Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei mies kosi

Vierailija
04.09.2017 |

Olemme seurustelleet reilut kaksi vuotta, yhdessä asuttu reilu vuosi. Minä 27v, mies 32v.

Olemme keskustelleet tulevaisuudesta ja tiedämme molemmat haluavamme olla toistemme kanssa loppuelämämme. Mies on sielunkumppanini.

Mies vihjaili jo hyvin suoraan viime kesänä että kosii sen vuoden aikana. Ei ole kosinut tähän päivään mennessä. Sanoin, että perätön vihjailu loukkaa ja puhuimme siitä, miten tärkeää naimisiinmeno meille molemmille on. Mies pyysi anteeksi ja sanoi syyksi ettei ole saanut aikaiseksi, kaikki hyvin. Mies muutenkin vähän saamaton järjesteltävissä jutuissa, ja samalla ollut stressiä töistä ja rahasta joten ymmärrän ettei ole ollut päällimäisenä mielessä.

Kuukausi sitten tuli yhteinen reissu, jonka mies oli itse suunnittelut kokonaan, ja moneen kertaan sanoi miten tärkeää juuri sinä viikonloppuna lähteä ja miten kiva ja erityinen reissu tiedossa. Ajattelin, että ehkä nyt... Ei. Taas kerran juttelimme asiasta, jolloin mies sanoi että kokee minun painostavan häntä, ja minä taas olen taas kerran loukkaantunut (..heh).

Miksemme vain yhdessä päätä päivämäärää? No tämähän sopisi, mutta mies ei sitä halua kun kokee minun painostavan. Hän myös sanonut että haluaa kosia, joten en sitä iloa häneltä halua viedä.

Turhauttaa ja olen edelleen loukkaantunut. Miksei mies voi vaan kosia, kun on moneen kertaan oma-aloitteisesti sanonut, että haluaa olla kanssani aina yms ja on siitä täysin varma. Olen varovaisesti kysynyt monesti, onko hänellä epävarma fiilis tms, mutta aina kieltänyt jyrkästi.

Olenko ihan pimahtanut? Tuntuu, että on vaikea ajatella mitään muuta, tämä ei toki miehelle näy koska en halua että hän kokee minun taas painostavan.

En vaan käsitä, miksei mies kosi vaikka kaikki (sanojensa ja tekojenkin mukaan) on enemmän kuin hyvin.
Pitäisikö vaan chillata? Keskustella uudestaan? Vai mitä tässä voisi tehdä. Näkökulmia otetaan vastaan.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosi itse. Taas yksi prinsessaharhailija palstalla.

Vierailija
2/29 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö vaan chillata? Keskustella uudestaan? Vai mitä tässä voisi tehdä. Näkökulmia otetaan vastaan.

Ai mitä voisi tehdä? No, kosi itse!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kosi itse. Taas yksi prinsessaharhailija palstalla.

Heh, nojoo. On käynyt mielessä, mutta kuten totesin, mies sanonut haluavansa kosia. Toisekseen, en halua kosia jos mies kokee kaiken naimisiinmenoon liittyvän puheen minun puoleltani painostuksena.

Ärsyttää, että mies puhuu tästä niin avoimesti mutta ei voi kuitenkaan ryhtyä sanoista tekoihin. Ei mulle se kosinta ole oleellinen, vaan naimisiin meno. Ihan vaan yhdessä sopiminen kävisi hyvin, mutta miehelle ilmeisesti ei.

Ap

Vierailija
4/29 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai mitä voisi tehdä? No, kosi itse!

Oletko tyhmä? Apn mies on sanonut että hän haluaa kosia.

Vierailija
5/29 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette olleet kaksi vuotta kimpassa, haloo. Rentoudu ja lakkaa painostamasta, hyvänen aika.

Vierailija
6/29 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mies ei ole varma tai nyt ei ole hyvä ajankohta? Ehtii kai myöhemminkin?

Vierailija
7/29 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vähän sama tilanne. Mies sanonut haluavansa naimisiin kanssani ja olemme asiasta keskustelleet. Hän tietää että odotan kosintaa, mutta jostain syystä vain ei kosi. En odota siitä mitään "tilaisuutta". Ärsyttää vain ettei saa kysytyksi.

Vierailija
8/29 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jouduin kosintaa odottamaan kärsimättömyyteen asti (enkä nyt jaksa alkaa selittää miksen itse kosinut, ei kuulu tähän) mutta kyllä se sieltä sitten tuli. Toivottavasti näin teilläkin.

Vierailija
9/29 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, täällä aika samanlainen tilanne. Lihavat yh-mammat laittavat noita "prinsessaharha" kommentteja, jokaisen pitäisi heistä tyytyä paskaan eikä unelmiaan saisi yrittää toteuttaa, koska hekin ovat tyytyneet ja nyt ovat katkeria.

Itsellä myös olo että eikö mies ole varma, mutta on kai vaan saamaton 🤔

Kiitos myötätunnosta! Tämä aihe tuntuu tosiaan triggeröivän ihmisiä aika hyvin. Harmittavaa kyllä, jos teillä sama tilanne. Tulee niin epävarma ja epäarvostettu olo...

Ap

Vierailija
10/29 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosi itse ja sillä selvä. On minullakin ollut puhetta kumppanini kanssa naimisin menosta mutta ajattelin kosaista itse (olen nainen) jos ei ala sanotaan vaikkapa noin seuraavan 5 vuoden aikana tapahtua.

Vierailija
11/29 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko

1) Kosit itse (vaikka mies on sanonut, että hän haluaa kosia, ei hänellä siihen mitään etuajo-oikeutta ole)

2) Heität ajatuksen hetkeksi syrjään ja unohdat naimapuuhat. Voisitteko olla yhdessä ilman valojakin?

3) Laitat suhteen tauolle, koska et ole varma haluatteko samoja asioita, puheista huolimatta.

Vihjailu, painostaminen ja sen korostaminen, miten tärkeää kosiminen sinulle ovat, ovat mielestäni huonoja keinoja. Kosimisen jälkeenkin sinulle jää nakertava tunne, ettet tiedä kosiko mies omasta halustaan vai painostuksen vuoksi.

Vierailija
12/29 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette olleet kaksi vuotta kimpassa, haloo. Rentoudu ja lakkaa painostamasta, hyvänen aika.

Ei mulla kiire ole, mutta harmittaa miehen vihjailut. Siksi tästä tullut niin iso asia.

Ap

Vierailija
13/29 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla kiire ole, mutta harmittaa miehen vihjailut. Siksi tästä tullut niin iso asia.

Ap

Jos mies haluaa naimisiin vain kerran elämässään ja ei ole vielä 2 v. suhteen jälkeen varma onko nyt oikea hetki.

Vierailija
14/29 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme aika saman ikäisiä kuin te, yhdessä ollaan oltu kolme vuotta. Välillä naimisiin menemistä on ollut puhe ja tiedän että mies on puhunut kaverilleen kosimisesta. Oletan siis että hän haluaa sen tehdä.

Joskus enemmänkin leikilläni kysyin että koska sitten kosii? Miksi ei vaikka heti? Ei kuulemma ole varaa. Vastasin ettei minua haittaa vaikka kosisi pullonkorkilla.

Mielestäni meidän tilanteessa koko kosminen on turhaa kun tiedetään että ollaan menossa lopulta naimisiin, ja niin tietää aikalailla kaikki läheiset.

Olen sanonut että sitten kun miehen mielestä hänellä on tarpeeksi rahaa niin käydään vaan ostamassa jotkut sormukset. Hän ei vastaa mitään. Haluaa tehdä jonkun kosinnan joten tässä nyt sitä sitten odotan.

Vierailija
15/29 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et puhu miehelle suoraan, ja kerro, että tilanne tuntuu sinusta pahalta? Sano suoraan, miten koet asian.

Vierailija
16/29 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos mies haluaa naimisiin vain kerran elämässään ja ei ole vielä 2 v. suhteen jälkeen varma onko nyt oikea hetki.

Sekin olisi aika tärkeä asia tietää, joten avointa keskustelua suosittelen. Kyllä kahden vuoden jälkeen tietää, onko oikeasti rakastunut vai ei.

Vierailija
17/29 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta rakas ystävä, kuitenkin suhteenne on vielä melko tuore. Keskity nauttimaan siitä ja kiinnitä (pakkomielteinen?) huomiosi siihen, että teet itseäsi kiinnostavia asioita joista nautit. Kyllä, naimisiinmeno ja kihlat ovat isoja asioita, joita pitääkin miettiä. Mutta nyt olet tehnyt kärpäsestä härkäsen, mielestäni aiva turhaan. Mihin sinulla on kiire? Mainitsit teillä olleen rahan kanssakin tiukkaa, ehkä mies haluaa säästää vähän pesämunaa ennen häitä tai sormuksenostoa? Minusta tuntuu, että pilaat ihanan asian stressaamalla siitä itse ja painostamalla sinusta välittävää miestäsi. Anna ajatuksen kihloista nyt hieman hellittää ja tutkaile, oletko itse todella onnellinen. Ilman sormusta nimettömässäkin on elämää.

Vierailija
18/29 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet haluavat olla loppujen lopuksi pitkässä juoksussa villejä ja vapaita. Siihen eloon ei oikein kosiminen sovi eikä liekan laittaminen kaulaansa.

Vierailija
19/29 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä on sellaisa naikkosia jotka tölläävät kun miesasiakas tulee ... asiakkaaksi ja sitten raivoavat kun mies ei kosiii.

Sen jälkeen alkaa päässä vellomaan ja fantasiahäirinnät pullahtavat kuplimaan kuin homeiset sienet sateella erilaisiin yhteyksiin, kuten korttelissa raivoamiseen. radioaalloille häiriköimään, nettiin itkemään ja kostamaan, mieskohteen asuinalueelle meluamaan... (you name it).

Saattaa mennä pahimassa tapauksessa monta vuotta sellaisella ilman psykologia ja ammattiauttajaa eikä rauhoitu edes muussa seurassa; sosiaalinen kommunikointi rajoittuu edellä mainittuun. Ei ole ottanut yhteyttä kohteeseensa eikä selvittänyt häirintäänsä (koska sitä se todellakin on). Mutta; yrittää jopa jättää kohdettaan huutamalla perässä, mutta sitkeästi pyörittelee vastaavaa päässään; -miksi mies ei kosi?;

tuollaisen häirinnänkö perusteella?!

Vierailija
20/29 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä on sellaisa naikkosia jotka tölläävät kun miesasiakas tulee ... asiakkaaksi ja sitten raivoavat kun mies ei kosiii.

Sen jälkeen alkaa päässä vellomaan ja fantasiahäirinnät pullahtavat kuplimaan kuin homeiset sienet sateella erilaisiin yhteyksiin, kuten korttelissa raivoamiseen. radioaalloille häiriköimään, nettiin itkemään ja kostamaan, mieskohteen asuinalueelle meluamaan... (you name it).

Saattaa mennä pahimassa tapauksessa monta vuotta sellaisella ilman psykologia ja ammattiauttajaa eikä rauhoitu edes muussa seurassa; sosiaalinen kommunikointi rajoittuu edellä mainittuun. Ei ole ottanut yhteyttä kohteeseensa eikä selvittänyt häirintäänsä (koska sitä se todellakin on). Mutta; yrittää jopa jättää kohdettaan huutamalla perässä, mutta sitkeästi pyörittelee vastaavaa päässään; -miksi mies ei kosi?;

tuollaisen häirinnänkö perusteella?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän