Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin lapsenvahtina kaverille ja yksi asia hämmentää sekä hiukan ällöttää

Vierailija
03.09.2017 |

Lapsella oli pehmoleluja mukana pihalla ja illan tullen raahasi nämä hiekkaiset, mutaiset lelut sänkyyn unikaveriksi! :O

Omallani oli silloin, kun oli pieni, pihabarbit ja pihapehmot erikseen, niitä ei todellakaan tuotu sisälle.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista jonkun mummon 80-luvulla väittäneen että laittamalla ulkona hiekkaa suuhun voisi saada kihomatoja. Aika uskomatonta että vielä nykyäänkin on yhtä tyhmiä ihmisiä. 

Vierailija
22/40 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin kannattaa käyttää päiväkodissa mukana ollut pehmolelu pesukoneessa kuin ulkona pihalla ollut, jos pöpöjä pelkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen hiuksissakin voi olla hiekkaa jne. Vai peseekö joku lapsen hiukset jokaikinen ilta?

Maaperäbakteerit edistävät terveyttä, turha niitä on pelätä.

Vierailija
24/40 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja unikavereita pyöritellään junan leikkivaunussa. Yök.

Vierailija
25/40 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olit "töissä" siellä. Olisit sanonut ei. Noloa vielä soitella moisesta ja varmistaa. :D

Vierailija
26/40 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri vain varmistaa, että lapselle ei tule allergioita. Täällä on jokaisen kerrottua lapsen allergioista on vakiovastaus ollut, että lapsi ei ole saanut tarpeeksi möyriä mullassa ja kotona on ollut liian siistiä.

Öh! Miksi meidän lapset sitten ovat olleet jo syntyessään allergisia? Minä, mudassa kasvanut huonepölyallergikko olen joutunut pitämään kotini siistinä, jotta pystyisin hengittämään.

Vierailija
27/40 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset eivät saa viedä pehmoja ulos, tosin eivät ole juuri halunneetkaan. Hyvä, että varmistit äidiltä, useimmilla tuo on varmaan kiellettyä. Mutta ei tuo nyt niin omituiselta kuulosta, ei kannata enempää ihmetellä!

Vierailija
28/40 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vastaava on ulkovaatteet, mennään verkkareissa möyrimään lapsen sänkyyn päiväpeiton alle ja kohta siellä on hiekkaa! Kerran löysin lapsen ja 4 kaveriaan kikattelemasta meidän sängystämme, annoin aikamoiset  huudot.

OPETTAKAA LAPSILLE ETTEI TOISTEN SÄNKYIHIN MENNÄ!

Vierailija
29/40 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Meillä on kissa ja koira. Kumpikin saa tulla sänkyyn. :)

Ihanaa, punkkeja!

Mulla on ollut 20 vuotta koiria sängyssä eikä yhtään punkkia tai puremaa ole vielä näkynyt missään...

Ap:lle sanoisin että en minäkään antaisi omien lasten ihan helpolla viedä unileluja ulos ja tuoda sänkyyn kuraisina. Toisaalta vanhempana taistelut on joskus valittava, ja siitä tuskin on mitään todellista haittaa tai vaaraa vaikka unilelu olisi vähän kurainen.

Vierailija
30/40 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen vastaava on ulkovaatteet, mennään verkkareissa möyrimään lapsen sänkyyn päiväpeiton alle ja kohta siellä on hiekkaa! Kerran löysin lapsen ja 4 kaveriaan kikattelemasta meidän sängystämme, annoin aikamoiset  huudot.

OPETTAKAA LAPSILLE ETTEI TOISTEN SÄNKYIHIN MENNÄ!

Teille ei varmaan tule toista kertaa lapsen kavereita leikkimään.

"Siellä on se kauhea äiti"...

Nauti rauhasta ja hiljaisuudesta, mutta älä ihmettele, joa lapsesi jää yksin.

Vai kiinnostaako sinua lainkaan, onko lapsellasi kavereita ja onko hän onnellinen?

Vierailija
31/40 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. Kyllä me vaan lapsena kuljetettiin niitä lempileluja mukana ulkona ja sisällä. Lisäksi kotona oli navetta ja lehmiä, kontattiin navetan lattialla ja pestiin kädet lehmien juottoaltaassa, jossa lillui lehmän kuolaa ja puoliksi pureskeltuja ruohonkorsia. Rehuauman vieressä tehtiin mutakakkuja rapalammikossa, joka haisi aiv-hapolta.

Minussa ei ole lapsena ollut täitä, ei kihomatoja eikä allergioita.

Vierailija
32/40 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri vain varmistaa, että lapselle ei tule allergioita. Täällä on jokaisen kerrottua lapsen allergioista on vakiovastaus ollut, että lapsi ei ole saanut tarpeeksi möyriä mullassa ja kotona on ollut liian siistiä.

Öh! Miksi meidän lapset sitten ovat olleet jo syntyessään allergisia? Minä, mudassa kasvanut huonepölyallergikko olen joutunut pitämään kotini siistinä, jotta pystyisin hengittämään.

Ne yhteydet maaperäbakteereille altistumisen ja astman/allergioiden välillä ovat tilastollisia. Poikkeuksia löytyy mutta trendi on tämänhetkisen tiedon valossa olemassa.

Vierailija
33/40 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset teinejä. Muistan kun esikoisen iso pupu pyöri pesukoneessa korvat heiluen ja lapsi katseli kauhuissaan rakasta pupua ja anteeksi mutta mua kyllä nauratti.

No nyt tää lapsi täyttää 16 vuotta.

Vierailija
34/40 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran uimarannalla ja kuivattelin itseäni uinnin jälkeen pienellä laiturilla. Siihen tulee ongelle pieni poika ja perässä jokseenkin boheemi isä. Juttelimme niitä näitä ja hetken päästä poika sai koukkuunsa jonkun säynävän. Isä kehui kovasti pientä onkimiestä ja sanoi sitten pojalle, että saa ottaa kalan viereensä sänkyyn yöksi. Poika oli iloinen ja vaikka itse en vanhempana olisi noin toiminut, niin jotenkin heistä jäi hyvä mieli.

Ihan olivat perusterveen näköisiä ja oloisia, sekä hyväntuulisia, joten ei elämän aina tarvitse olla niin jämptiä ja hygieenistä.

Vierailija
35/40 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Meillä on kissa ja koira. Kumpikin saa tulla sänkyyn. :)

Mulla ei oo kissaa eikä koiraa, eikä kumpikaan saa tulla sänkyyn.

Vierailija
36/40 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se vaan on jos ei olla pöpökammoisia, vastuskyky paranee!

Vierailija
37/40 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ihmisillä koiriakin, jotka otetaan ulkoa ihmisten sänkyyn. Minusta se on ihan yhtä ällöttävää.

Vierailija
38/40 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsella oli pehmoleluja mukana pihalla ja illan tullen raahasi nämä hiekkaiset, mutaiset lelut sänkyyn unikaveriksi! :O

Omallani oli silloin, kun oli pieni, pihabarbit ja pihapehmot erikseen, niitä ei todellakaan tuotu sisälle.

Häh. Jos sä olit lapsenvahtina niin.... vai mitenpäin se oli.

Kai sä tiedät että lapsenvahdin kanssa lapsi ehdottaa kaikki ne asiat mitkä äiti on kieltäny? Ja sä suostuit?? Äiti pitää sun hygieniakäsityksiä varmasti aika ällöttävinä kun annoit lapsen tehdä noin.

Vierailija
39/40 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tuossa yt olikaan ongelma?

Ehkä olisit voinut enimmät hiekat ravistaa pehmolelusta, kun ne paljaassa jalkapohjassa tuntuvat ilkeältä, mutta muuten lapsi saa elintärkeätä vastustuskykyä koko eliniäkseen.

Viisas äiti, kun haluaa panostaa luonnollista vastuskyvyn lisäämistä, eikä liialla puhtaudella altista lasta allergioille, astmalle, suolistosairauksille jne. ja eikä maksa mitään, toisin kuin sairaalassa kalliit siedätyshoidot, jotka tehdään vastaavasti.

Vierailija
40/40 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueppa ap. tuo Vauva-lehden asiantuntijan artikkeli "vauvan terveyden tae" (uusi puhelin, en osaa kopioida juttua)

siellä nimenomaan korostetaan, että vauvojen/lasten tulisi nuolla kengänpohjia ja hiekkalaatikkoleluja, ryömiä nurmikolla, pöyhiä multaa jne. näin lapsi saa vastuskykyä ja vähennetään allergioita.