Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla täysin epäsäännöllinen kuukautisrytmi

Vierailija
05.09.2017 |

Te joilla täysin epäsäännöllinen kuukautisrytmi kuinka olette tulleet raskaaksi? ihan mahdottomalta tuntuu raskaaksi tuleminen kun kuukautiset tulee parin kuukauden välein miten sattuu :(

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUlin heti raskaaksi, kun kuukautisia yritettiin saada lääkkeillä tulemaan vähän säännöllisemmin. Se raskaus päättyi keskenmenoon. 5 viikon kuluttua keskenmenosta olin taas raskaana. Keskenmeno jälleen. siitä 5 viikkoa ja menkat. Siitä 5 viikkoa ja jälleen raskaana. Sain tytön. Sen jälkeen menkat ovat olleet suorastaan raivostuttavan säännölliset.

Vierailija
2/15 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi siihen meni, mutta tulin sitten lopulta raskaaksi. Tuon vuoden aikana ehti tulla n. yhdeksät kuukautiset. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kasa ovistikkuja ja jatkuva tikutus. Tai sitten menet lääkärille josta saat lääkkeet kierron tasaamiseksi.

Vierailija
4/15 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kaksi lasta ihan luomusti, vaikka lääkäri piti sitä epätodennäköisenä. Kuukautisrytmini on hyvin harva ja sekava, johtuu kai munasarjojen monirakkulaoireyhtymästä. Olin raskaaksi tullessani 26 v. ja 28 v. Meillä ei ollut mitään erityisempää yritystä, ajatus oli, että tulee jos tulee. Lääkäri kyllä varoitti minua, että on melko turha haaveilla lisääntymisestä yli 35-vuotiaana, kun olemme harkinneet kolmatta lasta.

Vierailija
5/15 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin ihan helposti/normaalisti raskaaksi, eikä keskenmenoja ole ollut. Kai sillä on vaikutusta, mistä syystä kuukautiset ovat epäsäännölliset. Minulla ei ollut mitään erityistä syytä/sairautta.

Vierailija
6/15 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin heti ekasta yrityskierrosta raskaaksi. Mullakaan epäsäännöllisyyden taustalla ei tiettävästi ole mitään sairautta (vaikka esim kuukautiskivut on myös tosi kovat).

Vierailija
7/15 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisia lääkkeitä voidaan antaa kierron tasaamiseksi jos haluaa tulla raskaaksi? 

Vierailija
8/15 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana minulla saattoi olla puoli vuotta väliä ettei kuukautisia kuulunut, yleensä kierto oli 30-60 päivää.. Esikoista yritettiin melkein vuosi ennen kuin tärppäsi, samoin toista. Kaksi nuorinta tuli kertalaakista kun tunsin ovulaation. Mutta vasta nyt nelikymppisenä kuukautiset tulee lähes säännöllisesti 35 päivän välein.

Vierailija
9/15 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi olemalla sukupuoliyhteydessä mieheni kanssa.

Vierailija
10/15 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuukautisten epäsäännöllisyys ei johdu siitä, että ovulaatiota ei ylipäänsä tapahdu, ei oikeastaan pitäisi olla mitään ongelmaa tulla raskaaksi. Eihän sun tarvitse tietää, milloin se ovulaatio on, harrastat vain seksiä joka toinen päivä koko kierron ajan.

Vierailija
11/15 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpommin sanottu kuin tehty. jos kuukautisia pitää ottaa kolmekin kuukautta niin aika puuduttavaa harrastaa seksiä joka toinen päivä monta kuukautta..

Vierailija
12/15 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kierto 27-34 päivää. Monirakkulaiset munasarjat. Ilman ehkäisyä olemme olleet 11 vuotta, tuloksena kaksi ihanaa lasta (ja yksi keskiraskauden keskenmeno).

Olen varmaan harvinaisuus. Yleensä ilman ehkäisyä olevat tulevat raskaaksi (ja aloittavat ehkäisyn, kun eivät enää halua raskaaksi) tai sitten eivät tule raskaaksi, tekivät melkein mitä vain.

Meille lapsia tullut vain kaksi, vaikka ehkäisyä ei ole käytetty.

(Kolmaskin olisi ollut tervetullut, mutta olen sen ikäinen, yli 40 v, että arvelen, pitkän yrittämishistoriamme tuntien, että lapsemme ovat tässä.)

Vierailija
13/15 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kk ja 2 kk

Vierailija
14/15 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kierto vaihteli 35 - 60 vrk. Ekalla kertaa raskaaksi tulo vei 6 kk. Toisella kertaa tulin heti pillereiden lopetuksen jälkeen raskaaksi.

Vierailija
15/15 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kierto on tosi pitkä, on todennäköistä, että ovulaatiota ei tapahdu. Itselläni näin, PCO diagnoosina. Oltiin "tulee, jos on tullakseen"-mentaliteetilla kaikkiaan viitisen vuotta, sitten hoitoihin ja yksi lapsi saatiin ensimmäisestä hoidosta. Kannattaa ensimmäisenä selvittää, mistä menkkojen epäsäännöllisyys johtuu.