Muita omakotitaloasujia, joita ei kiinnosta yhtään pihan ja talon kunnossapito?
Ollaan nyt 10 vuotta asuttu tässä talossa. Talo oli uusi kun ostettiin se. Laitettiin piha nätiksi. Nyt kasvaa nurmikko voikukkaa, kiveysten välistä rikkaruohoja, sorapihakin on ihan nurmettunut. Terassin kaiteet pitäisi vaihtaa, kun alkavat lahota. Istutukset ovat villiintyneet. Mä haluaisin pois tästä kerrostaloon. Inhottaa päivittäin nähdä toi laiminlyöty piha. Mielenkiintoa ja puhtia ei ole kaiken kuntoon laittoon. Olisi pitänyt tajuta, ettei meistä ole omakotitalossa asumaan, kun ollaan laiskoja ja mukavuudenhaluisia koko perhe. Näinköhän tätä saa ikinä kaupaksikaan tällaisena. Täytyy varmaan myydä talvella.
Kommentit (52)
Kysymys kaikille vanhemman omakotitalon omistajille? Tilaatteko putkiston puhdistuksen/huuhtelun esim vuosittain vai kuinka pidätte putkistosta huolta?
Voihan se ostajakin olla yhtä välinpitämätön pihan suhteen. Kunhan talo on todistetusti kunnossa, eikä laho, niin joku voi tarvita juuri sen asunnokseen.
Mutta ei se paljoa vaadi, että ajaa nurmikon ja ostaa pari amppelia johonkin sopivaan kohtaan, kun talonkatsojat tulevat.
Vierailija kirjoitti:
Vitsi miten laiskaa porukkaa, kun eivät viitsi edes laittaa pihaa sellaiseen helppohoitoiseen kuntoon ja tehdä sitten ne ruohonleikkuut yms.... Joo, kerrostalo-luukkuhan se taivas onkin.
Meille on. Ollaan entisiä ok-asukkaita ja karavaanareita (mökki pyörillä ilman pihatöitä). Ok-taloa ei voinut jättää kesäajaksi, siinähän jumi :D
Vierailija kirjoitti:
Kysymys kaikille vanhemman omakotitalon omistajille? Tilaatteko putkiston puhdistuksen/huuhtelun esim vuosittain vai kuinka pidätte putkistosta huolta?
Täh? Huuhtelu? Puhdistus? Juu, huuhdellaan johtovedellä päivittäin. Jos joskus menee tukkoon, niin hoidetaan sitä sitten dynamiitillä.
Meillä rouva hoitaa pihan eikä käy töissä. Sillä lailla se jotenkin vielä menee laiskoillakin ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Vitsi miten laiskaa porukkaa, kun eivät viitsi edes laittaa pihaa sellaiseen helppohoitoiseen kuntoon ja tehdä sitten ne ruohonleikkuut yms.... Joo, kerrostalo-luukkuhan se taivas onkin.
Miksi se sua noin kiukuttaa? Leikkaa itse sitä nurmikkoa jos siitä kerran tykkäät.
Viihtyisällä aluella sijaitseva kerrostalokoti (ei mikään luukku) on tosiaan ihana. Tilava lasitettu parveke on paljon parempi kuin piha.
Joo, näitä näkee välillä kaduilla ja teillä kulkiessaan, ikävä kyllä. Ajatukset alkavat kiertää siinä, mitä tuostakin pihasta saisi aikaiseksi, jos asukit eivät olisi niin laiskoja ja veteliä. Sääli naapureitakin, jotka pitävät talonsa houdettuna ja tonttinsa kauniina ja joutuvat sitten katselemaan laiskohen naapuriensa ränsistyviä paikkoja.
Meillä on todella kaunis ja hyvin hoidettu piha, samoin talo. Ihanassa puutarhassa on mukava laiskotella, kun sen on omin pikku kätösin kuntoon laittanut. Ei se paljon vaadi sitten kun piha on valmis; nyppäät rikkatuohon aina kun kohtaat, leikkaat kuihtuneet kukat pois jne. Syksyllä ja keväällä peruskunnostustyöt ja se on siinä.
Joidenkin ihmisten ei tosiaan koskaan pitäisi muuttaa omakotitaloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin yksi joka unelmoi kerrostaloasumisesta ja ottaa kauhulla syksyn lehtishowta. Tonttia 2000 neliötä isojen lehtipuitten ympäröimänä. Ja sen jälkeen lumihommat. Toivottavasti tulee yhtä vähäluminen talvi kun viime talvi.
Unohda se lehtishow. Ajat kuivat lehdet ruohonleikkurilla silpuksi. Katoavat ennen toukokuun loppua ihan itsekseen.
Harmi vaan kun on tammen ja vaahteran lehtiä suurmmaksi osaksi. Ei mene silpuksi.
Ei meilläkään ole mitään muita kuin vaahteran ja tammen lehtiä ja oiken hyvin silppuuntuvat. Kunhan ovat kuivia, mieluiten kerran yöllä jäätyneitä. Ikinä en ole haravoinut.
Vierailija kirjoitti:
Koskaan kuullutkaan mistään putkistojen huuhtelusta.
Joo naapurissa yksi tällainen jonka ei pitäis omakotitalossa asua. Pelkkää nurmikkoa jota ei leikata kuin kerran kesässä. Ikinä eivät ole kotona joten ei se sitten haittaa miltä talo näyttää. Vituttaa kyllä meitä muita.
Itse aikoinaan oikein etsimällä etsin sellaista omakotitaloa jossa naapureillakin olisi hoitamattomat pihat. Lopulta sitten löysin maalta sellaisen paikan jossa naapuritaloissa kasvoi pitkää ruohoa pihoilla, villiintyneitä aitoja, oli autonromuja ja kaikenlaisia eläimiä. Omastakaan pihasta ei tarvitse stressata kun naapurinkin pihat ovat mitä ovat. Oma piha voi olla mielialasta riippuen enemmän tai vähemmän luonnontilassa.
Itse kanssa muuttaisin kerrostaloon vaikka heti omakotitalosta. Rakas mieheni ei halua muuttaa ja ymmärrän häntäkin, joten olen olen sopeutunut tähän asumismuotoon ainakin toistaiseksi.
Kuitenkin olen varma (tai sitten vaan toivon kovasti), että jossain vaiheessa asun kerrostalossa lähellä keskustaa ja erittäin hyvien liikenneyhteyksin päässä. Nyppii, kun läheltä menee ainoastaan yksi bussi ja hieman pidemmältä (700 m) menee toinen ja niin harvoin, että pitää katsoa aikatauluja.
Olen aiemmin asunut kerrostaloissa useammassakin paikassa ja vasta nyt omakotitalossa olen huomannut, että kerrostaloasumisesta nautin varsinkin vanhassa talossa korkeilla huoneilla.