Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin (omakotitalon) ulko-ovi on ollut jo 3h levällään. Epäilen, että jtn sattunut, mutta en uskalla mennä katsomaan.

Vierailija
01.09.2017 |

Huomasin klo 16 aikoihin, että naapurin ulko-ovi ja väliovi ovat levällään auki ja eteisessä palaa valot.
Eli ei mitään väliovea suljettuna vaan molemmat ovet levällään auki niin, että on vain pelkkä aukko eteiseen. Näen siis ihan pitkälle eteiseen, mutta päällisin puolin kaikki näyttää olevan kunnossa.

Naapurin autokin on pihassa, mutta itse ihmistä en ole nähnyt koko päivänä.
Huomasin vain klo 16 että molemmat ovet ovat niin levellään, että sisään käyntinä on vain pelkä suuri auko josta voi kuka vain talsia sisään.

Olen ujo enkä uskalla mennö katsomaan mistä on kyse :(.
Mitä teen?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun on nyt mentävä ap! Se, että sinua on vähän jänskättää on aika pientä siihen, että naapurillasi voi olla jokin hätä ja olla ehkä vielä pelastettavissa!

Vierailija
2/26 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla sairauskohtaus, mene ja tarkista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on niin kauheaa mennä katsomaan onko kaikki hyvin? 

Vierailija
4/26 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No soita poliisit jos et uskalla mennä käymään.

Vierailija
5/26 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita jonkun muun ovikelloa ja pyydä mukaan katsomaan. Menkää oikeesti heti nyt.

Vierailija
6/26 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala mennä jo!

Vierailija
7/26 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on noin suora näköyhteys naapurin taloon, niin olette varmaan joskus nähneet ja moikanneetkin. Että nyt vaan rohkeasti tarkistamaan mikä on tilanne. Olen itsekin ujo, mutta omatunto ei kestäisi jos joku ei saisi tarvitsemaansa apua vaikka sairaskohtaukseen siksi että en uskaltanut toimia.

Vierailija
8/26 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita naapurisi puhelimeen, jos tiedät puhelinnumeron. Jos kukaan ei vastaa, mene katsomaan.

Voihan toki olla tilanne sekin, että väliovea ei ole laitettu kiinni alkujaankaan ja ulko-ovi on ollut jotekin huonosti kiinni, jolloin esim. voimakas ilmavirtaus on saattanut aukaista sen. Tai sitten siellä on vain siivottu ja päätetään tuulettaa ja ehkä ovet ovat vain unohtuneet liian pitkäksi aikaa auki.

Voit toki käydä tilanteen tarkistamassa.

Vierailija
9/26 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rivarissa naapuri pitää usein ovea auki levällään. En tiiä mikä on pointti mut jotkut nyt tekee tolleen.

Vierailija
10/26 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katsot meille, niin kaikki on hyvin. Sisällä on niin kuuma, että pakko tuulettaa.

Vierailija
11/26 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välitä sen verran että käyt huhuilemassa

Vierailija
12/26 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalea ford pihassa?

Vierailija
13/26 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei toivottavasti et ole mun naapuri ettet hätäile turhaan. :D Mulla monesti ulko-ovi levällään auki kun tuuletan (vanha talo) tai lapset pihalla leikkimässä.

Vierailija
14/26 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin monesti on ovi auki, TOSIN ei koskaan noin pitkään. Käy huhuilemassa. Ei mua ainakaan haittaisi, päinvastoin, turvallinen olo jos on välittäviä naapureita.

Vierailija
15/26 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin kävin naapurissa. Huhuilin ovelta, mutta kukaan ei vastannut. Kuulin kuitenkin jostain vaimeaa kuorsausta ja olohuoneeseen päästyäni näin naapurin miehen kuorsaavan kovaäänisesti sohvalla ja pöydällä oli varmaan silmämääräisesti lähemmäs 10 tyhjää kalja tölkkiä. Mies ei herennyt tulooni ja makasi ihan itse kylkiasennossa niin en viitsinyt tehdä mitään. Suljin vain ulko-oven ja lähdin pois.

Ei onneksi ollut mitään vakavampaa.

Ap

Vierailija
16/26 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tehty, ap!

Vierailija
17/26 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin teit, AP. Olet hyvä ihminen ja naapuri.

Vierailija
18/26 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi helvetti mitä kyyläämistä. Kai sitä ihmiset saa olla kotonaan vaikka kaikki ovet ja ikkunat auki niin halutessaan.

Vierailija
19/26 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi helvetti mitä kyyläämistä. Kai sitä ihmiset saa olla kotonaan vaikka kaikki ovet ja ikkunat auki niin halutessaan.

Parempi se on tarkistaa. Mummoni oli kaatunut kotona ja loukannut itsensä eikä saanut kutsuttua apua itse. Naapurit alkoivat ihmetellä kun aamun lehdet pysyivät postiluukussa, löysivät mummon ja kutsuivat apua. Mummo toipui.

Vierailija
20/26 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kesällä joku ovi usein auki. Helpompi kulkea ei tarvi avainta.  On täällä muillakin, lapset kulkee läpi talon ja koirat. Terv. Espoosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi