Nainen, kuinka pitkä olet ja missä maakunnassa asut?
Tehdäänpäs pieni naisten pituusgalluppi. :)
Kertokaa pituus ja maakunta josta olette alunperin kotoisin!
Aloitan:
165cm ja Varsinais-Suomi
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituuteen vaikuttaa ikäkin, koska keskipituus on muuttunut ikäluokkien myötä.
Ikä vaikuttaa pituuteen sillä tavalla, että 30-vuotiaasta alkaen ihminen lyhenee keskimäärin sentin vuosikymmenessä.
Niin, jos ei pidä itsestään huolta. Noin 20-vuotiaasta alkaen ihminen myös alkaa lihoa noin kilon vuodessa.
On kuitenkin paljon ihmisiä, jotka eivät ole 50-vuotiaina kahta senttimetriä lyhyempiä kuin 30-vuotiaina eivätkä 40-vuotiaina 20 kiloa painavampia kuin 20-vuotiaina. Tähän voi vaikuttaa varsinkin ruokavaliolla ja liikunnalla. Erilaiset kehonhuollolliset lajit säilyttävät myös kehon liikkuvuutta ja ryhtiä ja auttavat ihmistä "kantamaan" itsensä. Terveellinen ruokavalio, kuten runsaat kasvikunnan tuotteet, ylimääräisten herkkujen ja alkoholin vähäinen käyttö, veden juonti ja tupakoimattomuus näkyvät usein myös esim. ihon kunnossa.
165 cm. Olen syntynyt Pirkanmaalla, vanhemmat Satakunnasta ja Pohjanmaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituuteen vaikuttaa ikäkin, koska keskipituus on muuttunut ikäluokkien myötä.
Ikä vaikuttaa pituuteen sillä tavalla, että 30-vuotiaasta alkaen ihminen lyhenee keskimäärin sentin vuosikymmenessä.
Tämä totta. Nuorempana olin 168 ja nyt 165.
N49v
175 cm, Pirkanmaalla syntynyt. Vanhemmat Pirkanmaalta ja Etelä-Karjalasta. Eteläkarjalaisessa suvussani ollaan pitkiä, monet sukulaisnaiset ovat minua pidempiä.
Eikö tähän enemmän vaikuta se mistä vanhemmat ja isovanhemmat on kotoisin?
165cm, Uusimaa ja täällä yhä asun. Vanhempani ovat Kainuusta ja Pohjois-Pohjanmaalta. Isovanhemmat Kainuusta, Uudeltamaalta, Satakunnasta ja Varsinais-Suomesta.