ihmisten kesken, vaan lentää könttänä aina tiettyjen samojen ihmisten niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskotko oikeasti noin? Oletko fatalisti?
En vastaa toisen puolesta, mutta mietipä asiaa näin; Aisteissasi ja ajattelutoiminnassasi, tietoisuudessasi on oikeasti viive, muutamia millisekunteja joka johtuu siitä että hermoradoilla ja reseptoreissa, ja neuroneissa ym. sähköinen signaali ei voi kulkea valoa nopeammin ja siitä aiheutuu viive. Todellisuus, tulevaisuus on jo tapahtunut silloin kun aistit sen, oikea nykyhetki on koko ajan ulottumattomissa kannaltasi ja olet oikeastaan pelkkä matkustaja ajassa ja tapahtumissa, sen pienen hetken jäljessä. Se mitä luullaan päätöksenteoksi ja vaikuttamiseksi on oikeastaan vain kognitiivinen harha.
Perästä tullaan sano filosofi maailmalle?
Haluaisiko joku jutella mun kanssa vaikka sähköpostilla? Mulla on aika kauhea elämänkohtalo ja ei ketään kenen kanssa puhua.
Uskon että elämä on kohtalon sanelemaa, mutta se ei sulje pois ihmisen omia päätöksiä. Ts. Minkä päätöksen teenkin, sen piti mennä juuri niin. Voin silti tehdä töitä elämäni eteen. Sattumaan en usko, vaikka siltä elämä toki eniten vaikuttaa.
Isäs ja äites paneskeli, that's it.