$$$ Onko vanhanaikaista, jos käyttötilillä on esim. 10 000 €? $$$
Tai vaikkapa 5 000 €. Kuitenkin sen verran, että käyttötiliä ei saa tyhjäksi vähän isommallakaan shoppailulla?
Mä olen jo lapsena oppinut siihen, että pitää olla säästöjä. Mielellään sijoituksia, mutta nyt puhun ihan käyttötilistä.
Ainakaan ei tarvitse stressata tulevasta. Tuollainen kymppitonni antaa hyvät yöunet. :)
Kommentit (7)
Eihän tuolla 10 tuhannella kyllä kovin hyviä unia vielä saa. 30 tuhannella pystyy jo vähän rentoutumaan. Sitten kun on 100 tuhatta niin voi välillä vaikka nukkua pommiin. Miljoonalla en pitäis enää herätyskelloa ollenkaan.
Ei se ole yhtään vanhanaikaista. Wanhaan hyvään aikaan ei ollut euroja olemassakaan.
Täytyy sitä aina olla toimintatonni lompakossa ja vähän lisää tilillä. Jos alkaa menojalkaa vipattamaan.
Näillä mennään!
Ei ole. Talletuskorot ovat nollassa ja oskkeiden arvot historiallisessa huipussa, joten nyt ei juuri kannata lähteä sijoittamaan.
Järkevää ja vastuullista käytöstä pitää vararahastoa. Mutta älkää vaan ihmiset pitäkö niitä käyttötilillä jolle varmasti ihan jokaisella on nykyaikana jonkinlainen maksukortti. Varkaiden märkä uni tuollainen.
Minusta vararahasto on ihan järkevä olemassa. Pidän sitä tilillä, johon ei ole korttia.
Eikös suositus ole, että tilillä pitäisi olla kuuden kuukauden menoihin riittävät rahat?
Nimittäin lähtee kämppä äkkiä alta, jos työnantaja ei pysty maksamaan palkkaa eikä ole vielä konkurssissakaan. Asuntovelallinen toki voi hakea maksuvapaata, mutta vuokralainen on kusessa tuossa tilanteessa. Myös laskujen maksamattomuus tuo perintää, ulosottoa ties mitä kivaa.
No minulla ei kyllä ole kuin muutama tonni ekstraa ja puolisolla saman verran.
Miinuksena se, että velkaisia kateellisia kyllä tässä nykymaailmassa riittää...
Se on siellä oikein hyvässä säilössä. Tällä inflaatiolla rahan arvo hupenee vain hyvin hitaasti. Jos et kaipaa tuolle rahalle tuottoa, pidä kaikin mokomin tilillä.