Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis milloin on kännyköitä pidetty kaulassa pussissa??

Vierailija
02.09.2017 |

Minä en ainakaan koskaan ole pitänyt. Varmaan joku junttimuoti, tyyliin crocsit.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yläasteella, kun jollain luokkakaverilla oli kännykkä suojapussissa vyössä kiinni. Vuosi oli 1997. Mullakin oli lukioaikoina kännykkä suojapussissa ja siihen olisi saanut kaulanauhan, mutta en sitä käyttänyt. Tämä oli silloin 90-luvun lopulla.

Vierailija
2/16 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep! -90 luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla, ja ihan 2000-luvun alkuvuosina. Se oli sitä aikaa, kun ei vielä ollut kosketusnäyttöjä. Niitä ei välttämättä roikotettu kaulassa, vaan niillä suojeltiin kallista puhelinta ottamasta kolhua laukussa.

Äitini virkkasi urakalla kännykkäpusseja, ja koko paikkakunnan 40-60 -vuotiaat rouvat ostivat niitä. Olivat erityisen käteviä, kun ei tarvinnut ottaa kännykkää pois pussista kun vastasi tai soitti. Minulla taas oli kaupasta ostettu kännykkäpussi, joka näytti pehmolehmältä. Myöhemmin taisi olla joku Gollan iloisen värikäs pussukka, mutta se oli hankala kun puhelin piti aina kaivaa ulos jos halusi soittaa/vastata. Siihen aikaan myös soiteltiin enemmän kuin nykyään, vanhempi polvi ei oikein osannut tekstailla.

Vierailija
4/16 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on kyse kaulassa roikottamisesta, koska Hesarin artikkelissa niin sanotaan!

Vierailija
5/16 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla pidettiin ja lapset vielä 00-luvullakin. Virossa oli kovin muodikasta 00-luvulla aikuisillakin.

Vierailija
6/16 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin vanhempiin puhelimiin myytiin myös kaikkia erilaisia roikkuvia kännykkäkorujakin. puhelimen kulmassa oli sellainen pieni reikä johon tuo naru kiinnitettiin. Ei ole nykypäivän jonneilla niitäkään. :(

Vierailija
7/16 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänään kännykkä kaulassa pussissa. Vattupöheikössä kun ei ollu taskuja eikä siellä voi puhelinta pitää kädessä ja odotin puhelua.

Lasketaanko tämä junttimuotiin

Vierailija
8/16 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin pidettiin kännyköitä pussissa kun sinä olit vielä faijas pussissa.

Vierailija
9/16 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tokaluokkalainen pitää vielä tänäkin vuonna.

Vierailija
10/16 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen pidin kännykkää kaulapussissa.

Vierailija
11/16 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu vanhempi rouva pitää puhelintaan kaulapussissa tänä päivänäkin.

Vierailija
12/16 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun tyttärelläni (12 v) on tuolla jossain sellainen pussi, jonka saa olan yli. Ne 90-00 -lukujen kotelot olivat ihan erilaisia. Ne oli nahkaisia ja ne laitettiin vyölle. En muista kyllä ketään, joka silloin olisi kaulassa niitä roikottanut. 

Vierailija
13/16 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt '91 ja minulla oli kännykkäpussi lapsena. Ei silloin lapset kantaneet laukkuja ja reppua käytettiin vain koulussa. Vapaa-ajalla kännykkä kulki mukana pussissa, itse pujotin toisen käden myös nauhan läpi eli pidin sitä tavallaan kuin pientä olkalaukkua. Taskuissa ei aina ollut vetoketjua ja muutenkin kännykkäpussi oli mukavempi. Pussi oli nalle ja nallen vatsa läpinäkyvää muovia, joten puhelinta pystyi käyttämään kun se oli pussissa.

Vierailija
14/16 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noihin vanhempiin puhelimiin myytiin myös kaikkia erilaisia roikkuvia kännykkäkorujakin. puhelimen kulmassa oli sellainen pieni reikä johon tuo naru kiinnitettiin. Ei ole nykypäivän jonneilla niitäkään. :(

Kännykän ulkonäköä tuunataan yhä Aasian maissa. Täällä ei niinkään.

Vierailija
15/16 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän lapset käyttää kesällä niitä kaulapusseja, kun ei välttämättä ole vaatteissa taskuja mihin puhelimen saisi laitettua. Käteviähän ne on.

Vierailija
16/16 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin 6-8-vuotiaille lapsille nahkaiset kaulapussit lähi-k-marketista noin vuonna 2012-2013. Pojat käyttivät noita vielä pari-kolme vuotra myöhemmin ulkomaanreissulla. Käteviä olivat, sillä kesävaatteissa on usein aika hankalasti taskutilaa isoille kännyköille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan