Huijaako ihmiset pituutensa hieman pidemmäksi???
Miten on?
Kuinka pitkä oikeasti olet ja mitä ilmoitat kysyttäessä? Tuntuu, että netissä lukiessa ollaan niin pitkiä, mutta tuolla oikeassa maailmassa se ei niin näytä olevan.
Itse olen 169 cm pitkä ja tuntuu, että suurin osa naisista (ystäväpiiri, lapsien äidit, kauppakeskuksissa kävellessä, tapahtumissa ollessa jne.) naiset ovat minua järjestään lyhyempiä. Jos ovat mua pitempiä, ovat selvästi poikkeus. Eli suurin osa lyhyempiä eli lyhyempiä kuin 169 cm. Loput saman mittaisia tai pitempiä. Käytän aina lättäniä kenkiä.
Paperilla olen kuitenkin normaalipituinen ja osun lähes suoraan suomalaisten naisten keskipituuteen (joka on 167 cm), silti ulos mennessäni koen olevani pitempi muita.
Ja moni mies on kanssani saman mittainen, tämän huomaa esim. kaupan jonossa. Eli 170 cm pitkiä miehiä on paljon.
On jopa mua lyhyempiä miehiä tullut viikottain vastaan.
Asun pk-seudulla.
Kuinka pitkä sinä olet ja mikä on oma kokemuksesi?
Kommentit (51)
Mä oon päälle kolmikymppinen ja mut on mitattu virallisesti viimeksi joskus kaksikymppisenä, tulos myös ton 169 cm. Sitä ennen (lukiossa jne.) aina 168 cm. Ja aivan sama huomio kuin aloittajallakin! Moni kaveri ilmoittaa pituudekseen n. 166-168 cm ja mä olen reippaasti pidempi jos seistään selät vastakkain. Murrosiänkin koin tosi varhain, joten tosi vaikea uskoa että olisin kasvanut useita senttejä itse.
Enempää en toki jaksa päätäni tällä vaivata, lähinnä on ihmetyttänyt miksi niin moni haluaa olla pidempi kuin onkaan.
Mä olen 162 cm ja minustakin tuntuu että olen pitkä ja että huomattavan suuri määrä naisia on lyhyempiä kuin minä. Myös miehiä tuntuu olevan saman mittaisia ja joskus jopa lyhyempiä. Toki on niitä selkeästi pitempiä naisiakin on mutta yllättävän paljon niitä minua lyhyempiä. Kaiken ikäisissä naisissa, ei vain vanhoissa mummuissa.
Outo juttu.
Ryhti vaikuttaa myös.
Mutta itse en koe tarvetta olla pidempi ja ilmoitan rehellisesti pituudekseni 160.
Ilmoitin monta vuotta olevani 174. Tarkistusmittaus kertoi että 175.
Olen 175 cm pitkä, tosin on tuota saattanut jo ikä latistaa, pitäisi varmaan mitata uudestaan ettei tulisi vallan valehdeltua. Suurin osa naisista on kuitenkin minua lyhyempiä, mutta en sitä juurikaan ajattele, siihen on niin tottunut. Sitä ihmettelen miksi ihmiset miettivät omia ja toisten pituuksia niin paljon? Pituushan on aika yhdentekevä ominaisuus niin kauan kuin siitä tai sen puutteesta ei ole haittaa.
Riippuu myös paljon siitä missä kuljet. Pienillä paikkakunnilla ihmiset ovat keskimäärin lyhyempiä kuin suuremmissa kaupungeissa. Voit myös olla aika huono arvioimaan muiden ihmisten pituutta suhteessa itseesi. Alle 170cm pitkiä miehiä on aika vähän, mutta kuitenkin sen verran, että tuollaiseen kyllä aika varmasti törmäät jos olet vähinkään isommassa kaupassa.
Mutta itse kysymykseen vastaan, että aika moni huijaa. On tavallista pyöristää lähimpään tasalukuun ja se tehdään yleensä ylöspäin ainakin miesten kohdalla. Usein myös naisten, vaikka en ymmärrä miksi, koska naisille pituus ei ole hyvä asia.
Viimeksi monta vuotta sitten lääkärillä mitattuna olin 160cm. Kotona mitattuna muutama kuukausi sitten olin 162cm. Sanon olevani 160cm koska olen tottunut siihen :D ja koska voihan kotimittaus olla väärässä.
Olen 152cm ja sen myös ilmoitan tarvittaessa.
Mä olen 170,5 cm ja ilmoitan pituudekseni 170.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitin monta vuotta olevani 174. Tarkistusmittaus kertoi että 175.
Minä ilmoitin olevani 177cm, mutta mittaamalla sain tulokseksi 176cm. Armeijan papereissa tosin lukee 175cm. Sanon olevani 176cm.
152cm. Tarkistettuna 150cm. Yks hoitaja sai 148cm viikon päästä toinen 152cm.
Pätkä kuitenkin olen. Deittipalstoilla ilmoitan 187cm.
Olen 153, kaikki muut ovat mielestäni pitkiä. En koe tarpeelliseksi valehdella mutta mies valehteli minulle pituutensa huimaa kahdella sentillä. En ikinä kysynyt miksi kun en minä ainakaan huomaa parin sentin eroa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu myös paljon siitä missä kuljet. Pienillä paikkakunnilla ihmiset ovat keskimäärin lyhyempiä kuin suuremmissa kaupungeissa. Voit myös olla aika huono arvioimaan muiden ihmisten pituutta suhteessa itseesi. Alle 170cm pitkiä miehiä on aika vähän, mutta kuitenkin sen verran, että tuollaiseen kyllä aika varmasti törmäät jos olet vähinkään isommassa kaupassa.
Mutta itse kysymykseen vastaan, että aika moni huijaa. On tavallista pyöristää lähimpään tasalukuun ja se tehdään yleensä ylöspäin ainakin miesten kohdalla. Usein myös naisten, vaikka en ymmärrä miksi, koska naisille pituus ei ole hyvä asia.
Ohis, mutta perustelisitko tuota väitettäsi vähän? Miksi nainen ei saisi olla pitkä, mitä haittaa siitä hänelle on?
Vai onko tässä jotenkin taustalla se, että jotkut harvalukuiset huonolla itsetunnolla varustetut miehet kokevat alemmuutta itseään pitemmän naisen lähellä, joten häpeä siitä pitää kääntää naiseen...?
Samanpituiset ihmiset voivat näyttää eri pituisilta vaikka seisoisivat ilman kenkiä vierekkäin. Kyse on ihmisen habituksesta ja eritoten ryhdistä. Hiukankin lysy ryhti saa näyttämään lyhyemmältä kuin onkaan. Jotkut muutkin tekijät voivat vaikuttaa . Paino, mittasuhteet, vaatetus ja kampaus.
Olen 180cm ja ilmoitan olevani 180cm. Mitä siitä valehtelemaan, kun näkeehän sen, että pituutta on.
N
Luulin olevani 162.5, mutta sitten kun minut mitattiin tässä kolmenkympin korvilla olenkin ollut 160-161, eli vähän vissiin painunut kasaan jo :D Ilmoitan pituudekseni kysyttäessä tuon 161. Mieheni sanoi olevansa 184cm. Ja niin olikin, kun mittailimme itsejämme samalla kuin lapsia. En koe olevani mitenkään lyhyt, vaikka ilmeisesti keskimittaa lyhemmäksi jäänkin. Remppahommissa olisi ylimääräiset 10-20cm ihan jees :D
Toisten pituudet ei kiinnosta kiviäkään, muta kaikki läheiseni ovat minua pitempiä :D Ystävänikin ovat järjestään yli 170.
Ap, suomalaisten naisten keskipituus ei ole 167cm, vaan 165cm.
Vierailija kirjoitti:
152cm. Tarkistettuna 150cm. Yks hoitaja sai 148cm viikon päästä toinen 152cm.
Pätkä kuitenkin olen. Deittipalstoilla ilmoitan 187cm.
:D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta perustelisitko tuota väitettäsi vähän? Miksi nainen ei saisi olla pitkä, mitä haittaa siitä hänelle on?
Vai onko tässä jotenkin taustalla se, että jotkut harvalukuiset huonolla itsetunnolla varustetut miehet kokevat alemmuutta itseään pitemmän naisen lähellä, joten häpeä siitä pitää kääntää naiseen...?
Miehet pitävät enemmän lyhyistä naisista kuin pitkistä naisista. Onko naisilla huono itsetunto jos haluaa pitkän miehen? Se nyt vain yksinkertaisesti on naisellista, että nainen on pienikokoinen aivan kuten iso koko on miehekästä.
Olen 170 ja pituudekseni ilmoitan 170. Muiden pituudet ei kauheasti kiinnosta. Tai no, toki tykkään pitkistä miehistä ;)