AAARGH!!! Anoppi sitten soitti ja kutsut ite ittes syömään meille!!!
Perkeleen akka... Ja miks, miks mä en TAASKAAN sanonu mitään vastaan sille naiselle!!??*Takoo päätään seinään*
Sillä on varmaan joku taikavoima millä se saa ihmiset tekeen ihan mitä se itte haluaa!! Mä en ymmärrä miksen mä saa sanottu sille vastaan mitään!!
No... nyt mun täytyy sitten keksiä joku ruoka laji mikä mielyttää sitä. (ei ole muuten helppoa) Eli kysynkin teiltä, että mitä erikoista ruokaa voisin tehdä tänään jotta rakas anoppini voisi olla tyytyväinen ruokaani? (ja ei, en tee mitään mitään myrkky sienistä koostuvaa soppaa, vaikka mieli tekis) Ruoka ei saa olla mitään tavallista kotiruokaa vaan hieman erikoisempaa.. Joten auttakaa ja keksikää...
Kommentit (11)
Ja saattaisinpa soittaa vielä anopille, että tuo salaattitarvikkeet/jälkiruokatarvikkeet mukana, kun en pääse nyt kauppaan ja ne puuttuu!
Voi taivas... en uskaltaisi edes kuvitella minkäläinen sanominen siitä tulisi, jos pyytäisin anoppia tuomaan mukanaan jotakin... Hänhän on tulossa meille syömään, joten omassa pienessä ahtaassa pääkopassaan ei voi kuvitellakkaan vieraana tuovansa jotakin...
Hän esittää todellista hienosto rouvaa, mitä ei ole.
Ja vierailun jälkeen saisin kuulla muilta sukulaisilta kun rakas anoppini olisi soitellut ja päivitellyt kuinka tavallista ja köyhää ruokaa oli tarjolla ja että joutui kustantamaan osan ruuista.... Että näin...
Haluaisin vain keksiä nyt jotain erikoista ruokaa, mistä me kaikki (minä, mieheni, 2 poikaani ja anoppi) pitäisimme....=/
Kanan rintafileet vois leikata vaikka kolmeen osaan, käyttää pannulla ja laittaa vuokaan. Lisäksi kermaa, tuoreita herkkusieniä viipaleina, paprikaa suikaleina, sipulia neljänneksinä ja valkosipulia oikein reilusti, paloiteltuna (yksikyntinen on parasta). Sitten antaa olla uunissa tarpeeksi kauan, niin tulee tosi hyvää. Kaveriksi sitten vaikka itsetehdyt lohkoperunat.
Possun ulkofileepihvit ja peruna-palsternakkapaistos (4 annosta) - Nopeat
Possun ulkofileepihvit:
Leikkaa filee kahdeksaksi pihviksi ja anna niiden levätä huoneen lämmössä noin 30 minuuttia. Sekoita sillä välin pehmennyt voi ja kaikki mausteet. Kääri kelmuun ja laita jääkaappiin odottamaan hetkeksi.
Ripottele pihvien pintaan suolaa ja mustapippuria. Kuumenna pannu ja paista pihvit kypsiksi. Nosta valmiin pihvin päälle voita ja tarjoa peruna-palsternakkapaistoksen kanssa.
Peruna-palsternakkapaistos:
Kuori perunat, palsternakat sekä sipuli. Leikkaa kaikki raaka-aineet lohkoiksi ja hienonna
rosmariini sekä valkosipulin kynnet. Sekoita kulhossa juureslohkot sekä mausteet ja öljy.
Kaada uunivuokaan ja paista 200 asteisessa uunissa noin 40 minuuttia.
Ainekset
Possun ulkofileepihvit:
1 kg
porsaan ulkofileetä
suolaa
mustapippuria
maustevoi:
100 g
voita
1 tl
kuivattua chiliä
1 tl
paprikajauhetta
tabascoa
mustapippuria
Peruna-palsternakkapaistos:
6
perunaa
2
palsternakkaa
1
sipuli
4
valkosipulinkynttä
1
punainen paprika
2
oksaa tuoretta rosmariinia
0,5 dl
öljyä
suolaa
mustapippuria
Mikset voi olla oma itsesi ja miksette voi syödä mitä normaalistikin syötte? MItä siitä jos anoppi soittelee sukulaisille ettei ollutkaan miniä mitään erikoisuuksia väsännyt?
Eli jos jälkipuheita ilmenee, niin siitä pitää SANOA. vaikka, että olit sitten mennyt Leenalle soittamaan ja valittamaan ruoista. Sekö on hyvää käytöstä.
Ja niille sukulaisillehan voi sanoa, että ei pidä sotkea lusikkaansa joka soppaan ja mitä varten tullaan matkimaan teille puheita kun tarkoitus on vain ja ainoastaan pahoittaa teidän mielenne.
Heh! Oletkos jotakin sukua meille? =) Meinaan Leenalle hän soittaisikin ensimmäisenä..:D
AP
Se on se teeveesarja " Pokka pitää" Keeping up apperiances
Kait sulla on Royal Douldton-astiasto katettuna? : )
Vierailija:
Heh! Oletkos jotakin sukua meille? =) Meinaan Leenalle hän soittaisikin ensimmäisenä..:D
AP
Ilmiselvästi et edes pidä anopistasi niin miksi sitten hänelle erityisgurmeitakaan kokkailisit?