Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulottomien määrä on yli kaksinkertaistunut Suomessa viidessä vuodessa ~ tulottomia jo 47 000 taloutta

Vierailija
06.09.2017 |

Pelkällä toimeentulotuella ja mahdollisella asumistuella.

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201709062200374511_u0.shtml

Kommentit (241)

Vierailija
21/241 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sossun asiakkaalla ei saa olla mitään säästöjä eikä omaisuutta.

Vierailija
22/241 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja voin sanoa että elämä on tosi hankalaa. T. Nro5

Hyvinhän sulla kuitenkin tuntuu menevän, on ainakin toimiva äly-puhelin ja varaa maksaa netistäkin siihen.

Joo kun olen parisuhteessa. Tosin ei se silti helppoa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/241 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tt laskurin mukaan kahden aikuisen ja kahden lapsen talous ilman mitään tuloja, säästöjä, osakkeita, asuntoa jne saisi 1400 euroa kuussa. Jos siis puolison kanssa tienaa 2800 euroa kuten aiempi kommentoija niin kyllä, töissä kannattaa käydä.

Vierailija
24/241 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulottomalla voi silti olla ihan ok tulot verrattuna pienipalkkaiseen työntekijään tai yrittäjään. En tajua mikä ongelma siinä on, että joku nostaa täydet tuet? Ei hän kuitenkaan köyhempi ole kuin suuri osa työtätekevästä kansanosasta.

Kun mieheni jäi työttömäksi, tajusin miten hirveät tuet tässä maassa on käytettävissä. Hän sai ensin aika pitkään ansiosidonnaista päivärahaa (hänen tapauksessaan se oli melko suuri summa), ja sen jälkeenkin tulee tonni kuussa erilaisia tukia. Aikuinen fiksu mies elää tuolla rahalla ihan hyvin, ja aikaa on n. 50 tuntia enemmän viikossa kaikkeen kivaan!

Vierailija
25/241 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tt laskurin mukaan kahden aikuisen ja kahden lapsen talous ilman mitään tuloja, säästöjä, osakkeita, asuntoa jne saisi 1400 euroa kuussa. Jos siis puolison kanssa tienaa 2800 euroa kuten aiempi kommentoija niin kyllä, töissä kannattaa käydä.

Tähän tuskin lasketaan lapsilisiä ja sossun maksamia lääke-, harraste- yms. kuluja.

Vierailija
26/241 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että  luvun lisääntyminen johtuu värikkäämpien perheiden tulosta tänne.

Vierailija
27/241 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kolme vuotta ilman verotettavia tuloja. Sain vain lapsilisän. Olin siis ns. kotirouva. Taloutemme pärjäsi miehen tuloilla.

Nyt vuosia jälkeenpäin ihmettelen miten oikein saatiin raha riittämään. Nyt ollaan molemmat töissä eikä rahaa tunnu olevan yhtään enempää siihen verrattuna kun olin tuloton.

Kaikki kunnia pienellä rahalla sinnitteleville. Ei toimeentulotuki ole yksittäiselle ihmiselle mikään rahasampo.

Vierailija
28/241 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulottomalla voi silti olla ihan ok tulot verrattuna pienipalkkaiseen työntekijään tai yrittäjään. En tajua mikä ongelma siinä on, että joku nostaa täydet tuet? Ei hän kuitenkaan köyhempi ole kuin suuri osa työtätekevästä kansanosasta.

Kun mieheni jäi työttömäksi, tajusin miten hirveät tuet tässä maassa on käytettävissä. Hän sai ensin aika pitkään ansiosidonnaista päivärahaa (hänen tapauksessaan se oli melko suuri summa), ja sen jälkeenkin tulee tonni kuussa erilaisia tukia. Aikuinen fiksu mies elää tuolla rahalla ihan hyvin, ja aikaa on n. 50 tuntia enemmän viikossa kaikkeen kivaan!

Joo, minä saan kuutisen sataa e kuussa, asun siksi solussa (en ole opiskelija). En nyt sanoisi että "hirveät tuet" kun vuokra on 300 e. En sano että täytyy saada enemmän mutta kumma kun koulutetut ihmiset yleistää oman kokemuksensa koskemaan kaikkia.

Vierailija
29/241 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän tuskin lasketaan lapsilisiä ja sossun maksamia lääke-, harraste- yms. kuluja.

Tavallinen lapsi tuskin tarvitsee monien satojen eurojen edestä lääkkeitä kuukaudessa? Harrasteista en tiedä mutta mitä itse olen sossun kanssa asioinut niin nihkeästi sieltä mitään ylimääräistä saa.

Vierailija
30/241 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan palkkaa 1400e/kk käteen ja mies 1300e/kk käteen. Meillä on 2 lasta. 

Joskus tunnen itseni idiootiksi kun käydään töissä. Fakta on että sossun asiakkaana pärjättäisiin varmaan paremmin tai ainakin yhtä hyvin. Nyt meillä on esim. hoitomaksut 250e/ kk (osapäivähoidosta) ja joudutaan muutenkin ihan kaikki maksamaan itse. Sossun asiakkaat saa esim. lääkkeet ilmaiseksi, me emme. 

Eikä se eläke tässä mitään paina. Meidän eläkeikä on 70 vuotta. Se on sitten se ja sama saako silloin eläkettä 900e vai 1000e, kun ei näillä tuloilla kummoista eläkettä edes kerry!!

Oletko laskenut onko asia oikeasti noin? Itselläni ei ole lapsia mutta esim palkkasi on kolminkertainen minun työttömyystukeeni verrattuna. En usko että saisitte mitään tukia yhteensä 2800 euroa kuussa.

Etkö muista köyhää "vuokran jälkeen jää vain 2800€" perhettä?

Vierailija
31/241 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus tunnen itseni idiootiksi kun käydään töissä. Fakta on että sossun asiakkaana pärjättäisiin varmaan paremmin tai ainakin yhtä hyvin. Nyt meillä on esim. hoitomaksut 250e/ kk (osapäivähoidosta) ja joudutaan muutenkin ihan kaikki maksamaan itse. Sossun asiakkaat saa esim. lääkkeet ilmaiseksi, me emme. 

Eikä se eläke tässä mitään paina. Meidän eläkeikä on 70 vuotta. Se on sitten se ja sama saako silloin eläkettä 900e vai 1000e, kun ei näillä tuloilla kummoista eläkettä edes kerry!!

Oletko laskenut onko asia oikeasti noin? Itselläni ei ole lapsia mutta esim palkkasi on kolminkertainen minun työttömyystukeeni verrattuna. En usko että saisitte mitään tukia yhteensä 2800 euroa kuussa.

Etkö muista köyhää "vuokran jälkeen jää vain 2800€" perhettä?

En muista, mutta näissä tukijutuissa totuutta väritetään usein aika railakkaasti puoleen ja toiseen, esim joku joka omistaa asuntoaan vaikka 50 000 e edestä, saa palkkaa 1500 e ja puoliso saman verran, säästöjä on kymppitonni jättää nämä mainitsematta ja valittaa kun naapurin lapsi käy ilmaiseksi uimassa kerran viikossa sossun rahoilla..

Vierailija
32/241 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, minä saan kuutisen sataa e kuussa, asun siksi solussa (en ole opiskelija). En nyt sanoisi että "hirveät tuet" kun vuokra on 300 e. En sano että täytyy saada enemmän mutta kumma kun koulutetut ihmiset yleistää oman kokemuksensa koskemaan kaikkia.

Sinullahan on vapaa-aikaa n. 10 tuntia päivässä enemmän kuin työssäkäyvillä. Tukien päälle saa tienata ilman mitään sumplimisia 300e kuussa, ja aina nyt voi jotain pimeätäkin bisnestä kehitellä muutamalla satasella kuussa jos oikeasti rahapula iskee. Tietenkin jos ei oikeasti halua tehdä mitään, tilanne on eri.

Vierailija
33/241 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi netistä tt-tukilaskuri ja laske paljonko teille jää vajetta kuussa. Sitten vaan hakemaan loput rahat ja ne lääkkeet ilmaiseksi. Ai niin, jos asutte liian kalliisti, niin sitä ylimenevää osaa asumiskuluista ei huomioida...  Tulethan laskujesi jälkeen kertomaan mitä muutoksia tt-tuki teidän perheellenne tuo!

Vierailija
34/241 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän saa vaikka omistaa asuntonsa ja aika paljon kai sen lisäksikin menettämättä oikeutta perustoimeentuloon. Jos asuu kivassa omistusasunnossa, voi sitä vuokrata vaikka Airbnb:n kautta muutaman yön kuussa ja tulot kasvaa heti varsin siedettäviksi.

Vierailija
35/241 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinullahan on vapaa-aikaa n. 10 tuntia päivässä enemmän kuin työssäkäyvillä. Tukien päälle saa tienata ilman mitään sumplimisia 300e kuussa, ja aina nyt voi jotain pimeätäkin bisnestä kehitellä muutamalla satasella kuussa jos oikeasti rahapula iskee. Tietenkin jos ei oikeasti halua tehdä mitään, tilanne on eri.

Joo, jos olisi töitä JA olisin työkykyinen niin sittenhän asiat olisi hyvin. Pimeitä töitä en kuitenkaan alkaisi tekemään, en halua maksaa tukia takaisin ja saada petossyytteitä. Ei rikollisuus voi olla vaatimus.

Vierailija
36/241 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyäänhän saa vaikka omistaa asuntonsa ja aika paljon kai sen lisäksikin menettämättä oikeutta perustoimeentuloon. Jos asuu kivassa omistusasunnossa, voi sitä vuokrata vaikka Airbnb:n kautta muutaman yön kuussa ja tulot kasvaa heti varsin siedettäviksi.

Eihän se näin mene, vaan jonkin verran saa asumistukea myös omistusasuntoon, esim 80 euroa, joku omistusasuja tietänee mikä on maksimi. Toimeentulotukea ei saa penniäkään jos on mitään säästöjä tai omaisuutta.

Vierailija
37/241 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai 1400e/ kk kaikkeen? Enpä usko. Kyllä siihen tulee päälle asumistuet, harkinnanvaraiset tuet, lapsilisät tms.

Vierailija
38/241 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet ovat liian hyvät ja yhä useampi heittäytyy jo nuorena viettämään laatuaikaa yhteiskunnan piikkiin.

Näinhän meille on mainostettu, että tulevaisuudessa robotit tekevät työt ja ihmiset viettävät laatuaikaa kansalaispalkan turvin. Eikö se nyt sitten olekaan hyvä asia?

On varmaan hieno asia vihervasemmiston ja kansalaispalkkaa nostavan mielestä, mutta tällainen kaiken maksava keskituloinen maksumies kokee tilanteen epäoikeudenmukaiseksi ja katkeroituu.

Vierailija
39/241 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai 1400e/ kk kaikkeen? Enpä usko. Kyllä siihen tulee päälle asumistuet, harkinnanvaraiset tuet, lapsilisät tms.

Senhän voi kukin laskea itse ja pistää hakemuksen menemään, ottaen huomioon siis mahdollisen varallisuuden. Laskuri on suuntaa-antava ja itse olen aina saanut paljon vähemmän kuin laskurin mukaan.

Vierailija
40/241 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, jos olisi töitä JA olisin työkykyinen niin sittenhän asiat olisi hyvin. Pimeitä töitä en kuitenkaan alkaisi tekemään, en halua maksaa tukia takaisin ja saada petossyytteitä. Ei rikollisuus voi olla vaatimus.

300 euroa saa tienata ihan luvan kanssa. Ei siinä ole mitään rikollista. Samoin voi tehdä kirpparibisnestä tai mihin nyt kenelläkin on mahdollisuus. Asumiskuluihin saa asumistukea, jota sinunkin kannattaisi hakea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän