Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko nainen laittaa hautajaisiin mustat housut?

Vierailija
04.09.2017 |

Vai ainoastaan mekon?

Kommentit (22)

1/22 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Myös kansallispuku on etiketin mukaan sopiva asuste.

Vierailija
2/22 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tietysti voit

Vierailija
4/22 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laittaa.

Vierailija
5/22 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laittaa siistit mustat housut. Vinkkinä muuten, että musta housupuku käy ihan mihin tilanteeseen vain. Häistä hautajaisiin. Toppia ja korua vaihtamalla siitä saa toimivan niin hautajaisiin, häihin, bisnes-tapaamisiin ja jos jätät jakun pois, niin käy myös epävirallisempiin tilanteisiin.

Vierailija
6/22 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6269 kirjoitti:

Onkohan ap sitten tuota kansallispukurotua, muilla en ole ikinä nähnyt.

Olen työn takia kokenut satoja hautajaisia.

Housut käy hyvin.

Vierailija
7/22 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut musta jakkupuku (takki+housut) hautajaisissa, en omista mekkoja tai hameita. Eräissä hautajaisissa vainajan miniä oli laittanut mustat FARKUT, ne ovat mielestäni kyllä sillä rajan toisella puolen, että nou nou. Siistit, mustat housut, ei farkkuja tai college/verkkarihousuja. Mustat sukkahousut, ei niitä beigenvärisiä.

Vierailija
8/22 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voit. Mulla oli anopin hautajaisissa muuten mustaa, mutta vaalea takki. Ei vaan ollut mitään muuta, ei edes lainaksi. Urposukulaiset vissiin puhuvat siitä vielä tänäkin päivänä. Oli kyllä muutakin ajattelemista silloin, stna.

Vierailija
9/22 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä6269 kirjoitti:

Onkohan ap sitten tuota kansallispukurotua, muilla en ole ikinä nähnyt.

Olen työn takia kokenut satoja hautajaisia.

Housut käy hyvin.

Munsalan kansallispuku käy tilanteeseen kuin tilanteeseen. Usein nähty myöskin hautajaisissa.

Nykyisin vaan on vaikea löytää tekijää tuolle puvulle, eli ehkä olet nuorempaa maahanpanijapolvea jos ei ole Munsalan pukua vielä tullut vastaan.

Vierailija
10/22 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi. Miksei muka voisi laittaa.

Kunhan ne housut ei ole mitkään leggingsit. Ja mustat farkutkin kertoo siitä, että mitään parempaa kuin mustat farkut ja t-paidan en omista.

Mutta loppujen lopuksi hautajaisten merkitys on kuitenkin jotain muuta kuin vaatteilla keikarointi. Sen puoleen periaatteessa voi osallistua asussa kuin asussa.

Vierailija
11/22 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä vihdoin otti tulta. :)

Vierailija
12/22 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maassa sä oikein asut :D Housut on Suomessa ollut hyväksytty naisten juhlavaate jo 50-luvulta alkaen.

Minä olen jo keski-ikäinen ja viimeksi olen mekkoa käyttänyt pikkutyttönä. Olen myös ollut kantamassa arkkua peri kertaa, housut on siinäkin käytönnöllisempiä.

Vierailija
13/22 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuoleman pitää olla tällainen asia, että hautajaisvieraiden VAATTEET ovat tällaisen arvioinnin kohteena ja valtavan tärkeä asia? Ulkokultaista.

Vierailija
14/22 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n täytyy asua aika vanhoillisella alueella tai liikkua sellaisissa piireissä kun tulee edes miettineeksi tuollaista.

Vierailija
15/22 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hautajaisvaatteena suorat mustat housut ja tunikapituinen musta pellavajakku. Yhdistelmä ei ole herättänyt vastustusta vanhoillisemmissakaan sukulaisissa. Pitkien housujen ansiosta pystyn käyttämään näissä tilaisuuksissa myös mukavia kenkiä, mikä helpottaa oloani huomattavasti.

Vierailija
16/22 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai ainoastaan mekon?

Olen aina laittanut mustat housut, mekkoja en käytä ikinä.

Vierailija
17/22 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut musta jakkupuku (takki+housut) hautajaisissa, en omista mekkoja tai hameita. Eräissä hautajaisissa vainajan miniä oli laittanut mustat FARKUT, ne ovat mielestäni kyllä sillä rajan toisella puolen, että nou nou. Siistit, mustat housut, ei farkkuja tai college/verkkarihousuja. Mustat sukkahousut, ei niitä beigenvärisiä.

Olen yksissä hautajaisissa ollut mustissa farkuissa, minä ne järkkäsinkin joten pukukoodi oli omissa käsissä :)

Ainakaan en ole kuullut että kukaan olis paheksunut.

Vierailija
18/22 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä luvulla elät?

Vierailija
19/22 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yksissä hautajaisissa ollut mustissa farkuissa, minä ne järkkäsinkin joten pukukoodi oli omissa käsissä :)

Farkut eivät kyllä sovi etikettiin ollenkaan.

Vierailija
20/22 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Farkut eivät kyllä sovi etikettiin ollenkaan.

Sanotaan niinpäin, että hautajaisvieras jolle tuo ei olisi kelvannut olisi saanut jäädä kotiin tai järjestää omat monttubileet mekossaan. Vainajakaan ei näitä pakkojuhlia olisi halunnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan