Nainen, kuinka pitkä olet ja missä maakunnassa asut?
Tehdäänpäs pieni naisten pituusgalluppi. :)
Kertokaa pituus ja maakunta josta olette alunperin kotoisin!
Aloitan:
165cm ja Varsinais-Suomi
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituuteen vaikuttaa ikäkin, koska keskipituus on muuttunut ikäluokkien myötä.
Tämä. Keski-ikäisien ja sitä vanhempien naisten joukossa esim. yli 170 cm nainen on pitkähkö, eläkeiän ylittäneissä naisissa jopa pitkäkin. Mutta esim. nykyisissä parikymppisissä nuorissa naisissa täysin normaalipituinen. Ei edes 175 cm nuori nainen ole omassa ikäluokassaan mitenkään poikkeuksellisen pitkä vielä, on toki keskimääräistä pidempi, mutta ei mitenkään poikkeuksellisen pitkä. Kyllä se menee siinä ikäluokassa 180 cm ja sen yläpuolelle, että on oikein kunnolla pitkä nainen.
Kyllä ne 170-senttisetkin on harvassa usein, kadulla (Helsingissä) kun kävelee niin suurin osa on aika pieniä naisia, etenkin nuorissa naisissa.
N169
159cm, Pohjois-Karjala. Vanhemmat ja molemmat isovanhemmat myös karjalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kommentoija epäili valehteluksi yli 170 cm:n pituuksia. Vajaa 180 senttisenä valehtelisin mieluummin olevani lyhyempi mitä olen. Toisaalta miksi valehdella pituutta anonyymilla keskustelupalstalla?
En nyt tietenkään muutamaa yksittäistä yli 170-senttistä epäilisi huijaukseksi, mutta keski-pituuden ollessa 165 on mahdotonta, että juuri tähän ketjuun lähes kaikki kirjoittajat olisivat keskipituutena 174-senttisiä. Eli eiköhän ihmiset tänne laittele enemmänkin omia toivepituuksiaan kuin oikeita.
Uskoisin että näihin pituuskeskusteluihin tulevat vastaamaan tietenkin eniten ne jotka ovat suht tyytyväisiä pituuteensa.
Pitkähköt ja keskipitkät naiset ovat varmaan keskimäärin tyytyväisempiä pituuteensa kuin hyvin lyhyet naiset.Tai sitten ne, jotka toivovat olevansa pidempiä. En siltikään ymmärrä, mitä hait tuolla kommentillasi. Provokaatiota? Typerää väittää, ettei lyhyt nainen voisi olla tyytyväisiä pituuteensa. Valitettavasti asia on niin, että suurin osa myös lyhyistä on tyytyväisiä ja miehiä riittää. Ja tämä tulee nyt hieman keskimittaa pidemmän naisen suusta, 169-senttiseltä. En mikään hurjan pitkä, mutten lyhytkään.
Tosiasia kuitenkin on että hyvin monet pitkät naiset kävelevät kumarassa ja haluaisivat olla lyhyempiä, valittavat pituudestaan jne. Mitään aihetta tähän ei kuitenkaan varsinaisesti ole.
En kyllä sanonut missään että lyhyt nainen ei voisi olla tyytyväinen pituuteensa mutta kyllä itse olen ainakin kuullut lyhyiltä kavereilta enemmän negatiivisia kommentteja pituudestaan kuin keskipitkiltä tai pitkiltä naisilta.
Lyhyitä naisia ei syrjitä tai haukuta samalla lailla kuin lyhyitä miehiä mutta kyllä naisen lyhyys voi vaikeuttaa esim. ammatinvalintaa.
171 cm
Lappi
Äiti, isä, veli ja sisko kaikki mua pidempiä. Olen siis perheemme lyhyin ja lisäksi ainoa jolla on väärät sääret.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kommentoija epäili valehteluksi yli 170 cm:n pituuksia. Vajaa 180 senttisenä valehtelisin mieluummin olevani lyhyempi mitä olen. Toisaalta miksi valehdella pituutta anonyymilla keskustelupalstalla?
En nyt tietenkään muutamaa yksittäistä yli 170-senttistä epäilisi huijaukseksi, mutta keski-pituuden ollessa 165 on mahdotonta, että juuri tähän ketjuun lähes kaikki kirjoittajat olisivat keskipituutena 174-senttisiä. Eli eiköhän ihmiset tänne laittele enemmänkin omia toivepituuksiaan kuin oikeita.
Uskoisin että näihin pituuskeskusteluihin tulevat vastaamaan tietenkin eniten ne jotka ovat suht tyytyväisiä pituuteensa.
Pitkähköt ja keskipitkät naiset ovat varmaan keskimäärin tyytyväisempiä pituuteensa kuin hyvin lyhyet naiset.Tai sitten ne, jotka toivovat olevansa pidempiä. En siltikään ymmärrä, mitä hait tuolla kommentillasi. Provokaatiota? Typerää väittää, ettei lyhyt nainen voisi olla tyytyväisiä pituuteensa. Valitettavasti asia on niin, että suurin osa myös lyhyistä on tyytyväisiä ja miehiä riittää. Ja tämä tulee nyt hieman keskimittaa pidemmän naisen suusta, 169-senttiseltä. En mikään hurjan pitkä, mutten lyhytkään.
Tosiasia kuitenkin on että hyvin monet pitkät naiset kävelevät kumarassa ja haluaisivat olla lyhyempiä, valittavat pituudestaan jne. Mitään aihetta tähän ei kuitenkaan varsinaisesti ole.
En kyllä sanonut missään että lyhyt nainen ei voisi olla tyytyväinen pituuteensa mutta kyllä itse olen ainakin kuullut lyhyiltä kavereilta enemmän negatiivisia kommentteja pituudestaan kuin keskipitkiltä tai pitkiltä naisilta.
Lyhyitä naisia ei syrjitä tai haukuta samalla lailla kuin lyhyitä miehiä mutta kyllä naisen lyhyys voi vaikeuttaa esim. ammatinvalintaa.
Sanoit kuitenkin, että keskimäärin pitkät naiset ovat tyytyväisempiä kuin lyhyet. Tämähän perustuu vain omiin kokemuksiisi kaveripiirissäsi, ei mihinkään oikeisiin tutkimustuloksiin. Tietyissä maissa naisten keskipituus voi olla vaikkapa 155cm. Tuskin he kuitenkaan ovat tyytymättömiä pituuteensa.
Tuosta kun sanoit ett lyhyitä naisia ei haukuta samalla tavalla kuin lyhyitä miehiä, niin tässä suhteessa lyhyet miehet ja pitkät naiset ovat usein pilkan kohteina; en itse ymmärrä tätä, mutta näin se tuppaa olemaan, kun poikkeaa normaalista.
178 cm. Uusimaa (Helsinki), sukujuuria Varsinais-Suomessa ja Savossa.
Tai sitten ne, jotka toivovat olevansa pidempiä. En siltikään ymmärrä, mitä hait tuolla kommentillasi. Provokaatiota? Typerää väittää, ettei lyhyt nainen voisi olla tyytyväisiä pituuteensa. Valitettavasti asia on niin, että suurin osa myös lyhyistä on tyytyväisiä ja miehiä riittää. Ja tämä tulee nyt hieman keskimittaa pidemmän naisen suusta, 169-senttiseltä. En mikään hurjan pitkä, mutten lyhytkään.