Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään järkeä saada lapsi "yksin"?

Vierailija
04.09.2017 |

Taustaa nyt sen verran, että olen 28-vuotias nainen ja tein hiljattain positiivisen raskaustestin. Lapsen syntyessä olisin jo melkein 29. Haluan vain yhden tai korkeintaan kaksi lasta.

Olen tuntenut tulevan lapsen isän reilut kolme vuotta. En asu hänen kanssaan yhdessä ja virallisesti minusta tulisi siis yh. Tuntuisi oudolta tehdä abortti, kun ikää kuitenkin kohta jo lähemmäs 30. Kärsin myös nuorempana syömishäiriön ja kuukautiseni olivat pois 8 vuotta, siis lähes vuosikymmenen. Olen normaalipainoinen, bmi 23 ja tervehtynyt häiriöstä. Mainitsin tuon lähinnä siksi, että ymmärtäisitte, että raskautuminen ei todellakaan ollut minulle mikään itsestäänselvyys.

Lapsen isä tulisi olemaan kuvioissa sen verran kuin itse pystyy panostamaan.

Mikä tässä minua vaivaa on, että olen luonteeltani romantikko ja toivoin tapaavani sen oikean, meneväni naimisiin yms. Jos saan lapsen yksin, onko tuo toive haudattu? Toisaalta en haluaisi ottaa sitä riskiä että herra oikeaa ei ilmestykään - jäisin lapsettomaksi.

Pärjääkö lapsen kanssa hyvin yksin? Tulenko olemaan hirveän yksinäinen? Kaipaisin kuitenkin miestä vierelle. Tiedän, että monikaan mies ei tulisi hyväksymään toisen miehen lasta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sä Ville enää tahdo mua?

Vierailija
2/11 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkö mä enää kelpaa sulle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen hoitaminen yksin pikkuvauva-aikaan on ihan järjettömän raskasta. En ryhtyisi siihen ellei sinulla ole hyvät tukiverkostot.

Vierailija
4/11 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua latvala oikein vaivaa?

Vierailija
5/11 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ville?

Vierailija
6/11 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut plussa testistä 😊!!Ymmärrän sinua oikein hyvin että pohdit tässä hetkessä noita asioita.Ja on ihan luonnoollistakin miettiä se on osa vanhemmaksikin kasvua.Onhan sinussa tapahtumassa iso mullistava muutos .Itse voisin sanoa sinulle että ,jos lapsen haluat niin pidä se ihmeessä.Mutta päätöshän on sinun itsesi harkittava ja tehtävä.Vauvan ja lapsen hoito on tottakai rankkaa ,mutta ei se mitää tähtitiedettä tai mahdottomuutta ole etteikö siitä selviä ja ihan yksinhuoltajanakin.Kartoitat vain ja hankit tukiverkkoa raskausaikana jo ja ihan alku viikoilta alkaen.Ota neuvolaan yhteys ,jos et jo ottanut sieltä osaavat neuvoa tukiverkkoa ja apuja kotiin.Jos sinulla niitä ei ole.Kotipalvelu on mm.lakisääteinen jonka varmasti saat vauva-aikaan apuihin .Et jää yksin varmasti.Ja tiedän äitejä jotka selvinnyt ilman valtavaa sukulaisverkostoakin vallan mainiosti ja hienosti.Nyt vain alat nauttimaan raskaudesta ja vauvan tulosta täysin siemauksin se on vauvalle ja sinulle hyvästä.Onnellista odotusta sinulle ,jos päätät siis vauvan pitää.

Vierailija
7/11 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti pärjäät yksin, myös vauva-aikana. Apua on saatavilla kun neuvolassa kerrot tilanteestasi suoraan. Myös sen jos joskus tuntuu ettet jaksa.

Raskasta voi ajoittain olla ja yksinäistäkin. Lapsen kanssa ei kannata jäädä kotiin vaan käydä kerhoissa ja leikkipuistoissa. Yksinhuoltajille on monilla paikkakunnilla oma toimintaa josta on hyvä ottaa selvää ajoissa.

Itse sain oman lapseni jo monta vuotta sitten, yh:na alusta asti. Päivääkään en ole ratkaisuani pitää lapsi katunut, jos todella haluat lapsen, sinulla kyllä riittää hänelle rakkautta myös vaikeina aikoina.

Vierailija
8/11 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea voi sattua, lapsi voi esim. olla narsissi

Vierailija
9/11 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh. Onnea vauvasta! Musta on kamalaa edes pohtia pitääkö vai ei lapsen kun mahassa on jo elämää. Älä missään nimessä kuuntele aborttiin houkuttelijoita. Pärjäät kyllä etenkin kun lapsen isä on mukana kuvioissa. Ihana asia tuo sinulle on. Voihan olla että elämäsi ainut tilaisuus tulla äidiksi.

Vierailija
10/11 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea. Kyllä pärjäät

Vierailija
11/11 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea voi sattua, lapsi voi esim. olla narsissi

Mitä? Voiko lapsi olla kevätkukka? Miten niin voi käydä?