Miten terveyskeskuksen ja hammashoitolan valintasysteemi toimii?
Kommentit (13)
Saa vaihtaa vaikka Rovaniemelle, olettaen että asut Helsingissä. Siinä tapauksessa käytät sitten Rovaniemen palveluita.
Valinnanvapaus terv.huollossa kun laitat googleen, niin kaikki faktat saat esiin. Eli todellakin saa vaihtaa terveyspalvelunsa vaikka 600 kilometrin päähän.
Sinä et valitse heitä,he valitsevat sinut.
Johonkin hammashoitoon nyt on ihan turha edes unelmoida pääsevänsä.
Tietty asia on toinen jos passisis on hukkunut Välimereen. Silloin sinä valitset sen, jaksatko mennä.
No jos asun Helsingissä ja terveyskeskukseni on Vantaalla, missä hammashoitoni on?
Siis eikö hammashoidon sää samasta kunnasta kuin missä terveyskeskus on?
Okei. Kukaan ei tiedä mistään mitään eikä ainakaan sitä, missä käy hammaslääkärissä.
Mä oon ymmärtänyt että se on kaikki terveyspalvelut tai ei mitään. Ei voi eritellä palveluja ja valikoida että otanpas perusterveydenhuollon Turussa ja hammashoidon Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ymmärtänyt että se on kaikki terveyspalvelut tai ei mitään. Ei voi eritellä palveluja ja valikoida että otanpas perusterveydenhuollon Turussa ja hammashoidon Helsingissä.
No näin minäkin olen ymmärtänyt, mutta kuulemma hammashoito meneekin aina kotikunnan mukaan. Mikä siis on oikeaa tietoa?
Eikö kukaan?