Onko ok että alan nyt tässä tilanteessa pihtaamaan.
Ajattelin että pihtaisin ainakin kuukauden eli ei seksiä kuukauteen. Ongelma on että mies on meistä se joka pihtaa ja mulla on mennyt hermot lopullisesti. Ajattelin että saisi maistaa omaa lääkettään. Keskustelu ei tepsi, sitä yritetty monta kertaa. Miehelle riittää seksiä kerran kahdessa viikossa mutta itse haluaisin vähintään kerran viikossa, mielellään useamminkin. Olen lopen kyllästynyt tulemaan kerta toisensa jälkeen torjutuksi!! Ollaan oltu yhdessä lähes kymmenen vuotta eikä viitsisi tämän syyn takia erota kun muuten kaikki toimii. Nyt pikkulapsiaikana tuntuu vaan että pää halkeaa tämän asian takia koska en kestä tätä seksittömyyttä enää!!
Mies kyllä sanoo rakastavansa eikä hänellä varmasti ole ketään toista eli siitä ei ole kyse vaan että meillä ei vaan tämän asian kanssa tarpeemme kohtaa.
Muita samassa tilanteessa olevia ja miten olette asian ratkaisseet?
Kommentit (76)
Mikähän verran miehet sitten noin normaalisti kokevat tarvetta seksille/omin käsin paineiden purkamiselle? Saattaako joku miehenä olla oikeasti tyytyväinen ap:n miehen kaltaiseen määrään?
Niin. Kenen mukaan seksiä pitäisi olla, jotta sitä olisi tarpeeksi. Kun halut eivät kohtaa, niin ei kohtaa. Tuntui todella vaikealta vaiheelta suostua seksiin vain siksi, että mies pysyy jokseenkin tyytyväisenä. Erohan siitä tuli.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän verran miehet sitten noin normaalisti kokevat tarvetta seksille/omin käsin paineiden purkamiselle? Saattaako joku miehenä olla oikeasti tyytyväinen ap:n miehen kaltaiseen määrään?
Jotenkin luulisi että miehet haluaisi viikottain. Heillä ei kuitenkaam hormoonitoiminta samallalailla heittele kuin naisilla kuukautisten vuoksi.
Meillä ei auttanut kuin ero. Kokeilin ap:n taktiikkaa ja kun 8kk oli kulunut eikä mies ollut tehnyt aloitetta päätin erota. Oli meillä muitakin ongelmia tosin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Niin miehissä kuin naissakin on eroja. Osalla tekee mieli lisää seksiä vartti orkun jälkeen, osalle riittää ihan hyvin kerran vuodessa. Ja sitten on kaikkea muuta tältä väliltä ja/tai aseksuaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kenen mukaan seksiä pitäisi olla, jotta sitä olisi tarpeeksi. Kun halut eivät kohtaa, niin ei kohtaa. Tuntui todella vaikealta vaiheelta suostua seksiin vain siksi, että mies pysyy jokseenkin tyytyväisenä. Erohan siitä tuli.
Itse en edes tuollaiseen seksiin suostu. Siis jos vaimo ehdottaa säälipillua. Ennemmin sitten vaikka runkkailen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko varma, että kyse on pihtaamisesta eikä siitä, että mies ei vain halua/jaksa juuri nyt?
Kyllä tässä ketjussa minusta tarkoitettiin pihtaamisella nimenomaan haluttomuutta tai viitsimättömyyttä. Aloittaja oikaiskoon.
Sitten alottaja voisi käyttää oikeita termejä
Muut ihmiset käyttävät sanoja eri tavalla kuin sinä – jopa tavoilla, jotka ovat mielesäsi väärin. Se on tietnkin hyvin ikävää. Koetetaan nyt kuitenkin yhdessä päästä tästä yli ja jatkaa keskustelua itse aiheesta, ei sanojen merkityksistä.
Ihan kuinka vaan, mutta pihtaaminen ja haluttomuus ovat eri asia.
Haluttomuus voi olla syy pihtaamiseen.
Haluttomuus tarkoittaa ettei halua esimerkiksi tässä tapauksessa seksiä. Pihtaaminen tarkoittaa, että haluaa kyllä seksiä, mutta jostain syystä ei tarkoituksella suostu siihen. Kuten tässä tapauksessa AP meinaa toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tästä suorempaa voi puhua? Olen sanonut, että haluaisin seksiä useammin. Olen sanonut, että näin harvakseltsaan ei riitä minulle ja tulee paha mieli kun torjut minut.
Siten, että kerrot, ettei tilanne ole hyväksyttävä ja että se tulee vielä jatkuessaan johtamaan suhteen päättymiseen. Nythän puheesi ovat ihan tyhjiä, kun mies tietää, ettei minkään oikeasti tarvitse muuttua.
Totta tuokin, mutta toisaalta tuollainen uhkailu ei todennäköisesti ainakaan kovasti tilannetta paranna.
Ei tuo ole mitään uhkailua vaan omien tarpeiden ja reunaehtojen selvää ilmaisemista – ystävällisesti ja rakentavasti totta kai.
Ajattele asiaa miehen kannalta. On vain reilua, että hän saa kaiken olellisen tiedon käyttöönsä, kun hän tekee päätökset siitä, miten toimii. Nyt hän on siinä uskossa, ettei ero ole mahdollisten seurausten joukossa. Hän näkee, että seksittömyydestä seuraa korkeintaan nalkuttamista, ja se on nähtävästi hänelle täysin okei. Kun vähän lupailee, saa taas olla viikon rauhassa. (Ja eron tullen mies on arvatenkin aivan äimistynyt siitä, että hänet on jätetty...)
Se, mitä nyt teet, ei selvästikään toimi. Kannattaisiko kokeilla?
En ole siis ap, mutta voisin kuvitella sen myrskyn, jos sanoisin vaimolle, että nyt useimmin sitä pillu tai lähden menemään. Ja sama myrsky olisi tällä palstalla, jos teen aloituksen jossa kerrotaan tuollainen tilanne.
Pelkäätkö konfikteja? Onhan tuo aika karkeasti ja epäystävällisesti sanottu, mutta ainakin sillä tavalla saisit toisen kartalle siitä, mikä tilanne todellisuudessa on: jos seksielämä ei kohene, tulee suhde lopulta päättymään. Suosittelen rakentavampaa keskusteluotetta, mutta kyllä tuollainen töksäyttely silti pettämisen ja vuosikausien hiljaisen katkeruuden silti voittaa.
Vaimo kyllä tietää hyvin tilanteen. Mutta kertokaas nyt sitten hyviä vinkkejä miten rouvan halut saa heräämään. Kotitöitä teen ja lasten kanssa vietän enemmän aikaa kuin hän. Vaimo käy noin viisi kertaa viikossa jumpalla. Jostain syystä aina kysyy luvan, mutta koskaan en ole kieltänyt. On kyllä alkanut epäilyttämään, että missä hän oikeasti käy.
Kuten aiemmin kommentoinkin, niin hän vain totesi kylmän viileästi parisuhdeterapiassa, että ei koe mitään tarvetta seksille. Paha siihen oli sitten mitään fiksua sanoa.
Kuulostaa siltä, että vaimo ei koe tarvetta sellaiselle seksille mitä teillä on. Oletko selvittänyt mitä vaimosi haluaisi seksiltä? En mäkään koe mitään tarvetta esim. uimahallissa käymiselle, jossa on aina vähän kylmä ja itse uiminenkin on tylsää, ei nautinnollista vaikkakin varmasti hyödyllistä.
Olen koitanut kysellä, mutta vaimo ei suoraan sano mitään "ohjeita". Tiedän kyllä miten saan tuotettua hänelle orgasmin ja olen ostanut erilaisia lelujakin, mutta ei hän oikein innostu niistäkään. Kun keskustelemme asiasta, niin hän vain suoraan toteaa, ettei koe mitään palavaa tunnetta seksille. Tai hänelle ei tule tunnetta, että nyt pitää saada seksiä.
Mutta jos tosiaan löytyy neuvoja tähän tilanteeseen, niin vinkit otan mielelläni vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksesta voisin kertoa että ei tuo tehoa. Jos mies ei halua, niin ainoa konsti saada lisää seksiä on tuolla aikaisemmin mainittu rakastaja. Hanki itsellesi fuck buddy! Aluksi voi tuntua oudolta, että seksiä on ennalta sovittuna aikana, mutta siihen tottuu nopeasti ja sitoumuksia vailla oleva seksi on upeaa! Sen avulla jaksaa hyväntuulisena arjen - työssä ja kotona. Seksin puutteen takia ei kannata erota, jos kuitenkin on hyvä ja rakastava mies. Aina ei vaan halut kohtaa.
Miten naisten mielestä on ok, että nainen hankkii seksin puutteeseen rakastajan, mutta mies samassa tilanteessa on sika?
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on takuulla toinen nainen.
Eikö tämä ole loppujenlopuksi aika todennäköistä, jos joku mies lopettaa seksin kokonaan?
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei tunnu vaikealta ollenkaan. Joten ei tullut eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko varma, että kyse on pihtaamisesta eikä siitä, että mies ei vain halua/jaksa juuri nyt?
Kyllä tässä ketjussa minusta tarkoitettiin pihtaamisella nimenomaan haluttomuutta tai viitsimättömyyttä. Aloittaja oikaiskoon.
Sitten alottaja voisi käyttää oikeita termejä
Muut ihmiset käyttävät sanoja eri tavalla kuin sinä – jopa tavoilla, jotka ovat mielesäsi väärin. Se on tietnkin hyvin ikävää. Koetetaan nyt kuitenkin yhdessä päästä tästä yli ja jatkaa keskustelua itse aiheesta, ei sanojen merkityksistä.
Ihan kuinka vaan, mutta pihtaaminen ja haluttomuus ovat eri asia.
Haluttomuus voi olla syy pihtaamiseen.
Haluttomuus tarkoittaa ettei halua esimerkiksi tässä tapauksessa seksiä. Pihtaaminen tarkoittaa, että haluaa kyllä seksiä, mutta jostain syystä ei tarkoituksella suostu siihen. Kuten tässä tapauksessa AP meinaa toimia.
Pihtaaminen tarkoittaa ettei suostu seksiin kohtuullisen useasti, suhteessa.
Itse erosin. Oli toki muitakin syitä, mutta isona tekijänä kyllä se, että kaikesta keskustelusta, kommervenkeistä ja yrityksistä huolimatta seksiä ei viimeiseen kolmeen vuoteen ollut kuin satunnaisesti ja silloinkin yleensä keskellä yötä pikaisesti (yleensä vielä niin että minä oikeastaan olisin halunnut nukkua, mutta kun kerrankin sai niin piti ottaa ilo irti). Eikä se silloinkaan ollut hyvää, vaan miehen laukeamiseen tähtäävää.
Nyt en enää suostuisi tuollaiseen suhteeseen, puute vaikutti yleiseen mielialaan niin paljon. Olen erittäin seksuaalinen ihminen, ja tarvitsen paljon läheisyyttä ja seksiä voidakseni hyvin.
Lapsikin on. Meidän elomme on parempaa, kun olen paremmalla tuulella ja energisempi. Mies on taantunut entisestään, hyvä jos itsestään pystyy pitämään huolen.
Kuten sanottu, muitakin syitä eroon oli.
Jos on hyvä, osallistuva ja oikeasti rakastava mies niin sitten ehkä eri tilanne.
Mutta toisaalta, minäkin luulin että mieheni oli näitä kaikkia. Kunnes tajusin, ettei hän oikeastaan tehnyt suhteemme ja hyvinvointimme eteen yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksesta voisin kertoa että ei tuo tehoa. Jos mies ei halua, niin ainoa konsti saada lisää seksiä on tuolla aikaisemmin mainittu rakastaja. Hanki itsellesi fuck buddy! Aluksi voi tuntua oudolta, että seksiä on ennalta sovittuna aikana, mutta siihen tottuu nopeasti ja sitoumuksia vailla oleva seksi on upeaa! Sen avulla jaksaa hyväntuulisena arjen - työssä ja kotona. Seksin puutteen takia ei kannata erota, jos kuitenkin on hyvä ja rakastava mies. Aina ei vaan halut kohtaa.
OT, mutta jännää, että täällä aina haukutaan suureen ääneen miehet, jotka pettävät, mutta jos nainen kärsii miehen haluttomuudesta ollaan heti neuvomassa hankkimaan toinen seksikumppani siihen rinnalle.
Pihtaaminen johtaa vain ja ainoastaan toisen osapuolen halujen vähenemiseen entisestään.
Mitä useammin tulee torjutuksi, sen vähemmän haluaa edes yrittää miellyttää toista. Pihtaaminen ei siis saa puolisoasi parantamaan muissakaan sinua häiritsevissä asioissa.
Joidenkin naisten neuvot pihtaamisesta esim. kotitöistä laistavien miesten suhteen ei yksinkertaisesti toimi.
Niin vastenmieliseltä kuin se tuntuukin, niin ainoa tapa saada asioita muuttumaan paremmiksi on positiivisen huomion lisääminen.
Voit viedä miehen lääkäriin mittauttamaan hormonitasonsa. Syy voi olla niinkin yksinkertaisessa asiassa kuin mieshormonin puutos, se on tosi yleistä nykypäivänä. Ja sen saa lääkityksellä kyllä kuntoon. :)