Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Academic works / Studentwork kokemuksia?

jörsjörs
04.09.2017 |

Onko näillä mitään muuta tarjolla kuin järjettömän kankeita rekrytointiprosesseja palikkatesteineen 6-12kk määräaikaisiin työsuhteisiin? :(

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko edes opiskelijoiden kohdalla?

Vierailija
2/18 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämähän ovat kaksi eri firmaa? Minulla on aika laaja työnhakukokemus ja pakko sanoa, että Academicin hakuprosessi on ärsyttävin ikinä. He ovat kyllä ihan ystävällisiä ihmisiä, mutta monissa muissa paikoissa homma menee niin, että jos oot hyvä niin sulle soitetaan, _keskustellaan_ työstä hetki ja sovitaan tapaaminen. Academicilla soitetaan ja kuulustellaan asioita, jotka mainitsit jo hakiessasi, ja todennäköisesti ei palata asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostusnosto

Vierailija
4/18 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä academicista. Tulee semmoinen tunne että siellä joku kaupallisesti koulutettu nuori koittaa parin minuutin puhelulla saada selville onko koodari pätevä tai edes oppimiskykyinen.

Toisaalta studentwork on toistaiseksi ainoa joka halusi johonkin hommaan videohaastattelun joten miinuspisteet sinnekin :)

Muut firmat on pärjänneet ihan perinteisellä puhelu + haasttelu + ehkä testi - linjalla hakiessaan työntekijöitä.

Vierailija
5/18 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele Studentworkia kenellekään työpaikkana - varsinkaan Studenworkiin sisäiseksi työntekijäksi aikoville. Työntekijöillä ei ole mitään oikeuksia ja johto/omistajat ovat valmiita uhkailemalla tai epäasiallisella käytöksellä hiljentämään liian paljon mielipiteitä omaavat työntekijät. Vaihtuvuus on niin kova kaikilla osastoilla, ettei nimissä pysy perässä. Hirvittävää kohtelua ja suuri osa porukasta niin nuorta, ettei ne edes tiedä, miten asioita kuuluisi oikealla työpaikalla hoitaa.

Vierailija
6/18 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi haastattelu 6kk määräaikaiseen työtehtävään. Onko näistä firmoista mitään hyvää sanottavaa? Kuka minulle maksaa palkan / allekirjoittaa työsopimuksen ja todistuksen?

Vierailija
7/18 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä on ilmeisesti useamman kaltaisia töitä tarjolla. Osassa ilmeisesti ollaan ns.vuokratyövoimaa ja toisissa käyttävät palvelua vain rekrytointiin. Kannattaa olla tarkkana kummasta on kyse.

Vierailija
8/18 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla olisi haastattelu 6kk määräaikaiseen työtehtävään. Onko näistä firmoista mitään hyvää sanottavaa? Kuka minulle maksaa palkan / allekirjoittaa työsopimuksen ja todistuksen?

Kysy sieltä firmasta.

Vierailija
9/18 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jokunen vuosi sitten tiimissäni pari Studentworksin kirjoilla olevaa.Itse firmasta en osaa sanoa mitään paitsi, että ärsytti se tuntien hyväksyntä.

Hyviä ja päteviä työntekijöitä , jotka kyllä ihan itse haastattelin.

Työsuhteita jatkettiin vuosi kerrallaan.Valitettavasti tuo määräaikaisuuksien ketjutus oli firman kuten monien muidenkin firmojen linja.

Meni ohi aiheen, pahoitteluni.

Vierailija
10/18 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites näissä menee lomat, työterveys ym? Palkka?

Kiinnostaisi hakea, mutta nämä asiat mietityttävät.

Vierailija
11/18 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites jos tuollaisesta määräaikaisesta työsuhteeesta saa potkut? Kun olet vuokratyöfirmaan kirjoilla. Juokseeko palkka silti?

Vierailija
12/18 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites jos tuollaisesta määräaikaisesta työsuhteeesta saa potkut? Kun olet vuokratyöfirmaan kirjoilla. Juokseeko palkka silti?

Mitäs veikkaat?

Vierailija
13/18 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs veikkaat?

Määräaikaista sopimusta ei voi irtisanoa, joten kyllä palkanmaksu jatkuu kun työt loppuu.

Vierailija
14/18 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin joku aika sitten Academic Workin kautta ja toistaiseksi kaikki mennyt hyvin. Joku valitteli aikaisemmin rekryprosessin kankeutta, mutta omalla kohdallani rekryprosessi sujui todella joutuisasti. Ensin puhelinhaastattelu, jonka jälkeen Skype-haastattelu ja lopuksi varsinaisessa yrityksessä haastattelu. Ja firma, jolle Academic Workin kautta työtä teen, sanoi jo haastattelussa palkkaavansa minut vakituisesti, jos kaikki menee hyvin. Lopputuloksen tosin näkee vasta myöhemmin.

Vierailija
15/18 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohion! kirjoitti:

En suosittele Studentworkia kenellekään työpaikkana - varsinkaan Studenworkiin sisäiseksi työntekijäksi aikoville. Työntekijöillä ei ole mitään oikeuksia ja johto/omistajat ovat valmiita uhkailemalla tai epäasiallisella käytöksellä hiljentämään liian paljon mielipiteitä omaavat työntekijät. Vaihtuvuus on niin kova kaikilla osastoilla, ettei nimissä pysy perässä. Hirvittävää kohtelua ja suuri osa porukasta niin nuorta, ettei ne edes tiedä, miten asioita kuuluisi oikealla työpaikalla hoitaa.

.

Tämä. Itse olin sisäisenä työntekijänä studentworkilla ja meno oli kyllä todella epäammattimaista. Huomasi, että johto on rikkaista suomenruotsalaisista perheistä, jotka tulivat suoraan yliopiston penkiltä tuohon hommaan. Normaalit asiatkin jotka ovat itsestään selvyyksiä yrityksissä esim. tietosuojakäytäntö, oli aivan hukassa. Ihmisten tietoja käsiteltiin hyvin avoimesti... Myös vaihtuvuus oli aivan sairasta.

Vierailija
16/18 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ajat muuttuneet, sillä itse olin Studentworkilla myös eikä minulla ole mitään pahaa sanottavaa ko. yrityksestä. Toki palkkataso olisi voinut tehtävässäni olla korkeampi, mutta kun yritys on kasvuvaiheessa silloin erotellaan jyvät akanoista ja tollasille valittajille kuin te kaksi ''entistä työntekijää'' niin olette varmasti lentäneet yrityksestä ulos ihan syystä. 

Vierailija
17/18 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi parhaita työelämän kokemuksia ollut itsellä, kun aikanaan työskentelin SW.llä (noin 2,5v) Totta kyllä että palkka olisi voinut olla korkeampi, mutta mitään pahaa sanottavaa ei ole yrityksestä. Ei kannata mennä yritykseen töihin, jossa ei pärjää.

Vierailija
18/18 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelin myös SW:llä mutta epäreilun johtamisen vuoksi vaihdoin työpaikkaa. Kuitenkin useamman entisen ja myös nykyisten työntekijöiden suusta olen kuullut paljonkin pahaa tästä yrityksestä ja sen epäkohdista.