Kutsu 70-vuotias synttärijuhliin ja rahaa pitäis antaa kylpylä tilille.
Mikä on sopiva summa? Tätä olen pähkäillyt ja myös ahdistaa mennä juhliin juuri sen takia, että lahjat rahana pyydetään siirtämään tilille johonkin kylpylään. Jotenkin ei huvita ollenkaan. En ole rikas vaikka töissä käynkin. Jotkut parit kuulemma pistää 100€ menemään tosta vaan. Mun mielestä sekin on paljon. Eli mä antaisin yksin 50€? Ja se tietysti näkyy tiliotteessa kuka antoi mitäkin Huh huh. Muutenkin siellä sitten ollaan pönötetään ja kuunnellaan, kuinka muilla sukulaisilla onkaan asiat paremmin. En muutenkaan välitä ihmisistä, ahdistaa koko ajatus.
Kommentit (7)
,aita hyvällä omallatunnolla20-30 e ja mene. Oo rennosti, ihmettele vain itseksesi. Kuuntele kohteliaasti, puhu itsestäsi niukasti tai avoimeati, anna riippua keskustelukumppanista. Sulla voi olla kivaakin. Mene rennolla mielellä.
Kaunis kortti ja 20€ rahaa on tarpeeksi. Se on rahaa, ja olet tehnyt töitä sen eteen ,että annat omastasi että hän pääsee juhlistamaan kylpylään synttäreitään. Muista se ajatus ! ja tietysti jos koko ajatus juhlista ahdistaa enemmän kuin tuottaa hyvää mieltä miettisin koko osallistumista.
Mulla on sellainen oletus, että jos pyydetään laittamaan kylpylän tilille, lahjansaaja tulee tietämään vain loppusumman. Saa sitten itse täydentää. Oletan siis näin ja näinhän se olisi fiksuinta
Jos haluat mennä, laitat rahaa sinne just niin paljon kun voit. Jos joku tohtii valittaa, niin kylmästi jätät huomioitta.
Jos asia ahdistaa sinua noin paljon, anna olla ja ole menemättä. Helpompi sulle.
En menisi ollenkaan, joten lopettaisin tähän paikkaan huolehtimisen ja jatkaisin omaa elämääni. Muut eläköön miten haluavat, mutta sinun ei tarvitse sitä kustantaa.
Vierailija kirjoitti:
,aita hyvällä omallatunnolla20-30 e ja mene. Oo rennosti, ihmettele vain itseksesi. Kuuntele kohteliaasti, puhu itsestäsi niukasti tai avoimeati, anna riippua keskustelukumppanista. Sulla voi olla kivaakin. Mene rennolla mielellä.
fiksu ja kaunis kommentti, arvostan.
Älä mene.
Itse laittaisin hyvällä omatunnolla vaikka vain 20 €, jos ei muuhun olisi varaa.