Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku kampaaja aloittaa tällaisen bisneksen?

Vierailija
06.09.2017 |

Euron per minuutti hiustenleikkuun? Leikkaisi hiukseni max viidessä minuutissa sisältäen leikkuun, siivoukseen ja laskutuksen.

Nimittäin teen tätä ilmaiseksi useammalle ystävälleni ja ystäväni leikkaa puolestaan minun hiukset! Kammataan itse hiukset, teroitetaan sakset, leikattava seisoo ja leikkaaja istuu, Leikataan viivasuoraan selästä niin, että kallistetaan selänpuoleista saksien terää vähän ylemmäksi, jotta alimmat hiukset tulevat millin tai kaksi lyhyemmiksi kuin päällimmäiset. Sitten ravistellaan päätä alaspäin. Kammataan vähän ja tarkistetaan jäikö yksittäisiä pitkiä hiuksia. Valmista tuli!

Jälki on parempaa kuin kampaajalla, joka nostaa klipsuilla hiuksia kerroksittain ylös, tarkoituksena ilmeisesti tehdä oppikirjan mukaan ja kuluttaen enemmän aikaa asiakkaan kanssa. Rahastaa, kun asiakas luulee, että toimenpide oli vaativakin.

Voisiko olla HappyHour meille tasatukkaisille ja keskipitkä-pitkähiuksisille, jolloin kampaaja voisi leikata nopeaan tahtiin useamman tukan peräjälkeen? Muuten jää käymättä kampaajalla.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin sanoa että kampaajan keskiansio on siinä 1500e. Kokemusta voi olla vuosia ja suurin osa ajasta yrittäjänä. Tehdään pitkää päivää ja lomat kustannetaan itse. Ei ole hirveästi varaa esim. sairastella, kukaan ei tule tekemään sinun töitä, kulut juoksee kuitenkin ja asiakkaat voivat mennä muualle. Ei ole helppoa olla kampaaja Suomessa vaikka monet tuntuu ajattelevan toisin. Ketään kampaajaa tuskin kiinnostaa alkaa tekemään millään minuutti taksoilla 5 minuutin töitä. 

T. Kampaaja

Vierailija
2/7 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella Etkopaikka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks et itse perusta tuollaista?

Vierailija
4/7 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tehdä asian suhteen ihan itse oman arvovalintasi ja olla käymättä kampaajalla.  

Vierailija
5/7 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä oisin kampaaja, niin ostaisin ison paketti/asuntoauton, jonka sisälle kalustaisin kampaamon. Sitten lähtisin ajelemaan sillä ympäri maakuntia ja tarjoaisin hiustenleikkuuta "kotiinkuljetuksella". Aivan varmasti ois asiakkaita, sillä ei kaikki pääse keskustoihin asioimaan helposti, esim vanhukset, suurperheelliset jne. 

Mutta kun en ole, eikä edes kiinnosta olla (kampaaja.) Yritysidean saa vapaasti ottaa kyllä käyttöön :) 

Vierailija
6/7 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän kampaajilla on ongelmana pienet tulot? No me käymme kovin harvoin kampaajalla, koska siellä ei saa rahoilleen vastinetta! Leikkaa hiukseni 5 €/ 5 min, niin kohta innostun kampauksesta, jota teet samalla  minuuttitaksalla.

Kiharat, värjäys ja tukan kyniminen ei kiinnosta! Muista kuunnella asiakasta. Monissa maissa kampaajalla käydään joka viikko ihan vain hakemassa jotain pientä piristystä, joka ei kuluta tai tuhoa hiuksia, mutta Suomessa vain tahdotaan altistaa itseään myrkyllisille väri- ja permanentti-aineille, kunnes ei enää jakseta sitäkään! Taas on menetetty asiakkaita, kun he  ovat alkaneet ajattelemaan omilla aivoillaan, että miksi laittaa enää rahojaan noihin palveluihin, mitä kampaajalta saa. Parempi tehdä työajalla töitä kuin odottaa asiakkaita! Leikatkaa nopsaan ja tehkää kampauksia yhtä iltaa varten! Letityksiä mm.

Vierailija
7/7 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajan ansio koostuu about näin. Jos rahastat 100€ siitä jää itsellesi käteen 30€. Aikaa tähän kuluu 2h joka tekee 15e/tunti. Sadasta eurosta menee vuokra, vesi, sähkö, lehdet, kahvit, tuotteet, eläkemaksut, vakuutukset ja verot + koulutukset jos niissä käyt. Tässä kaikki välttämättömät kustannukset kampaamossa / parturissa. Ja todellakaan ei ole sairaspäivä rahoja, lomalta palauu rahoja yms. Jokainen pidetty lomapäivä on menetettyä ansioita ( kulut siis juoksee liikkeessä kuitenkin, vuokra yms )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi