Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesukonevalmistajan vastuu tyyppiviassa takuuajan jälkeen?

Vierailija
05.09.2017 |

Hei,
olisi mahtavaa jos jolla kulla olisi tietoa tai kokemusta, tai sitten tieto ohjata tiedon luo seuraavasta aiheesta:

Kaksi vuotta sitten ostin päältätäytettävän pesukoneen, jonka vaatteiden käsittelyyn en siis koko aikana ollut tyytyväinen. Jälki oli "väkivaltaista" ja ajoittain kankaisiin tuli jopa pieniä reikiä. Valitin tästä ja valmistaja myönsi koneeseen rummunvaihdon. Ongelmaan ei tullut sitä kautta vaikutusta.

Minulla ei ole aiempaa kokemusta tällaisesta kodinkoneen kanssa vehtaamisesta, ja ajattelin välillä että jos vain pesen vaatteet jotenkin väärin, ja sain myös sellaisia kommentteja, että nykykoneet nyt vain ovat tuollaisia ja vaatteet ovat huonolaatuisia yms... Aloin myös vaatteiden pilalle menon pelossa jättämään kokonaan linkouksen pesuista pois, mikä tietysti jonkin verrran auttoi ongelmaan. Ja pelkäsin työttömänä, että jos uuden reklamaationi myötä tänne tulee huoltomies eikä löydä koneesta mitään selkeää vikaa, saan vain itse maksaa "turhan" huoltokäynnin.

JOTEN, kahden vuoden takuuaika oli juuri mennyt umpeen, kun tein uuden havainnon. Aloin nimittäin ennen loppulinkouksen alkamista (joka oli pakko pyörittää, muut linkoukset jätin pois) avata luukun, siis silloin tietysti kun linkoukseton ohjelma oli loppunut. Ja kas, toistamiseen tuossa kohtaa olen huomannut, että vaatteita/kankaita on mennyt luukun ja rummun sivun väliseen rakoon. Tuosta kun kone lähtisi linkoamaan, eiköhän tule juurikin sellainen pieni reikä kankaaseen, kun rummun pyörintä repäisee kankaan irti sieltä välistä. Näin on käynyt myös pesupusseille, joten niiden käyttökään ei vaatteitani pelasta, ja paksumpiakin kankaita esim. tyynyliinoja on tuohon rakoon takertunut.

Millaiset mahdollisuudet on siis suoraan sanottuna saada uusi pesukone (ja tietty eri mallinen) koneen tilalle enää kun takuuaika on vastikään mennyt umpeen, jos kyseessä on kuitenkin ilmeinen rummun tyyppivika, jonka tuhoava tulos ei poistunut rummun vaihdossa täysin samaan rumpuun?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän