Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harmittaa kun mieheni ei ole akateeminen!

Vierailija
04.04.2006 |

Tunnen itseni idiootiksi ja ehkäpä olenkin, mutta mieheni ja minun välillä on hirvittävä kuilu, joka johtu siitä, että minä olen akateeminen ja hän taas on käynyt ammattikoulun.

Mieheni mielestä minun ammattini on " turha" . Minähän vain kirjoittelen jotain " turhaa paskaa" työpöytäni ääressä samalla kun hän raavas mies tekee KUNNON työt! Hänen mielestään yliopistotutkinnon suorittamiseen ei vaadita mitään ja hänkin voisi milloin vain hakea ja päästä yliopistoon, jos vain haluaisi. (HAH!)

Minun ei myöskään olisi kannattanut mennä yliopistoon, koska en siltikään saa enempää palkkaa kuin hän! (joillakin voi olla muitakin syitä hakeutua tiettyyn ammattiin kuin palkka..)

En haluaisi sanoa tätä, mutta mielestäni mieheni on aivan ääliö, juntti, perus AMIS, joka rassaa päivät pitkät autoaan ja kaivaa loppupäivän muniaan. YÖK! Kunpa vain olisin tiennyt tämän jo silloin kun opiskeluaikoina tavattiin... Meitä ei yhdistä enää mikään.

Huh, helpotti.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mä oon akateeminen. Ennen ajattelin ettei tollasella ole väliä mutta nyt kun mulla elämässä on eka akateeminen mies niin täytyy kyllä sanoa että on myös eka normaali ja tasapainoinen ihmissuhde. En tiedä johtuuko akateemisuudesta mutta kyllä vaan on fiksumpi kaikella tavalla kun ne entiset...

Vierailija
22/35 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä statuksella niinkään, vaan minusta on tärkeää, että puolisoni on samoista asioista kiinnostunut kuin minä (humanistis-yhteiskuntatieteellinen), voimme keskustella samalla " kielellä" ja jakaa suunnilleen samat arvot (koulutuksen ja itsensä kehittämisen arvostus, työn teon merkitys perhe-elämän tasapainottajana, laaja-alainen sivistys, kulttuurintuotteet jne.). Vain hyvin poikkeuksellinen duunari täyttää nämä vaatimukset. Ei ole sattunut ainakaan omalle kohdalleni! Kultuuriharrastuksilla en tarkoita siis mitään Remeksen lukemista tai Pori Jazzia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi saada hänkin ehkä paremman elämän! Akateemisuudella ei todellakaan ole mitään tekemistä ainakaan järjen kaa, sehän on huomattu. Akateemiset on yleensä kouluttamattomia ihmisiä huonompia tulemaan toimeen juuri parisuhteessa. Joten miks akteemikkojen ylipäätänsä pitää hakeutua parisuhteeseen...?

Vierailija
24/35 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taitaisi tehdä kovin hyvää lajinkehitykselle, jos kaikki fiksut jäisivät lapsettomiksi sinkuiksi. Tosin tähän suuntaan taidetaan olla ainakin globaalisti menossa.

Vierailija
25/35 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme eri aloilla ja eri tavalla lahjakkaita ihmisiä. Arvostan miestäni hänen miehekkyytensä takia, luonteensa takia ja siksi että hän on minulle rakkain ihminen maailmassa.

Akateemisuudesta puhumme vain silloin, kun omat pätkätyöni alkavat vituttaa, muuten tuemme ja kannustamme toisiamme.

Kehu AP miestäsi kaikesta siitä, mitä hänessä ihailet ja arvostat. Perusteellisesti kehuttuna on vaikee olla takaisin v-mäinen. Niin metsä vastaa.... Akateemisuus ei tässä maailmassa paljon paina.

Vierailija
26/35 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin paljon aikaa ja omalla alallani hyvää luku- ja kirjoitustaitoa (myös vieraiden kielten). Analyyttisyyttä, kriittisyyttä ja luetun ymmärtämistä ja soveltamista. 10-20 -sivuisia esseitä, 120:n sivun gradua käytännössä ilman ohjausta... Tervetuloa kokeilemaan! Kyllä syö naista, että ammattikorkean valinneet luokkatoverit ovat jo tutkintonsa tehneet ja tienaamassa. Mutta pääsenpähän joskus mukavaan ja kiinnostavaan työhön ¿ ja palkkakin on kohtalainen.

T. seitsemännen vuoden humanisti, jolla gradu vielä kesken (tosin välillä perheen perustanut)

Vierailija
27/35 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle duunarimiehelle tuntuu tosiaan olevan kova paikka se, että vaimo on selvästi korkeammin koulutettu. Ja valitettavasti tiedän monia muitakin tapauksia, jossa duunarimies on sitten pyrkinyt parantamaan tästä aiheutunutta itsetunnon puutetta sillä, että morkkaa vaimoaan kaikin tavoin. Pahimmassa tapauksessa tilanne on johtanut jopa perheväkivaltaan, mutta en tietenkään tarkoita, että ap:n tapauksessa tilanne menisi siihen.

En oikein tiedä, auttaako tilanteeseen mikään. Voisit toki yrittää kehua miehesi hyviä ominaisuuksia. Ja jos pääsisitte jotenkin järkevästi keskustelemaan tästä ongelmasta niin, että miehesikin tajuaisi, mistä on kysymys.

Parhaiten tuntuvat tietämistäni duunarimies - akateeminen nainen -avioliitoista toimivan ne, joissa mies on yrittäjä. Ilmeisesti oman yrityksen menestyksellinen pyörittäminen auttaa itsetunnon rakentamisessa.

Vierailija
28/35 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni palkka on lisineen ihan kohtalainen, ehkä arvoni ovat toisenlaiset kuin sinulla. Eivät pyöri vain maallisen materian ympärillä.

Ps. Jos huolehdit raha-asioistani, niin voin lohduttaa sinua, että akateeminen mieheni tienaa niin kivasti, että minun tuloni ovat vain mukavaa ekstraa perheen yhteiseen pussiin. Myös molempien (hyvinkoulutetut) vanhemmat avustavat meitä kuukausittain. Voit siis nukkua yösi rauhassa ;)

Vierailija
29/35 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi hyväpalkkaista akateemista miestä ja hänen hyväpalkkaista akateemista miestä täytyy vielä hyväpalkkaisten vanhempiesi avustaa? Eikö tämä ole vastoin humaaneja ja ei-materialistisia arvoja?

Vierailija
30/35 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole rahaa mankumassa, antavat rahaa pikkuhiljaa kaikille lapsilleen. Näin vältetään moninkertainen verottaminen (tulovero ja perintövero). Ostavat vaatetta ja tavaraa varsinkin lapsenlapsilleen :) Antamisen ilosta.

humanisti

Vierailija
31/35 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vuotta lainalla ja kaupantätinä olemisen voimalla yliopistolla, pätkätyötä kirjastolla, palkka 1470 e kk. :)

Vierailija
32/35 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksistasi päätellen et ole järjen riemuvoitto itsekään...

Hupaisa tapaus olet:)

Vierailija
33/35 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tosin on amiskorkeassa, mutta tietäähän sen, että vastaa suunnilleen amista - jos sitäkään. Tosin mielestäni sivistynyt voi olla ilman tutkintoakin, jos seuraa sanomalehtiä ja muulla tavalla aikaansa ja mieluiten myös kulttuuria. Tiedän myös sikatyhmiä akateemisia, lähinnä dippainssejä.

Vierailija
34/35 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä taas yksi valopää! Varsinainen nero..

Lisää näitä juttuja!! Mistä teitä sikiää???

Vierailija
35/35 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole huumorintaju ainakaan sinun vahvimpia puoliasi:)