Avovaimo raskaana (toivottu lapsi) mutta ei tiedä haluaako naimisiin
Ollaan siis pitkään toivottu, että saataisiin lapsi, ja vihdoin rakas avovaimoni on sitten raskaana :) . Molemmat ollaan puhuttu jo vuosia siitä että halutaan vanheta yhdessä ja suunniteltu jo mitä tehdään sitten joskus eläkkeellä, yhteinen asuntolainakin on ja sellaista. Ollaan kuitenkin vain avoliitossa, koska naimisiinmeno ei ole aiemmin tuntunut ajankohtaiselta, mutta nyt minä haluaisin mennä naimisiin. Juteltiin siitä että mitä kumpikin toivoo, ja avovaimoni sitten sanoi että avioliitto ei ole hänelle niin tärkeä asia, vaikka haluaakin elää koko elämänsä kanssani yhdessä. Hän ei siis sanonut suoraan että ei mutta ei innostunutkaan heti. En siis varsinaisesti (vielä) kosinut vaan puhuttiin vaan aiheesta muuten. Minä haluaisin mennä naimisiin, koska se tuntuisi vain oikealta, ja lapsenkin suhteen sitten moni asia olisi yksinkertaisempi. En uskalla kosia, koska pelkään että hän sanookin ei. Miten innostan hänet avioliittoon?
Kommentit (5)
Kysy häneltä, käväisittekö jonain päivänä maistraatissa virallistamassa suhteen, ja jos kyllä, niin haluaako puolisosi juhlia tilaisuutta vai juhlitaanko joskus myöhemmin.
Mitkä asiat ovat lapsen suhteen yksinkertaisempia aviossa?
Olisitpa minun mieheni. Meillä on lapsi ja asuntolaina, mutta mies ei ilmeisesti ole kuitenkaan varma suhteestamme kun ei halua naimisiin 😩 ja ennenkuin joku kommentoi -> ei en kosi itse, mieskään ei sitä halua ja on sanonut kuitenkin että haluaa joskus naimisiin,ehkä sitten vaan jonkun muun kanssa.
Aviossa Isän ei tarvitse erikseen tunnustaa lasta. Jos jompi kumpi vanhemmista vaikka kuolee, toinen saa leskeneläkettä. Juridisesti kaikilla parempi turva, epäromanttista? Ehdottomasti. Järkevää? Kyllä.
Onnea tulevalle isälle!
Sinuna kosisin. Kerro että haluat olla yhdessä loppuelämänne ajan ja muista sanoa että rakastat...
Ehkä avokki haluaa että kosit mutta vastasi noin siksi että ei halua painostaa. Mutta jos kuitenkn sanoo "ei" niin jatkatte avoliitossa. Pääasia kuitenkin että rakkaus jatkuu.