Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostaloasujat! Miten suhtaudutte muiden kotibileisiin?

Vierailija
04.09.2017 |

Moikka! Olen pitämässä synttäribileet ensi viikonloppuna. Olen juuri muuttanut uuteen asuntoon enkä oikein tunne naapureita. Mietin, että kuinka järkevää on laittaa ilmoitustaululle lappu siitä, että olen pitämässä juhlia? Lähdemme baariin joka tapauksessa klo 23, joten hiljaisuutta emme ole rikkomassa. Onko teille enemmän OK että naapurissa remutaan, jos siitä on ilmoitettu etukäteen? Lähinnä mietityttää se, että jos joku sitten laittaa tekstiviestin joskus jo klo 19 että laittakaa musiikkia pienemmälle, niin vainoharhailen koko loppuillan eikä kenelläkään ole kivaa.

Eli siis lappu vai ei ja jos niin minkälainen?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu naapureista. Joillekin ok, jos ilmoitetaan etukäteen ja porukka lähtee tiettyyn aikaan pois. Toiset tulevat ovelle valittamaan tai työntävät lappuja postiluukusta, pahimmillaan soittavat poliisit. Sitten on kaltaiseni hiiret, jotka kihisevät kiukusta kotonaan kunnes melu loppuu, oli tullut lappua etukäteen tai ei. Et voi voittaa. :D Kohteliasta kuitenkin ilmoittaa, pidä mukavat juhlat. :)

Vierailija
2/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä talossa on niin hyvät äänieristeet, että enpä suhtaudu mitenkään. Ei kuulu ollenkaan, ellei sitten joku mölyä juuri oven takana. :)

On niin hyvät äänieristeet, ettei kuulu hiiskaustakaan normaalielämän ääniä muista asunnoista, ei vaikka se elämä olisi vähän äänekkäämpää. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa laittaa se lappu (ja myös ilmoittaa siinä, että bileet päättyvät klo 23 mennessä).

Vierailija
4/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kotibileet haittaa yhtää kuha ei nyt mitää tauluja pudottavaa koko taloa järisyttävää volumea käytä ku kuuntelee musiikkia ja vieraat osaa olla ihmisiksi. nii ja tietysti se että niitä kotibileitä ei oo joka viikko niiku meijän entisillä yläkerran naapureilla... ne onneks sai häädön ku olivat puolisen vuotta mekastaneet. kyllä naapurit nyt yhet bilemetelit kestää yhen illan ajan :) lappu tietty kannattaa laittaa iha siks että naapurit tietää että olet ottaneet heidät huomioon. 

Vierailija
5/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvissä ajoin lappu käytävään ja klo 22 pillit pussiin. Alkuillan saa paahtaa mun puolesta popit niin lujaa ku irtoaa.

Vierailija
6/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaahan ne. Ja kaikissa taloyhtiöissä joissa olen asunut, on hiljaisuus klo 22 lähtien.

Vierailija
7/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse arvostan jos juhlista ilmoitetaan etukäteen, itse juhlimisikäisenä laitoin aina lapun ilmoitustaululle.

Lappuun asunnon numero ja puhelinnumero sekä päättymisaika. Tarkista vielä hiljaisuuden alkamisaika ja hyvää syntymäpäivää.

Vierailija
8/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta musiikki ja huuto ei saa olla täysillä edes ennen hiljaisuutta. On ok, että kuuluu jotain ääniä, kunhan ei enää hiljaisuuden jälkeen. Kerrostalossa on kohteliasta ottaa toiset huomioon, koska on esim lapsiperheitä ja vuorotyöläisiä, jotka erityisesti kärsivät melusta. Sinuna laittaisin ilmoitustaululle lapun tähän tyyliin: Hei, järjestän ystävilleni juhlat kauantaina. Pahoittelen mahdollista häiriötä. Soita, jos häiritsemme liikaa.

Vierailija
9/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvissä ajoin lappu käytävään ja klo 22 pillit pussiin. Alkuillan saa paahtaa mun puolesta popit niin lujaa ku irtoaa.

Miksi jo klo 22? Hiljaisuus alkaa klo 23 ja monella vieraallani päättyy työvuoro vasta klo 21. -ap

Vierailija
10/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse mua, kunhan loppuu ihmisten aikoihin.

Vierailija
11/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta musiikki ja huuto ei saa olla täysillä edes ennen hiljaisuutta. On ok, että kuuluu jotain ääniä, kunhan ei enää hiljaisuuden jälkeen. Kerrostalossa on kohteliasta ottaa toiset huomioon, koska on esim lapsiperheitä ja vuorotyöläisiä, jotka erityisesti kärsivät melusta. Sinuna laittaisin ilmoitustaululle lapun tähän tyyliin: Hei, järjestän ystävilleni juhlat kauantaina. Pahoittelen mahdollista häiriötä. Soita, jos häiritsemme liikaa.

Olen itsekin 3-vuorotyössä enkä koskaan valita mistään. Nukahtaako lapset muka aina ennen klo 23? En halua ilkeillä, mutta mietin vaan, että perusteet olivat vähän hassut. -ap

Vierailija
12/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme hiljattain uuteen taloyhtiöön ja tupareiden koittaessa kävimme kolkuttamassa lähimpien naapureiden ovilla ja pahoittelemassa mahdollista meteliä jo etukäteen. Veimme samalla heille itse tehtyjä keksejä, jottei varmasti tulisi paha mieli :D kaikki olivat tosi hyvillään etukäteisilmoituksesta eikä valituksia koskaan tullut. Olemme edelleen mainioissa väleissä naapureidemme kanssa. Silloin tällöin toisesta seinänaapurista kuuluu juhlimisen ääniä, mutta en jaksa niistä kovin suuresti häiriintyä, kun joka kerta möly on loppunut ennen puoltayötä ja tiedän että meiltäkin satunnaisesti vastaavaa möykettä kuuluu.

Vierailija
13/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin 3-vuorotyössä enkä koskaan valita mistään. Nukahtaako lapset muka aina ennen klo 23? En halua ilkeillä, mutta mietin vaan, että perusteet olivat vähän hassut. -ap

Kyllä ne pienemmät kuule nukahtaa. Aika monessa perheessä lapset on viimeistään kello 22 nukkumassa, usein jo ennenkin.

Vierailija
14/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseäni ei häiritse kun nukun hyvin missä melussa vain, mutta jos bileet jatkuu yli neljään niin pitäisi kutsua naapuritkin mukaan.

T: 40 vuotias mies jonka talossa suurin osa on opiskelijoita.

Vierailija
15/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen ihana naapurini ilmoitti henkilökohtaisesti, että heillä on synttärit silloin ja silloin ja jos heistä on häiriötä, hän toivoo että tulen sanomaan. Ilmoitettuna päivänä ei kuulunut hiiskahdustakaan!

Seuraavat asukkaat möykkäsivät ilmoittamatta ja kiroilin itsekseni ja arvoin, soitanko poliisille vai teenkö valituksen isännöitsijälle. Kerran kävin ovella valittamassakin. Pahinta oli se, etten tiennyt mihin asti metelöinti jatkuu ja että lähtiessään ne möykkäsivät ikkunani ulkopuolella (luhtitalo).

Muistathan juhliessasi, että naapureita ei saa häiritä kohtuuttomalla melulla myöskään ennen yörauhan alkamista.

Vierailija
16/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiljaista pitää olla siihen aikaan mitä taloyhtiön säännöt määräävät. Ja kyllä, pienet lapset laitetaan yleensä nukkumaan huomattavasti aikaisemmin kuin klo 23. Siihen asti että hiljaisuus alkaa saa tietysti normaalisti elää ja musiikkiakin soittaa, mutta niin ettei se silloinkaan ole kohtuuttoman kovalla (silloin on liian kovalla jos naapuri ei kuule TV:tä tai jos pystyy helposti erottamaan mitä biisiä kuunnellaan.

Vierailija
17/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä talossa on niin hyvät äänieristeet, että enpä suhtaudu mitenkään. Ei kuulu ollenkaan, ellei sitten joku mölyä juuri oven takana. :)

On niin hyvät äänieristeet, ettei kuulu hiiskaustakaan normaalielämän ääniä muista asunnoista, ei vaikka se elämä olisi vähän äänekkäämpää. :)

Tämä. Muutin kerrostaloon ekaa kertaa, ja kyllä hämmästelin kun mikään niistä kauhutarinoista äänistä ei käynyt toteen. Eihän täällä kuulu yhtään mitään!

Tai sit kaikki mun naapurit on kuolleet...

Vierailija
18/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin ihan ok, jos naapuri laittaisi luukusta lapun, etta moly loppuu klo 23. Kylla sen nyt kerran vuodessa kestaa ja tuo 23 ei ole ihan mahdoton kuitenkaan. Tottakai on viela parempi, jos aanta ruvetaan vahentamaan vaikka kymmenen jalkeen.

Kaikki kai riippuu siita, millainen toleranssi naapureilla on. Kai se riippuu kulttuuristakin... En asu Suomessa. Itse asun kerrostalossa ja meidan toisen puolen naapurissa on ajoittain ongelmia ja valilla poliisi pitaa huumeratsioita. Toisella puolella taas asuu ihana mummeli, jonka kanssa on kiva jutella, kun ulkona tormataan. Luulisin, etta itsellani on suhteellisen hyva toleranssi naapureiden suhteen, varsinkin jos yleisesti ottaen naapurit ottavat toisetkin huomioon (esim. juuri tuollaisella lapulla, jonka mainitsit). Koko yota jatkuvaa huutoa ja biletysta en haluaisi kuunnella saannollisesti, mutta ajoissa loppuvat bileet kerran vuodessa menee ihan hyvin.

Vierailija
19/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudun äärimmäisellä lämmöllä ja rakkaudella! Naapurissa asui alkoholistipariskunta aikamiespoikansa kanssa ja näillä oli alivuokralaisena juoppo ukko ja sillä vuokralla sen poika. Bileet oli pystyssä vuoden jokaisena päivänä lähes tauotta. Aamuyöstä saattoi olla tunti - pari hiljaista ja tätä jatkui miltei kuusi vuotta. (Näitä vuokratalon riemuja.) Tyypit saivat viimein lähdöt ja vaihtoivat vaan eri firman ristiksi toiseen taloon...

Vierailija
20/51 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim vastasyntynyt vauva nukkuu lähes koko ajan. Taaperot menee nukkumaan alkuillasta ja minäkin saatan mennä esim 8-9 aikaan nukkumaan, jos herätys on aamuyöstä. Kyllä sitä nuorempana jaksaa, mutta vanhempana ei enää. Tarvitsee kunnon unta.