En käytä sosiaalista mediaa. Mikä siinä on niin outoa?
Olen kyllä Facebookissa. Mutta muuten minua ei kiinnosta tämä kaikenlainen Whatsapp , Instagram , ja mitä näitä nyt onkaan. Tykkään jutella ihmisten kanssa ihan kasvotusten. Osa ihmisistä ei tunnu vain ymmärtävän että kaikki eivät koe suurta tarvetta jakaa joka minuuttia elämästään kuvin ja tekstein. Jokainen taaplaa tyylillään.
- M29-
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
WhatsApp on enemmän ilmainen pikaviestiväline kuin sosiaalinen media. En laskisi edes WhatsApp-ryhmää sosiaaliseksi mediaksi, vaan ryhmä-chatiksi. Jos ei käytä WhatsAppia, niin pitää olla jo päässä vikaa, kun ei ilmainen kommunikointiväylä kelpaa.
Päässä vikaa? En minäkään käytä WhatsAppia, koska haluaisin mieluummin jutella ihmisten kanssa kasvotusten. Tämä somekulttuuri tuhoaa aidon kanssakäymisen ihan täysin, ihmiset ovat nykyään tutkimusten mukaan yksinäisempiä kuin koskaan huolimatta siitä, että on olemassa paljon erilaisia sosiaalisen median viestintä väyliä. Räplätään älypuhelinta vaikka autolla ajaessa mutta ei raaskita moikata edes naapuria. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Facebook-profiili mutten käytä aktiivisesti. Instagramia ja muita "turhuuksia" en käytä. Ne ovat vain suurimmaksi osaksi leuhkimisvälineitä, joissa esitellään omaa "täydellistä" elämää. Käytän aktiivisesti Whatsappia mutta sitä en someksi laske. T: N25
Miksi joku edes haluisi katsella jonkun ankeaa elämää? En leuhki instagram kuvissani, mutta en myöskään lisää sinne kuvia päivistä jollon fiilis ei oo hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Lol olet fbssä, mutta et ole kuitenkaan
Voi kutsua myös tirkistelijäksi tai muiden halveksijaksi. Nämä ihmiset jotka on facessa muttei mitään jaa on niitä jotka arvostelee toisia, solvaa päivityksiä laittavia huomiohakuisuudesta. En ole vielä päätellyt eikö sillä ihmisellä ole omaa elämää, ehkä se itse seuraa moniko tykkää hänen päivityksistä ja tekee vertailua? Onko se joku kilpailu kuka saa tykkäyksiä eniten?
Se aika mitä jokainen käyttää facessa on aika jonka toinen "lukee" niitä. Ei siellä koko päivää työtätekevät perheelliset ehdi olla, varsinkin jos vielä laittaa päivityksenä jotain mitä on tehnyt; askarrellut, tehnyt kampauksia, leiponut, lähtenyt retkelle..
Itse tykkään facesta ja minulle on yhdentekevää mitä kaverit päättää sinne laittaa, kivempaa että sinne jaetaan asioita kuin kaikki vaan kyttää ja arvioi niitä nenänvarttaan pitkin tuijotellen. Silloin ällöttää. Se ei ole minusta enää kivaa sosiaalista mediaa. Menisitte kunnolla myös pois jos ei kerran kiinnosta mikään, terapian kautta.
Ei minulla mieskään ole facessa, instassa tai muualla. Eikä me tästä aiheesta väännetä.
Minulla on Facebook-profiili mutten käytä aktiivisesti. Instagramia ja muita "turhuuksia" en käytä. Ne ovat vain suurimmaksi osaksi leuhkimisvälineitä, joissa esitellään omaa "täydellistä" elämää. Käytän aktiivisesti Whatsappia mutta sitä en someksi laske. T: N25