Lapset kuumeessa, lento huomenna?
Eli 4 ja 7v nuha kuumeessa ja huomenna lento. En tiedä mitä pitäisi tehdä 😔 mitä sinä tekisit??
Kommentit (28)
Lähtisin reissuun, perillä voi sitten levätä.
Siis eniten tässä harmittaa lasten puolesta. Ei itseni! Heille odotettu ja luvattu matka!!!
Kaikenlaiset niitä lapsia tekeekin! Vielä kehtaa kysellä päivänselvää asiaa!!!!
Kuumekoneessa kirjoitti:
Ja kuumetta 38 puolin ja toisin. Valmismatka 4h lento.
Ette lähde.
Minä lennän paljon enkä koskaan kärsi minkäänlaisista ongelmista korvissa. Kerran erehdyin lentämään flunssan juuri alettua, lievässä kuumeessa, 1,5 h lennon ja se oli yhtä tuskaa. Minä, aikuinen ihminen vannoin, etten ikinä enää lennä sairaana. Enkä ole lentänyt. Matkavakuutus korvaa.
Jos flunssa on muuten lievä, lähtisin... On kokemusta itsellänikin aikuisena lievässä flunssassa lentämisestä, kyllähän se hieman korvissa tuntui mutta ei sietämättömästi. Voithan antaa reiluhkosti särkylääkettä... Tai saisiko lääkäriltä jotain limakalvoja kuivattavaa? Kai se olisi parasta kysyä lääkärin mielipidettä joka tapauksessa!
Voisin lähteä, jos pysyisi nenäsumutteella (Otrivin tmv.) nenä auki ja kuumelääkkeellä olo hyvänä. Jos taas on ihan tukossa ja yleisvointi huono, jättäisin lennon väliin.
Lähtö riippuisi näiden lisäksi myös siitä, kuinka kauan tauti on jo ollut päällä. Jos on vasta alkanut, menee joku viikon loma täysin sairastaessa.
Harmittaa varmasti, kun noi lomat on yleensä ajoissa hankittu ja odotukset korkealla. Toivottavasti teillä on matkavakuutukset kunnossa, jos/kun loma nyt peruuntuu.
Lääkärintodistus, matkan peruutus ja rahat pois matkavakuutuksesta olettaen että se on kunnossa. Ilman vakuutusta lue järjestäjän nettisivuilta tai soita matkatoimistoon ja kysy mitkä ovat peruutusehdot ja - kulut kun lapsi on sairas. Lääkärintodistus tarvitaan siinäkin tapauksessa aina. Olen kerran ollut hiihtoreissulla viikon kuumeisen lapsen kanssa hotellihuoneessa, ei ollut kivaa.
En todellakaan lähtisi!!
Kuumeiset flunssaiset lapset lentokentälle jonottamaan, ahtaaseen koneeseen kärsimään paineenvaihtelusta ja kivusta korvissa. Vain jotta vanhemmat pääsevät etelään!
Varmasti nauttivat lomakohteessa, ja tuskin teidänkään lomanne niin kaksinen tulee olemaan sairaiden lasten kanssa? Vastuuntuntoiset vanhemmat jättää matkan väliin.