Kuka on aidosti kuullut että IT-alalla joku tekee tarkoituksella tuhoa kun on saanut potkut?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Tuttava latasi vakoiluohjelman työpaikan järjestelmään kun sai potkut
Minä tein sen jo siinä vaiheessa kun tulin taloon.
Perästä kuuluu.
Ihan näppärä taito osata velhoilla, vaikkei varsinaisesti IT-alalla olisikaan. En tietenkään kannusta kostamaan, mutta.
Yleensä käyttäjätunnukset suljetaan ennen potkuja.
Mitä tuhoa siellä muka pystyy aiheuttamaan? Ei kai ny yks tietokone niin paljo maksa vaikka sen heittäs ikkunasta tms.??
On näitä nähty... ei niistä hirveesti huudella
Suoria tuhoja ei kannata järjestää, mutta asiakaslistat, sopimukset, budjetit, jne. kannattaa keräillä talteen ajoittain....
Kannattaa jo töissä ollessa tehdä niin vaikeasti ymmärrettavää koodia ja ilman kommentointeja että on ainoa joka tehtyä ohjelmaa ymmärtää.
Pitää olla aika yksinkertainen ihminen jos luulee, ettei tuollaisesta jossain vaiheessa jää kiinni. IT-järjestelmissä on nimittäin verrattain helppo jäljittää ongelman aiheuttaja ja sen alkamisajankohta.
Juu. Lähetin muokattuja kuvia pomostani pettämässä hänen vaimonsa sähköpostiin.
Minä olen. Eräästä meidän firman asiakasyrityksestä irtisanottiin IT päällikkö. Kummasti vaan ei hänen lähdettyään kukaan löytänyt mitään dokumentaatioita firman verkosta tai palvelimista, adminsalasanoja tms.
No tämä ei ehkä ole tuhoa, mutta kiusaa kuitenkin - yksi tuntemani henkilö irtisanottiin ja siitä kimpaantuneena hän puhui loppuajan puhelimessa pelkkää suomea kaikille ulkomaalaisille asiakkaille.
Nuo firmathan tekee itse tuhojaan kun palkaavat halpatyövoimaa tilalle, eli osaamatonta ja melko kielitaidotontakin porukkaa jotka saa ne viimeisetkin järjestelmien riippeet ihan sekaisin! :DDD Ei siihen ketään aiempia työntekijöitä ole tarvittu, hoitavat ne solmuun aivan itse, ja me maksavat asiakkaat "tykätään", kun palvelujen hinnat eivät kuitenkaan laske halpatyövoiman takia :((
Tuttava latasi vakoiluohjelman työpaikan järjestelmään kun sai potkut