Aloin elämään ihan normaalia omaa elämää, lopetin kaikenlaiset negatiiviset ajatukset ja katkeruudet. Nykyään olen älyttömän onnellinen!
Olen opinnoissani pitkällä ja hyvillä tuloksillakin vielä, mutta olen jo varmaan vuoden jahkaillut koko koulun lopetusta. Olen ajatellut etten jaksa enää opiskella, ei huvita kyseinen koulu ja haluan vain olla jne. Ala on työllistävä ja olen menestynyt opinnoissa hyvin. Noh mitä mä tein? Otin nyt syksyllä aivan uuden asenteen kun palasin koulun penkille, mietin vaan että kyllä tämä on mun ala ja täällä pysytään ja hampaat irvessä kaikki tehdää, muuten ei tule ammattia! Ja kappas, heti on alkanu koulu taas maistumaan! Siellä on itse asiassa nyt mun mielestä ihan tosi kivaa. Menestyn jälleen hyvin ja motivaatio on aivan uusissa sfääreissä.
No toinen asia, nimittäin tupakointi. Tupakoin useita vuosia ja ajattelin että ''minähän en lopeta'' ja läheisten lässytykset tupakan haitoista lähinnä ärsytti. Opiskelen itse asiassa vieläpä sellaista alaa, ettei mun uskoiskaan tupakoivan... oon muissa asioissa melkoinen terveysnatsi. Noh mutta kuitenkin, lopetin tupakoinnin! päätin vaan että nyt loppuu ja sitte loppu seinään. Nyt oon ollut 2kk ilman ja ajatus röökistä suoraan sanottuna oksettaa. Elämäni parhain päätös ikinä lopettaa.
Noh, sitten tuli poistettua muutama erittäin ikävä ihminen elämästä heti tässä syksyn alussa. Mahtavia päätöksiä nämäkin! Miksi pitää inhottavia ihmisiä elämässä, jotka ei arvosta sua yhtään ja käyttäytyy naurettavalla tavalla?
Sitten osa-aikatyö koulun ohessa... Siihenkin olin tosi leipääntynyt ja aattelin, että irtisanoudun koko mestasta. No oon ottanu uuden asenteen siihenkin, ja siellä onki ihan jees! tähän elämäntilanteeseen loistoduuni ja pakko mun on rahaa saada. Hyvä päätös siis.
No vielä viimeinen asia, oon pitkään kärsiny kun en oo jaksanu nähdä vaivaa lenkkeillä ja käydä salilla. Nyt oon raahannu itteni salille ja lenkille ja olo on ihan mahtava! En tiedä urheilenko jo vähän liikaakin. Toisaalta oon myös alkanu syömään paremmin, mun aiempi ruokavalio oli ihan p*ska..
Mikä tää opetus oli? Kaikki on kiinni omasta ASENTEESTA.
Kiitos. Hyvää viikon alkua kaikille!
Kommentit (10)
No hyvä. Ihan kaikki ei ole kiinni omasta asenteesta, mutta hieno homma että sait itseesi kuria!
Kiitos samoin!
T. Toinen joka myöskin reloudas itseään ja elämä maistuu nyt aivan toiselle ❤
Hienoa, että olet saanut elämäsi hallintaan! Tunnistan itsenikin muutamasta kohdasta, mm. koulun kanssa jankkaamisesta. Onneksi kävin koulut loppuun, sillä tykkään oikeasti henkisesti rankasta työstäni! Se vaan sopii mulle. Todellakaan en tätä työtä tekisi ilman koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on kiinni asenteesta! Mutta sen kääntäminen positiiviseksi voi olla joskus maailman vaikein asia ja viedä pitkään.. Onnittelut sinulle asennemuutoksesta! Hienoa! :)
Kiitos! Mullakin kesti kauan tässä prosessissa kaiken kaikkiaan. Haudoin päässäni näitä asioita pitkään saamatta mitään aikaiseksi. Lopulta turhauduin ja päätin muuttaa kaiken kerralla! Todellakaan ei ole niin helppoa miltä kuulostaa, mutta toisaalta palkitsee lopulta mielettömällä tavalla! :)
Jos olet onnellinen ja tyytyväinen elämääsi, niin miksi roikut av:lla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on kiinni asenteesta! Mutta sen kääntäminen positiiviseksi voi olla joskus maailman vaikein asia ja viedä pitkään.. Onnittelut sinulle asennemuutoksesta! Hienoa! :)
Kiitos! Mullakin kesti kauan tässä prosessissa kaiken kaikkiaan. Haudoin päässäni näitä asioita pitkään saamatta mitään aikaiseksi. Lopulta turhauduin ja päätin muuttaa kaiken kerralla! Todellakaan ei ole niin helppoa miltä kuulostaa, mutta toisaalta palkitsee lopulta mielettömällä tavalla! :)
Tämä siis ap. Ja kiitos muillekin kommenteista!
Ap
Kiva kuulla positiivisistakin elämänmuutoksista tältä palstalta.
Eli... jos tiedät että jokin asia on huonosti otat oikean asenteen (siis valehtelet itsellesi) ja pakotat itsesi uskomaan että se on hyvin?