Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammassärkyä ilman reikää! Hammasexpertit auttakaa, oon epätoivone jo!

Ahdistunut
04.09.2017 |

Eli mulla paikattiin joskus ennen muinoin hammas, syvä reikä. Pari vuoden ajan nyt on alkanu särkee kyseistä hammasta tai siis paikallistan kivun sinne. Hammas kuvattu miljoona kertaa. Ei mitään. Särki vaan sillee jännästi ja jos esim.hyppäsi säryn aikana tuntui kuin hammas irtoaisi. Mulla menee poskiontelo kyseisen hampaan kohdalla melko lähelle juuria ja röntgenissä näkyi räkää onteloissa. Kävinki näyttää poskiontelot -ei tarvetta kuulemma antibiooteille.

Hammaslääkärini päätti avata paikan ja ryhtyä juurihoitoon mutta pahaenteisesti sanoi ettei tiedä auttaako jos ei olekaan syy. Nyt väliaikainen paikka ja alkoi vihloa pari päivää sitten aina syödessä ja juodessa jotain kylmää. Välillä särkee poskesta siitä kohdin. Seuraava aika lokakuun alkuun. Toisella puolella pureskelu aiheuttaa melkeen samanlaista särkyä toisen puolen poskihampaasee. Mulla viisaudenhampaat tuloillaan.

Alkaa olee pikkusen epätoivone olo kun kukaan ei osaa auttaa eikä neuvoa -kyykytetään vaan paikasta toiseen. Muutaman kerran tullut pohdittua itsemurhaa särkyjen ja epätietoisuudesta johtuvan ahdistuksen takia.

Jos jollain on vastaavaa kokemusta tai alan ammattilaisia niin pyydän teiltä apua. Mulla ei ole varaa vähävaraisena opiskelijana juosta monessa paikkaa. Pelkään myös juurihoitoa ja sitä että olisinkin turhaa koska ongelmana poskiontelot. Ihan kuin ei olis tarpeeksi ahdistusta ylioppilaskirjoitusten takia....

Auttakaa vaan, neuvokaa mitä tässä pitää tehdä. Kukaan lähipiirissäni ei osaa tai heillä ei ole kokemusta. Hammaslääkärit ei paljoa neuvottele...

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäytyneet ikenet? Mulla välillä varsinkin vihloo ihan älyttömästi. Hammaslääkärin neuvo vaihto sähköhammasharjaan pehmeällä harjaspäällä ja hammastahna vihloville hampaille, säännöllinen tarkastus ja hammaskivenpoisto.

Vierailija
22/28 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kokemus.

Iso reikä, joka paikattiin. Reikää ei huomattu säännöllisissä tarkastuksissa, koska meni vanhan paikan alta paikan alle. Reikä oli jo niin iso, että paikkaus meni niin lähelle ydintä, että hammasta särki kylmä ja kuuma ja pureminen.

Ainut hoito tuohon on enää siis juurihoito, jos hammas on tuossa kunnossa.

Jos juurihoidettu hammas on kipeä ja puruarka, se on voinut haljeta tai tulehtua juurenpäistä, jolloin usein ainut keino on hampaan poisto ja implantin laitto.

Näin mulla.

Suosittelen ap:ta menemään heti yksityiselle. Älä odota tuon kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuröntgen kuvissa ei välttämättä näy ja monesti kuvia ei osata tulkita. Mulla ei näkyny vuosikausiin todella pahaa tulehdusta.

Sitten otettiin 3 D kuva (maksaa vajaa 200 euroa).

Se ottaa todella tarkkaan kolmiuloitteisena ja värillisenä. Siinä näkyi raaka totuus, mitään ei jää arvailujen varaan.

Juurihoidettu hammas olikin niin massiivisesti ja kroonisesti tulehtunut, että se vedettiin pois saman tien ja sain tyjyt antibiootit. Ei näkyny tuo pikku röntgeneissä siis! Valitin hammasta vuosikaudet ja mitään ei muka ollu, vaikka vuosittain otettiin pikku röntgenkuva.

Vierailija
24/28 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli liian iso paikka ja kipua riitti. Hammas vuoti myös ikenestä verta tämän takia ja narskuttelin yöllä ja päivällä tämän takia. Miten voi olla vaikeaa hioa se paikka kerralla kuntoon.

Sitä isoa paikkaa kävin jopa kahteen otteeseen hiomassa ennenkuin helpotti.

Ja jos sattuu niin soita vaikka joka päivä sinne äläkä anna vaan olla.

Vierailija
25/28 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, mutta hammaslääkäri totesi että mä tuskin narskuttelen ku hampaat ovat kuulemma niin ehjäpintaiset. Sen sijaan poikaystäväni on sanonut että puren usein hampaita kovaa toisiaan vasten ja liikuttelen. Huoh, on tää vaa nii perseestä!

Ap

Vierailija
26/28 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/28 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/28 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi vihloa hammasta todella voimakkaasti noin vuosi sitten, ja parin kuukauden päästä sitä alkoi myös särkemään, mitä ei ole ikinä ennen tapahtunut. Kaiken lisäksi siinä oli sellainen tummempi alue, joten olin 99% varma, että kyseessä oli reikä. Menin hammaslääkäriin, jossa hammas tarkastettiin ja kuvattiin, mutta reikää ei löytynyt. Ilmeisesti siinä oli jokin ”kehityshäiriö”, en sitten tiedä mitä se käytännössä tarkoittaa. Ei tarvitse tehdä mitään ja kipu loppuisi kuulemma aikanaan, sanottiin, ja niin kävikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä