Miten tällaisen parisuhteen ongelman ratkaisee seksissä?
Vai ratkaiseeko edes? Ongelma on se, että minulle naisena mieleisintä seksissä olisi suuseksi. Vähintään saavana osapuolena. Mies antoi suhteen aloittaessa ymmärtää ja väitti kirkkain silmin, että pitää sen antamisesta myös, ja puhui että hänelle olisi seksissä tärkeintä toisen nautinto ja että hän nauttii itse nimenomaan siitä että nainen nauttii. Mies puhui usein nuolemisesta, ja saattoi (valheellisesti) sanoa vaikkapa että "tänään haluan nuolla sua pitkään" tms mutta h-hetken tullen ei kuitenkaan sitä tehnyt. Miehen käsitys suuseksin antamisesta on se, että hän räpeltää käsillä (ja laittaa liian nopeasti sormet sisään vaikka olen ohjeistanut sekä puhein että viestillä, että parhaimmalta tuntuu kun lämmittelee pelkästään suulla ensin ja vasta lopuksi ottaa kädet käyttöön ns. huipennuksena) ja vain silloin tällöin lipaisee vähän. Ei siis keskity nuolemiseen, vaan hieroo käsillä ja saattaa lipaista nopeasti pari-muutaman kerran, sitten keskittyy taas vaan käsin hieromaan. Minä odotan kokoajan innokkaana, milloin se itse suuseksin osuus alkaa, mutta se ei ala koskaan. Mies jaksaa tätä hetken ja sitten siirtyy panemaan. Jos hän ehtii tulla ennen minua, seksi loppuu sitten siihen ja minä jään ilman. Jos taas mies on sen verran jaksanut esileikin kanssa että ehdin kiihottua (mutta en ikinä ehdi tulemaan) saan kyllä sitten yhdynnässä. Mutta liian alkaa olemaan niitäkin kertoja, että mies on liian kärsimätön ja panemaan siirrytään liian aikaisin, mikä myös loppuu kannaltani liian aikaisin. Mies itse taas ei halua vastaanottaa suuseksiä lainkaan vaan hän kiihottuu siitä että on alistava, "ottaja". Hän ei halua että teen hänelle vastaavia "palveluksia" kuten annan käsi- tai suuhoitoa, vaan hän haluaa että annan hänen ottaa minut rajusti.
Olemme puhuneet asiasta paljon. Olen puhunut hyvin suoraan, jopa kirjoittanut pitkän kirjeen jossa kerroin perusteellisesti tunteistani, toiveistani ja näkemykseni tilanteesta. Väänsin asiat rautalangasta. Näiden keskusteluiden jälkeen odotin jonkin aikaa toiveikkaana että asia muuttuu ja viesti on selkeästi mennyt perille, mutta mies ei enää varsinkaan halunnut nuolla koska hän koki että niin suorat toiveet olivat hänen painostamista. Noh, nyt olen sitten ollut painostamatta (eli puhumatta ja muistuttamasta toiveistani mitenkään) ja antanut muutokselle aikaa, mutta ei mitään tapahdu pelkän odotuksen myötä myöskään. Ei mies edelleenkään ole innostunut asiasta sen enempää kuin ennen, eikä edes kysele mitä voisi tehdä paremmin tai miten haluaisin että hän nuolisi tms. Sitä ei vain ole.
Minulla on tästä valtavan huono omatunto ja ahdistus siksi, että ensinnäkin koen olevani "pinnallinen" jos annan pelkän suuseksin puuttumisen vaikuttaa koko suhteeseen. Sehän on vain yksi osa-alue kaikessa, ja yksi osa-alue seksissä. Se vaan, että nämä ovat itselläni todella TÄRKEITÄ osa-alueita, eikä ongelmana ole pelkkä suuseksi itsessään. Ehkä jopa enemmän ahdistaa se, mitä minun mieltymykseni ohittaminen edustaa koko seksielämässä. Minä haluaisin suhteessa toteuttaa toisen mieltymyksiä ja antaa näitä "palveluksia" vaikka ne eivät olisi omia henkkoht suosikkejani, ja haluaisin että mies toimisi samoin minua kohtaan. Olen kysynyt ihan suoraan miksi mies valehteli asiasta alussa tai onko ongelma kenties minussa tai jossakin mihin voin vaikuttaa (maistunko pahalta, onko karvoitusta oltava, enkö itse huomioi häntä tarpeeksi tms) mutta ei ole kuulemma kyse mistään tällaisesta(1/2)
Kommentit (34)
(3/3)En ole myöskään uskaltanut kertoa, että haaveilen tuollaisesta ihan säännöllisenä ratkaisuna enkä tarkoita että lesboseksi/kimppakiva olisi joku yksittäinen kokeilu. En halua vain "joskus kokea" nuolemista, vaan haluan sen osaksi normaalia seksielämää. Uskallanko ehdottaa tätä miehelle? Voiko siitä seurata mitään hyvää? Erkaannummeko väistämättä ajan mittaan jos harrastan osan seksistä suhteen ulkopuolella, toisen naisen kanssa?
Pelottaa myös, ratkaisisiko tällainen "tyttörakastaja" kuitenkaan perimmäistä ahdistusta eli kysymystä siitä, miksei mies halua tyydyttää toiveitani. Nyt haaveilen siitä että kunhan vain saisin suuseksiä, keneltä tahansa, mutta olisiko se kuitenkaan ihan sama kuka sitä antaa? Olisinko tyytyväinen emotionaalisesti ja voisiko suhteemme hyvin, vaikka olisinkin seksuaalisesti enemmän tyydyttynyt? Olisiko minun pakko antaa miehenikin liittyä mukaan, vaikka en oikeasti haluaisi kimppakivaa?
Täytyykö minun vain tyytyä, vai onko jotain tehtävissä? Vaadinko liikaa, olenko turhaan katkera? Onko typerää uhrata koko suhde seksin tähden? ap
Minusta ei ole typerää uhrata suhdetta seksin takia. Kertomasi perusteella mies ei välitä sinun tyydyttämisestäsi yhtään, eikä viitsi siihen mitenkään panostaa. Mitä tyttörakastajaan tulee, eikös hänkin ole ihminen, eikä kaapista tarvittaessa esiin otettava laite?
Lähde, mahdollisimman nopeasti.
Kyse ei ole pelkästään seksistä. On asennevika olla huomioimatta toisen tarpeita. Miehesin olettaa saavansa juuri sellaista seksiä mistä itse eniten pitää joutumatta miettimään sun tarpeiden tyydyttämistä lainkaan. On loukkaavaa ja itsekeskeistä olla välittämättä ja pyrkimättä molempia tyydyttävään seksielämään. Kyse on myös arvostuksen puutteesta. Ehkä taustalla on jotain traumaa tms mutta sillä ei pitäisi olla väliä, silloin tunnesolmuista pitäisi pystyä puhumaan ja ongelmia tulisi ratkoa.
Sanoit että on typerää miettiä eroa pelkän seksin perusteella, mutta kyse on nyt muustakin. Mies ei aidosti kuuntele ja välitä toiveistasi. Hän alkuun esitti ymmärtävänsä ja olevan samalla linjalla mutta huomasi että saa haluamansa muutenkin. Niin kauan kun harrastat sen kanssa tuota hän-keskeistä seksiä et tule saamaan itseäsi tyydyttävää seksielämää. Sulla on useampi vaihtoehto edessäs. Joko eroatte nyt tai jatkatte niinkuin aikasemmin (voit yrittää puhumalla muuttaa asioita mutta varmaankin on jo selvää ettei se auta) tai pihtaat kunnes saat haluamasi. Jos et saa mieheltä mitä haluat ei hänkään saa.
N57 kirjoitti:
Minusta ei ole typerää uhrata suhdetta seksin takia. Kertomasi perusteella mies ei välitä sinun tyydyttämisestäsi yhtään, eikä viitsi siihen mitenkään panostaa. Mitä tyttörakastajaan tulee, eikös hänkin ole ihminen, eikä kaapista tarvittaessa esiin otettava laite?
Lähde, mahdollisimman nopeasti.
Älä viitsi alkaa heti maalata ap:n miehestä jotain sovinistisikaa. Varmasti ap:n mies haluaa tyydyttää ap:n, mutta itse ei vain pidä nuolemisesta. Yhdynnällä haluaa tyydyttää naisensa ottamalla rajusti kuten ap sanoi.
Kyllä seksikin on yksi arvo siinä missä muukin parisuhteessa oleva arvo. Ei niinkään se, mitä tekee tai jättää tekemättä, vaan se kuinka hän kuuntelee, arvostaa ja kunnioittaa. Jos hän ei juttelusta ja kirjeistä huolimatta osaa edes perusteellisesti keskustella asiaa puhki kanssasi, on aihe eroon sama kuin sama asia tapahtuisi vaikka kotitöissä. Ja selvyyden vuoksi; en tarkoita, että hänen pitäisi sinua juuri nuolla, vaan se miten hän ottaa ajatuksesi ja tunteesi ja toiveesi huomioon.
Sama kuin a.naal.is.eksistä kieltäytyminen on fine, mutta jos sössöttäisi siitä samalla tavalla kuin AP:n mies jostain spesiaalikerroista ja ei välittäisi toisen ajatuksista, ja olisi huijannut olevansa inessä, se muuttuisi ei-fineksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä seksikin on yksi arvo siinä missä muukin parisuhteessa oleva arvo. Ei niinkään se, mitä tekee tai jättää tekemättä, vaan se kuinka hän kuuntelee, arvostaa ja kunnioittaa. Jos hän ei juttelusta ja kirjeistä huolimatta osaa edes perusteellisesti keskustella asiaa puhki kanssasi, on aihe eroon sama kuin sama asia tapahtuisi vaikka kotitöissä. Ja selvyyden vuoksi; en tarkoita, että hänen pitäisi sinua juuri nuolla, vaan se miten hän ottaa ajatuksesi ja tunteesi ja toiveesi huomioon.
Sama kuin a.naal.is.eksistä kieltäytyminen on fine, mutta jos sössöttäisi siitä samalla tavalla kuin AP:n mies jostain spesiaalikerroista ja ei välittäisi toisen ajatuksista, ja olisi huijannut olevansa inessä, se muuttuisi ei-fineksi.
Se, että ap:n mies ei yksinkertaisesti pidä nuolemisesta eikä halua sitä tehdä, on kamalaa ja itsekästä, mutta jos asia olisi toisin päin ja täällä mies valittaisi että nainen ei ota suihin sitä pidettäisiin miehen vikana ja painostamisena, ellei jopa ahdisteluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että ap:n mies ei yksinkertaisesti pidä nuolemisesta eikä halua sitä tehdä, on kamalaa ja itsekästä, mutta jos asia olisi toisin päin ja täällä mies valittaisi että nainen ei ota suihin sitä pidettäisiin miehen vikana ja painostamisena, ellei jopa ahdisteluna.
Oi, miten sulla on hyvä lukutaito! Oikein mitalin antaisin jos voisin :)
Kirjoitit aika pitkästi asiasta, joka on ainakin minun näkökulmastani hyvin simppeli. Kysyn itseltäni, olenko valmis elämään mahdollisesti kymmeniä vuosia tai koko loppuelämäni ilman lempiseksimuotoani. Vastaus on helppo: en todellakaan. Joko toinen antaa minulle suuseksiä säännöllisesti ja hyvällä halulla, tai sitten etsin jonkun, joka tekee niin. Niin se vain menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun tarvinnut sitä sanoa, mutta sanomattakin on selvää että näin asia olisi. Ja on ollutkin useat kerran kun miehet ovat tulleet avautumaan siitä että naiset eivät halua tyydyttää. Silloin on sadellut kommentteja jossa on sanottu "Ei naisen tarvitse tehdä miehelle mieliksi" "ei naisen tarvitse uhrata omaa mielenterveyttään tyydyttämällä miestä tavoilla joista ei pidä" - joten ei, ei ollut minun lukutaidostani kiinni vaan ihan esimerkistä.
No mitäs tuumitte siitä, että minulla on rakastaja, jolta saan suuseksiä ja kaikkea muutakin mielin määrin, mutta erektiovaikeuksien vuoksi en sitä itteensä....
Mies ei pidä nuolemisesta. Aloittajalle hän on alussa valehdellut pitävänsä. Ikävä kyllä tuo ongelma ei muuksi muutu. Aloittaja pitää suuseksistä ja tulee aina haluamaan sitä ja mies taas ei tule koskaan pitämään sen antamisesta. Vaihtaisin miestä, sillä jossain vaiheessa kumpikin rupeaa inhoamaan toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D mikäs kehitysvamma se sinulla on. Luepas uudestaan se lainaamasi teksti. Huomaa kyllä miksi miehiä pidetään idiootteina.
Kehitysvamma? Onko sinulla tapana haukkua itsellesi tuntemattomia ihmisiä kehareiksi? Sinulla ei ilmeisesti ole minkäänlaista sisälukutaitoa, kun et tajunnut että kyseessä oli esimerkki ja yleinen ilmiö palstalla, en missään kohtaa väittänyt että lainaamani henkilö olisi juurikin niin sanonut. Mutta juu, se asennevamma on naisilla tässä asiassa.
Aika sovinistista pitää kaikkia miehiä idiootteina muutaman kommentin takia, jotka ovat täyttä asiaa. Ja olen muuten itsekin nainen, tosin osaan katsoa omaa nenääni pidemmälle :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun tarvinnut sitä sanoa, mutta sanomattakin on selvää että näin asia olisi. Ja on ollutkin useat kerran kun miehet ovat tulleet avautumaan siitä että naiset eivät halua tyydyttää. Silloin on sadellut kommentteja jossa on sanottu "Ei naisen tarvitse tehdä miehelle mieliksi" "ei naisen tarvitse uhrata omaa mielenterveyttään tyydyttämällä miestä tavoilla joista ei pidä" - joten ei, ei ollut minun lukutaidostani kiinni vaan ihan esimerkistä.
tämä on kyllä totta. muistan hyvin ketjun, jossa ensimmäinen kommentti oli juuri "Parisuhteessa ei ole mitään velvollisuutta harrastaa seksiä, josta ei pidä" ja se oli saanut kymmeniä yläpeukkuja.
Joo, ei ole pakko, mutta eipä toisenkaan ole pakko siihen suhteeseen jäädä, joten jokaisen kannattaisi punnita mielessään, voisiko jossakin tulla vastaan. -9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tämä on kyllä totta. muistan hyvin ketjun, jossa ensimmäinen kommentti oli juuri "Parisuhteessa ei ole mitään velvollisuutta harrastaa seksiä, josta ei pidä" ja se oli saanut kymmeniä yläpeukkuja.
Joo, ei ole pakko, mutta eipä toisenkaan ole pakko siihen suhteeseen jäädä, joten jokaisen kannattaisi punnita mielessään, voisiko jossakin tulla vastaan. -9
Silti on minusta todella erikoista, että kun kyse on naisesta joka haluaa suuseksiä siihen suhtaudutaan myönteisesti, mutta sitten mieheen joka sitä haluaisi, mies onkin sika, painostaja ja ahdistelija jonka naisella ei ole mitään velvollisuuksia tyydyttää miehen irstaita haluja - eli antaa miehelle suuseksiä.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon kehareita palsta täynnä joilla sisälukutaito hukassa. Jokaisessa viestissä, jota kiihkoissanne lainaatte, kerrotaan erikseen miten AP:n miehen ei suinkaan tarvitse nuolla naistaan, jos siitä ei pidä, mutta hänen suhtautuminen parisuhteessa oleviin ongelmiin ja toisen ajatuksiin on pakkasen puolella.
Menkää nyt imettämään niitä lapsianne tai jotain.
Muru, tuo toisten kehareiksi haukkuminen ei tee sinusta yhtään uskottavampaa. En ole äiti enkä imettäjä, vaan nuori toistaiseksi lapseton nainen. Mikä tuo logiikkasi oli, että viestien kirjoittajat olisivat äitejä? Ovatko siis mielestäsi miehet JA äitiy kehitysvammaisia?
Kukaan muu ei ole puhunut kiihkoissaan tai haukkunut ketään toisin kuin sinä. Opi nettietiketti ja käy haukkumassa sitä miestäsi (jos sellaista edes on) vielä kerran keharisiaksi.
Vierailija kirjoitti:
Se, että tykkäilette omista kommenteistanne, ei tee niistä yhtään sen oikeampia.
Älä syytä muita sellaisesta mitä itse teet. Olisiko niin että sinun mielipiteesi on väärä, ja tuo agressiivinen kirjoitustyylisi ei oikein iske meihin mielenterveydellisesti terveisiin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole sanonut, että mies on itsekäs jos ei tykkää nuolla. Pointti on siinä, että on itsekästä VÄITTÄÄ tykkäävänsä nuolla ja valehdella miten oma nautinto tulee muka toisen toiveiden täyttämisestä, jos näin ei ole.
Ei nainenkaan ole itsekäs tai huono nainen jos ei tykkää ottaa munaa poskeen. Mutta jos kiusoittelee asialla, puhuu suihinottamisesta ja sanoo miehelle vaikka että "haluan tänään imeä sua" ja sitten ei tee niin, on se jo epäreilua.
Ei ole itsekästä tai mitään väärää sanoa suoraan, että "en pidä suuseksistä koska se on mielestäni tylsää, enkä siksi aio harrastaa sitä". Mutta toisaalta jos haluaa että kumppani nauttii ja tietää kumppanin toivovan tätä, on vähän outoa jättää toisen toive huomiotta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti on minusta todella erikoista, että kun kyse on naisesta joka haluaa suuseksiä siihen suhtaudutaan myönteisesti, mutta sitten mieheen joka sitä haluaisi, mies onkin sika, painostaja ja ahdistelija jonka naisella ei ole mitään velvollisuuksia tyydyttää miehen irstaita haluja - eli antaa miehelle suuseksiä.
Onhan tällä palstalla vaikka mitä kaksoisstandardeja. Osa niistä liittyy sukupuoleen, osa esimerkiksi siihen, onko ihmisellä lapsia vai ei. -9
(2/3)Miehellä ei vain omien sanojensa mukaan ole tarpeeksi kärsivällisyyttä keskittyä nuolemiseeni = haluaa siis vain päästä panemaan eikä minun nautintoni oikeasti ole niin tärkeä kuin väittää, jos hänellä kerran on nautintoa antaessa "tylsää". Miehen mielestä nuoleminen voisi olla sellainen spesiaalijuttu, erityistilanteissa eikä arkinen esileikki. En ole kuitenkaan edes niissä "erityistilanteissa" saanut sellaista suuseksiä kuin haluaisin, ja olen miehelle sanonut ettei minun mielestäni niitä suosikkijuttuja tarvitse säästellä. Jos tykkää eniten jostain "erikoisesta", miksei siitä erikoisesta voisi tehdä tavallista? Mies ilmeisesti kuitenkin kyllästyy. On varmaan aina ollut kyllästynyt mutta antoi ymmärtää muuta.
Mitä ihmettä voin tehdä? Huomaan että vaikka kuinka yritän asennoitua myötätuntoisesti, seksin aikana harmittaa etten saanut sitä taaskaan. Olen salaa katkera, vaikka en haluaisi olla. Olen myös välillä kiukkuinen enkä osaa selittää miehelle suoraan miksi, koska jos selittäisin, olisi se suuseksiin painostamista. En voi pakottaa miestä pitämään jostain mistä hän ei pidä, enkä edes halua että hän nuolee vain minun mieliksi. En osaa nauttia nuolemisesta, jos aistin että toinen ei ole siinä vapaasta tahdosta, enkä halua joutua aina pyytämään sitä. Se ottaa myös koville aina, jos uskaltaudunkin pyytämään ja mies torjuu ehdotuksen.
Olin niin onnellinen aluksi tutustuessamme kun luulin, että mies todella itsekin pitäisi samasta toiminnasta kuin minäkin. Nyt tästä on tulossa liiankin suuri ongelma siihen nähden, että toisessa vaakakupissa on koko muu suhde johon olen täysin tyytyväinen. Jos seksi olisi tasavertaista ja minuakin yhtä hyvin tyydyttävää en millään tasolla edes harkitsisi eroa. Mutta....
Olen myös miettinyt sellaista vähän hullulta kuulostavaa ratkaisua, että miehen ei tarvitsi nuolla minua mutta että saisin harrastaa suuseksiä toisen naisen kanssa. Olen hetero ja ihastun vain miehiin, mutta ajatuksena seksi naisen kanssa on kuitenkin kiinnostava. Mielestäni tämä olisi ihan varteenotettava kompromissi (vaikkakin toki erikoinen sellainen) koska mies vapautuisi näin paineista tehdä jotain mistä ei itse niin kovin nauti, ja minä saisin silti harrastaa sitä mistä nautin ja mitä tarvitsen. Tämä ei myöskään olisi pettämistä, jos mies antaisi luvan eikä miehen tarvitse jakaa minua sentään toisen miehen kanssa johon hän ei suostuisi ikinä. Olen tätä jo pohjustellutkin hyvin varovaisesti ja kysynyt miehen mielipidettä lesboiluun, mutta hän on antanut ymmärtää että haluaisi sitten olla myös mukana ja että hänen mielessään kompromissi olisi että pääsisi sitten myös harrastamaan seksiä tämän toisen naisen kanssa.