Miksi ihmiset ei vieta aikaa parvekkeilla?
Outoa kun vastakkaisen talonkin parvekkeet on upeasti sisustettu.
Kommentit (63)
Lopetin parvekkeella "asumisen" liki kolme vuotta sitten, kun lopetin tupakoinnin. Talvella säilytän ruokia siellä säiden niin salliessa.
koska naapurit kyyläis vaa ja se on ahdistavaa
En polta, parvekkeeni on maan tasalla, joten ohikulkevat ihmiset kurkkivat sisään eli ei yksityisyyttä.
Sen jälkeen kun lopetin polttamisen, on parvekkeen käyttöaste romahtanut. Nykyisin istun siellä lähinnä perjantaisin saunan jälkeen ja joskus kesäviikonloppuisin kavereiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
koska naapurit kyyläis vaa ja se on ahdistavaa
Tämä. Sama juttu tuon oman takapihan kanssa, ei mitään omaa rauhaa, sen kyyläämisen lisäksi tulee joku naapuri vielä juttelemaankin, vaikka sitä haluais olla vaan omassa rauhassa. Nyt istun olohuoneessa koko kämpän verhot tiukasti kiinni, että saa olla rauhassa.
Niin ja kesällä pihankäyttöä rajoittaa myös itikat, ei paljoa innosta mennä istuksimaan kun sitten on ihan täynnä paukamia.
Parveke on mukava laittaa viihtyisäksi kesällä kukilla ja talvella lyhdyillä. On kuin pihalla piipahtaisi, kun siellä käy, vaikka ei pystyisi pidempään olemaan esim. naapureiden tai sään vuoksi. Joskus kyllä pystyy olemaankin. :)
Itse aina olen parvekkeella ruokailemassa jos on +4 siksi ihmeellinen asia minulle.
Ap
En mahdu. Kuivatan parvekkeella pyykkejä.
Joku naapureistani polttaa ja se sitten haisee ikävästi. Lisäksi vieressä menee iso autotie, jonka äänet kulkeutuvat tähän. Plus tietenkin se, että tieltä voi aika helposti kyylätä, mitä parvekkeella teen.
Vierailija kirjoitti:
Itse aina olen parvekkeella ruokailemassa jos on +4 siksi ihmeellinen asia minulle.
Ap
Siis muutaman asteen lämmössä, kun ihmiset käyttävät toppatakkeja ulkona, sinä katat ruoan parvekkeelle. Kuulostaa kyllä tosi oudolta. Mitä vieraat ovat tykänneet?
Kyllä tässä lähiössä ainakin ihmisiä parvekkeilla näkee.
Minulla ei ole parveketta vaan piha (asun kerrostalon maantasakerroksessa), ja kyllä siinä tulee kesällä istuskeltua. Lueskelen, ratkon ristikkoa, hölisen kännykkään, tai milloin mitäkin. Kulkeehan siitä ihmisiä ohi, mutta sama se, en minä mitään sellaista tee mitä ei nähdä saisi. Eli ihan sama vaikka joku kyyläisi, jos siitä ilonsa saa. (Ja en edes tupakoi, jos sillä tässä jotain merkitystä on.)
Ne ihmiset, joiden olen nähnyt viettävän aikaa parvekkeella, ovat melkein poikkeuksetta olleet mölyäviä juopporemmejä.
Itse kuivatan pyykit partsilla ja käyn röökillä.
En voi viettää aikaa parvekeella koska jompi kumpi tupakoivista naapureista on aina polttamassa omallaan ja siihen katkuun tukehtuu. Tästä syystä minulla ei ole parvekkeelle mitään käyttöä, siellä kun ei voi kuivattaa edes pyykkiä ja näin pienessä kämpässä tuo pyykkiteline on melkoinen rohjake.
V*tuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis muutaman asteen lämmössä, kun ihmiset käyttävät toppatakkeja ulkona, sinä katat ruoan parvekkeelle. Kuulostaa kyllä tosi oudolta. Mitä vieraat ovat tykänneet?
Perheen kanssa useimmiten., mutta ovat italialaiset ,espanalaiset ja suomalaisetkin tutut nauttineet.
Ap
Tykkään oleilla parvekkeella/takapihalla/Mikä milloinkin on sattunut olemaan. Laittelen kyllä näkösuojat niin, etteivät ulkopuoliset näe pihaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Perheen kanssa useimmiten., mutta ovat italialaiset ,espanalaiset ja suomalaisetkin tutut nauttineet.
Ap
Vastapäisen talon hienosti kalustetuilla parvekkeilla otettiin aurinkoa vähissä vaatteissa tänäänkin, niin että ei ole vähälle käytölle jääneet.
Meillä on ihan kiva 9 m2 kokoinen lasitettu parveke ja siellä viihtyiskin ihan kivasti, mutta alakerran akka kailottaa kännykkäänsä joka ilta. Mä en tajua, miksei se voi puhua hiljempaa tai mennä sisälle puhumaan. Meillä on aika tarkat tiedot sen elämästä ja sairauksista ja sukulaisista jne.
Mä olisin viihtynyt enemmänkin jos vaan olis ollut lämpimät säät kesällä.
Koska alakerran naapuri savuttaa niin ettei omalla parvekkeella voi hengittää.