Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä: onko ok poistaa sellaisia fb-kavereita, jotka eivät ole koskaan aktiivisia (postaukset, tykkäykset, viestit)

Vierailija
02.09.2017 |

Itse olen poistanut ja aion poistaa, vaikka olisivat pyytäneet minua kaveriksi. En oikein ymmärrä miksi ihminen edes on fb:ssä, jos ei koskaan postaa itse mitään tai tykkää kenenkään julkaisuista (tai jos tykkää, niin vain esim. työhön liittyvistä aiheista), tai ei ole koskaan reagoinut mihikään postaukseeni mitenkään. Itse olen aika avoin ja ei sinänsä haittaa, jos joku vain lukee näitä passiivisesti, mutta jotenkin tykkään sellaisesta vastavuoroisuudesta.
Mitä te muut ajattelette?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kaikki ole onneksi "uteliaita" joita kiinnostaa kavereiden tekemiset. Lähden nyt sinne ja äsken tulin sieltä ja etc etc....

Moni on facessa koska kuuluu johonkin ryhmään ja haluaa ajantasaista muuta tietoa. Yksittäisen ihmisen tekemiset ei kiinnosta ja miksi pitäs tykätä tykätä loputtomiin. Aika ei riitä yksinkertaisesti kaikkeen varsinkaan roikkumiseen jossain facessa.

Vierailija
22/32 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin pidetään epäilyttävänä, jos ei ole facebookissa, joten tili tehdään, vaikka sitä ei kiinnosta käyttää. Monet lähettävät kaveripyyntöjä, vaikka eivät olisi aktiivisia facebookissa. He eivät ole vastavuoroisia, koska kirjautuvat harvoin tilille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook on ihmisille erilainen paikka - itse en ole koskaan miettinyt, että minusta täytyy tykätä siellä(kään) tai että ihminen on passiivinen, jos ei vuorovaikutteisesti selosta tekemisiään 20 minuutin välein. Minua kyllästyttävät tyypit, joiden jokainen aamupala täytyy kuvata ja sen jälkeen hehkuttaa, miten ihana silloinen kotipaikka on. Ihan oikeasti 365 päivänä vuodessa! Mutta kun silloin on jotenkin enemmän elossa?

Vierailija
24/32 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen poistanut ja aion poistaa, vaikka olisivat pyytäneet minua kaveriksi. En oikein ymmärrä miksi ihminen edes on fb:ssä, jos ei koskaan postaa itse mitään tai tykkää kenenkään julkaisuista (tai jos tykkää, niin vain esim. työhön liittyvistä aiheista), tai ei ole koskaan reagoinut mihikään postaukseeni mitenkään. Itse olen aika avoin ja ei sinänsä haittaa, jos joku vain lukee näitä passiivisesti, mutta jotenkin tykkään sellaisesta vastavuoroisuudesta.

Mitä te muut ajattelette?

Minä en ymmärrä aikuisia ihmisiä, jotka leikkii Facebookissa kaiken maailman typeriä ihmissuhdeleikkejä. Mä en oo sun kaveri kun sä teit niin ja näin, nymmä poistan sut!

Ja sitten vaklataan, että miten se nyt tähän reagoi, ja sitten vähän arvoituksellista "onpa kiva saada puukosta selkään ihmiseltä jota piti ystävänä" päivityksiä jne.

Ai että. Toisaalta FB kertoo kyllä ihan villin paljon ihmisen todellisesta minästä, ei vaan ihan sillä tavalla, millä ihmiset toivoisi.

Vierailija
25/32 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset nyt vain loukkaantuu mitä kummallisimmista asioista, kuten siitä, että joku ei jaksa tykkäillä juuri sinun jutuista tai päivittää omaa elämäänsä somessa. Minun puolestani kaikki voivat poistaa minut kavereistaan, jos kokevat minut taakkana. Jännää, että jopa jotkut sukulaiset pitävät minua turhana yhteystietona.

Vierailija
26/32 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen poistanut passiivisia tai laittanut niin, ettei postaukseni näy heille. Tuskin se heitä haittaa, kun eivät kerran ole aktiivisia käyttäjiä eikä se ihmisten välinen vuorovaikutus somessa kiinnosta. 

Vierailija
27/32 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin "kaverileikki" on niin naurettavaa. Yhyy, toi ei reagoi ikinä mun päivityksiin, ei leikitä sitten.

Siis mitä? Tuo on täysin hiekkalaatikkotasoa koko homma, mua ihmetyttää aikuisten tykkäämisten laskemiset yli kaiken!

Mulla on itsellä 500 ystävää, kaveria, työkaveria ja sukulaisia naamakirjassa, postailen kuvallisia päivityksiä harvakseltaan, enkä jaksa olla "tykkäämässä" jokaiseen "tänään tein sitä ja nönnönnööö"- juttuun.

Ja yli 10 vuotta on tullut siellä notkuttua, alkuvuosien jutut ja postaukset hävettävät itseä ihan julmetusti, mutta onpahan siellä muistuttamassa itseä, kuinka kammottavalta näyttää jokapäiväinen postaaminen tyhjänpäivisistä liibalaaboista :P

Vierailija
28/32 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ap, haha, en tietenkään tarkoita sitä, että fb:hen pitäisi postata monta kertaa päivässä tai sellaista ihannoisin. Mutta kyllä se nyt minulle jotain kertoo, että jos ihminen ei koskaa tykkää mistään, että postaukseni eivät ole hänelle kiinnostavia. Ei tunnu siltä, että olisimme kovin läheisiä, miksi siis pitäisi olla kaverikaan.

Ja juu juu, alapeukuttakaa nyt ihan kybällä :D

Vierailija
29/32 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä facebook on lähinnä tapa pitää/löytää/säilyttää yhteys joihinkin ihmisiin joihin ei ehdi suoraan henkilökohtaisesti jatkuvasti pitää yhteyttä. Eräänlainen tehokas tapa kuulla ja jakaa kuulumisia. Itse olen hyvin passiivinen omien kuulumisten jakamisessa, mutta mielelläni luen muiden juttuja tai kuulen kiinnostavista tapahtumista. Suurin osa kavereista ei siellä oikeastaan mitään jaa, eikä se mua erityisemmin haittaa. Oon poistanut kavereista ainoastaan muutaman sellaisen ihmisen, jonka mielipiteet ovat olleet jotenkin loukkaavia tai jotain. En oikein ymmärrä minkä takia facebookista pitäisi tuttuja poistaa. Eihän se vaikuta mihinkään positiivisesti, ellei sit halua irtisanoa koko ihmissuhdetta. Muuten siinä vaan lähettää toiselle osapuolelle sanattoman viestin, että ei välitä pitää yhteydenpitokanavaa häneen avoinna tai muutenkaan ylläpitää tuttavuutta.

Vierailija
30/32 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus oli mielestäni absurdia. Seuraako joku oikeasti muiden tekemiä tykkäyksiä tai pitää kirjaa miten usein joku postaa?

Itse olen poistanut muutaman ihmisen FB-kavereistani kun olen kyllästynyt nälemään heidän juttujaan. Ja muutama kaveri pitää piilottaa aina vaalien alla. Muuten on feedi täys heidän propagandaansa. Tilanne siis pikemminkin päinvastainen aloittajan kanssa.

Vierailija
31/32 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota tykkäämisten kerjäämistä tai peukuttamista ylipäätään. Some on pilannut ihmisten aidon keskinäisen kanssakäymisen kokonaan. Kaikkien itsetunto tuntuu nykyään olevan kiinni jostain hevonveen sometykkäämisistä.Kasvakaa nyt jukoliste aikuisiksi!!!

Vierailija
32/32 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tuollaista olen poistanut. Koskaan eivät itse postaa mitään eivätkä kommentoi mihinkään, minulla ei ole heihin mitään kontaktia, ovat vain nimiä kaverilistalla. En koe menettäneeni mitään.

Siellä toisessa päässä sitten ovat ne, jotka tykkäävät kaikista julkisista postauksista jotka luonnollisesti tulevat minun etusivulle.  Välillä tekisi mieli piilottaa ko. henkilöt kokonaan, kun ei jaksa kiinnostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän