Miten saan gourmet-ravintolatasoisen sienikeiton tehtyä?
Kuivatuista suppilovahveroista? Omat yritelmät on maistuneet jotenkin aika arkisilta.. Miten saa tehtyä sellaisen samettisen pehmeän kermaisen täyteläisen jossa on voimakas täyteläinen maku ja paljon umaamia? Ja koostumus juuri sopivan paksu? Osaako kukaan neuvoa? Haluan käyttää voita ja oikeaa kermaa, ehkä koskenlaskijaa, ei mitään ruokakaermoja ja margariineja.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jauha sienet hienoksi jauheeksi. Käytä hyvää, itse tehtyä kanalientä. Hauduta rauhassa. Lopuksi siivilöi keitto.
Mikä ihme tässä mahtaa närästää? Gourmetkeitossa rakenne on jopa tärkeintä eli sienten jauhaminen ja keiton siivilöinti ovat oleellisia. Ja hyvä keitto tehdään aina hyvään liemeen.
Minua ei närästä vaan olen samaa mieltä kanssasi. Mutta osaatko vinkata voisiko huolellinen soseuttaminen riittää siivilöinnin sijaan? Ap.
Älä laita Koskenlaskijaa jos et arkista halua. Käytä kermaa tai tuorejuustoa. Kerman voisi lisätä lopuksi siivilöinnin jälkeen löysänä vaahtona jos haluaa lisää kuohkeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jauha sienet hienoksi jauheeksi. Käytä hyvää, itse tehtyä kanalientä. Hauduta rauhassa. Lopuksi siivilöi keitto.
Mikä ihme tässä mahtaa närästää? Gourmetkeitossa rakenne on jopa tärkeintä eli sienten jauhaminen ja keiton siivilöinti ovat oleellisia. Ja hyvä keitto tehdään aina hyvään liemeen.
Minua ei närästä vaan olen samaa mieltä kanssasi. Mutta osaatko vinkata voisiko huolellinen soseuttaminen riittää siivilöinnin sijaan? Ap.
Jos sinulla on hieno jauhe ja hyvä blenderi, niin miksei. Toisaalta ei se siivilöinti vaivalloista ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kokonaisista sienistä irtoa paremmin makua kuin jauhetuista?
Suurusta keitto kananmunan ketuaisella, niin saat täyteläisen maun.
Kaveri laittaa sienikastikkeen joukkoon hunajaa koska se pyöristää kivasti makuja.
Toimii varmaan keitossa. Ja sherryä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostat valmiin pussikeiton, vähän kermaa ja sienimuruja joukkoon - voilaa.
Just näin. Ja laitat lopuksi kaksi ruohosipulinvartta keskelle ristiin.
Karkottaa vampyyrit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karkottaa vampyyrit?
Vampyyreja vastaan on valkosipuli. Karkottaa myös eläviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kiikuta pöytään tarjolle desilitran mitassa.
Kerman kaveriksi vähän sitruunamehua jos ei ole sherryä tai valkoviiniä.