Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suht. hyväpalkkainen ammatti jossa työllistyy ja johon ei tarvitse olla kutsumusta tai suurta motivaatiota? Sellaiselle jolla ei ole kiinnostusta mitään alaa kohtaan.

Vierailija
03.09.2017 |

Farmaseutti? Oikeustiede? Vai onko niin kuivaa että jokin kutsumus alalle pitää löytyä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusedustaja, pokerinpelaaja, kiinteistövälittäjä.

Vierailija
2/24 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

CRM-/ERP-konsultti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksikuski.

Vierailija
4/24 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sentään, eihän tuollaisia ammatteja juuri ole enää nykyään, ja vielä vähemmän tulevaisuudessa. Kurjuus meitä kaikkia odottaa. 

Vierailija
5/24 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofia belorfin ammatti on vain mainitut kriteerit huomioiden helpoin, mutta muista pitää työasiat työasioina. Muuten pää ei kestä

Vierailija
6/24 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikko

Vierailija
7/24 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisesti miesvaltaiset alat, esim ahtaajat, teollisuus työntekijät, erityisesti paperiteollisuus.

Hommat on hyvin palkattuja siksi, että ovat vuosikymmenien kuluessa kiristäneet lakkouhalla itselleen palkankorotuksia. Esim. Ahtaajien liitto voi laittaa koko suomen seisomaan, lakko päälle vain, jos joku asia ei miellytä.

Vierailija
8/24 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinteistöväijy

Vierailija
9/24 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ensin ja hiljenny kuuntelemaan sisäistä ääntäsi, niin kysymys ratkeaa kuin itsestään.

Vierailija
10/24 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkki? Kääntäjä?

Vierailija
11/24 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumekauppias

Vierailija
12/24 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksikuski kesällä (talvella pitää löytyä motivaatio ikkunoiden raapimiseen pakkaskeleillä) ja toimistoapulainen talvisin (saa olla sisällä, eikä sää haittaa - mutta kauniilla säällä taas todella inhottavaa hommaa, kun on niin tylsää).

Hyvää palkkaa et saa, mutta ansaitset rahaa panostamatta työhön paljoakaan. Kyllä noillakin liksoilla saa vuokran maksettua ja yhden ulkomaanmatkan vuodessa vähän Viroa kauemmaskin.

Vierailija
13/24 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi olla kutsumusta,mutta kyllä se elämää huomattavasti helpottaa, jos on motivoitunut ja tykkää siitä mitä tekee. Sitähän se kutsumus on.

Vierailija
14/24 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-alalla on tuollaisia, mutta valitettavasti motivaatiota opetteluun vaaditaan aika paljon.

Asenteesi on kuitenkin oikea. Työelämä on älytöntä kilpailua nykyään, ja itsensä korostaminen sekä häikäilemättömyys ovat ne asiat joilla pärjää. Osaaminen, kutsumus ja muut todelliset arvot tulevat vasta perässä.

Vierailija
15/24 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheterapeutti (yliopistokoulutus).

Vierailija
16/24 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuslääkäri? Kouluun pääsemiseksi pitää lukea paljon, mutta työ on todella löysää.

Vierailija
17/24 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IT-alalla on tuollaisia, mutta valitettavasti motivaatiota opetteluun vaaditaan aika paljon.

Asenteesi on kuitenkin oikea. Työelämä on älytöntä kilpailua nykyään, ja itsensä korostaminen sekä häikäilemättömyys ovat ne asiat joilla pärjää. Osaaminen, kutsumus ja muut todelliset arvot tulevat vasta perässä.

En ole AP mutta tätä olen itsekin miettinyt. Ne alat joille joskus unelmoin ovat sellaisia joissa ei a) työllisty koskaan b) ole lähelläkään hyväpalkkaista työtä c) ei ole Suomessa tarjolla koulutusta tai töitä jne. Ei olisi järkevää lähteä itseni kohdalla kohti moisia haaveita kun loppujen lopuksi siitä tulisi vain pettymyksien ja tuskien taival vaikka kuinka työstä tykkäisi - jos sitä edes saa. Teen mieluisen harrastuksena sitä mitä tykkään ja puurran pskaduunissa rahan perässä jotta voin harrastaa sitä haluamaani. Hintansa kaikella.

Vierailija
18/24 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvaltaiselle alalle, palkka motivoi jos muuta mielenkiintoa ei ole.

Vierailija
19/24 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 40-vuotias, joten voin kommentoida asiaa vähän toisesta näkökulmasta. Minulla oli aikoinaan lukioikäisenä vahva motivaatio eräälle tietylle alalle, se oli minun unelma-ammatti (ei ehkä kutsumusammatti mutta suuri unelma kuitenkin). No pääsin yliopistoon lukemaan sitä alaa ekalla yrittämällä (panostin pääsykokeisiin motivaationi takia todella paljon), tykkäsin opinnoista ja menestyin niissä hyvin, motivaatiota riitti gradunkin tekemiseen ja sain siitä jopa laudaturin. No valmistuttuani sain oman alan työpaikan heti, tosin ketjutettuja määräaikaisuuksia, mutta kuitenkin. Olin jo opiskelujen ohessa tehnyt alaan liittyviä hommia. Mutta pari vuotta työelämässä valmistuneena osoitti, että ala oli jotain ihan muuta kuin olin kuvitellut ja mitä olin opiskeluaikana ymmärtänyt. En tykännytkään siitä, ja motivaationi alkoi rakoilemaan. Olen edelleen oman alan hommissa, koska muuta en ole saanut, eikä ole ollut rahaa lukea toista eri alan maisteritutkintoa enää. Koko ajan puuttuu motivaatio työhön, palkka on kyllä ok, mutta jopa vihaan työtäni, käyn siellä vain rahan takia. Eli voi tämä näinkin mennä. Mielikuvat ei vastaa todellisuutta, ja se, että ihmisellä on unelma-ala tai kutsumusala, se ei todellakaan takaa motivaatiota itse työhön lopulta. 

Vierailija
20/24 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuslääkäri? Kouluun pääsemiseksi pitää lukea paljon, mutta työ on todella löysää.

Sinä et ainakaan ole terveyskeskuslääkäri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi