Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa joka tykkää ostella kaikkea osamaksuilla eikä korot haittaa?

Vierailija
01.09.2017 |

Tienaan ihan kohtuuhyvin ja ostelen silti usein kaikenlaista jollakin klarna-tilillä tms. Makselen niitä sitten pikkuhiljaa pois ja vielä jää mukavasti rahaa muuhunkin kun ei heti sysää kaikkea yhteen isompaan ostokseen. Tykkään shoppailla ja tuhlata rahaa ja korot ei tunnu missään koska jonnekin se raha kuitenkin menisi. Tiedän että olen jonkunasteinen materialisti/shoppailuholisti mutta eipä tämä minua haittaa :) Muita samanlaisia?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ainoa

Vierailija
2/17 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan aina nuo kaikki pois etuajassa niin ei tule niin paljon korkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tienaan ihan kohtuuhyvin ja ostelen silti usein kaikenlaista jollakin klarna-tilillä tms. Makselen niitä sitten pikkuhiljaa pois ja vielä jää mukavasti rahaa muuhunkin kun ei heti sysää kaikkea yhteen isompaan ostokseen. Tykkään shoppailla ja tuhlata rahaa ja korot ei tunnu missään koska jonnekin se raha kuitenkin menisi. Tiedän että olen jonkunasteinen materialisti/shoppailuholisti mutta eipä tämä minua haittaa :) Muita samanlaisia?

Et ole ainoa, täällä toinen samanlainen. Juuri suunnittelen ostaa 200e kengät.

Vierailija
4/17 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän sitä pitää talouden rattaat pyörimässä.

Vierailija
5/17 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua. Jos kerran on varaa ostaa ilman luottoa, miksi maksaa vähittäismaksulla?

Vierailija
6/17 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Introvertti on henkilö, joka on sisäänpäin kääntyneempi ja miettii tekojaan enemmän kuin ekstrovertti. Introvertiksi kuvaillaan joskus henkilöä, joka pitää itsenäisestä toiminnasta enemmän kuin sosiaalisesta, mutta tämä on enemmän käyttäytymyksellinen kuin kognitiivinen kuvaus. Ennen kaikkea introvertti orientautuu omasta itsestään, ja jatkuva muiden kanssa vuorovaikuttaminen reaalielämässä pikemminkin vie sitä häneltä kuin ylläpitää sitä. Introvertit tarvitsevat omaa rauhaa ”ladatakseen akkujaan”.

Introvertit ovat hiljaisia ja varautuneita, minkä kovaääniset ekstrovertit usein sekoittavat itseluottamuksen puutteeseen.

Tyypillinen introvertti on hiljainen, itseään tutkiskeleva (introspektiivinen) ja varautunut. Tutkimuksissa[8] on havaittu introverttien olevan herkempiä kivulle, väsyvän helpommin ja tuntevan jännityksen madaltavan suoritustasoa, pärjäävän paremmin koulussa, suosivan vakaampia ammatteja ja olevan vähemmän alttiita vaikutteille sekä olevan ekstrovertteja vähemmän seksuaalisesti aktiivisia.[9]

Vierailija
7/17 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina klarnaan. Joskus maksan heti pois ja isommat otokset osamaksulla.

Juuri maksoin matkalaukun kokonaan, verkkokaupan ostokset kokonaan ja yleiskone 4 kertaa 50 euroa.

Kännyt ja tabletit osamaksulla ilman korkoa.

Vierailija
8/17 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap olet materialisti, niin luulisi sinun käyttävän sitten rahasi mieluummin siihen materiaan kuin korkoihin. Et sinä oikeasti mikään materialisti siis ole, olet vain laskutaidoton.

Vierailija
9/17 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Suomessa on tätä nykyä paljon tyhmiä ihmisiä. Mitä järkeä on ostaa mitään koroilla ja muilla ylimääräisillä maksuilla? Sulla ei taida kummoinen matikkapää olla. Vaikka tienaisikin hyvin niin tyhmää se silti on.

Vierailija
10/17 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan hyvin tienaava ei maksaisi heti vaan osissa? No jos on esim kuukauden koroton maksuaika niin sitten.

Vierailija
11/17 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et todellakaan ole ainoa joka noin tekee, monet ovat shoppailuholisteja. Jossain vaiheessa voi kaduttaa kuitenkin turha shoppailu.

Vierailija
12/17 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet. Kukaan järkevä ei maksa turhaan korkoa.

Vierailija
13/17 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin ennen aina osamaksulla ja pystyin maksamaan hyvin takaisin. Nyt olen toimeentulotuella jota avopuolison tuet vähentää ja käteen jää 300e kuussa, ei ookaan enää niin helppoa ja kivaa maksaa takaisin.

Vierailija
14/17 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan osamaksulla vain silloin kun se on kulutonta ja korotonta. Vuosi sitten kun muutin ostin osamaksulla huonekalut (15 000e). Sai 12kk kulutonta ja korotonta maksuaikaa. Oli mukavampi muuttaa kun heti sai kaikki huonekalut eikä vuotta tarvinnut asua "keskeneräisen" kalustuksen kanssa. Periaatteesta pidän kiinni, että lasku pitää maksaa kokonaisuudessaan pois ennen kuin korot alkavat juoksemaan.

Vierailija
15/17 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostit 5000e huonekalut 15000e:lla.

Vierailija
16/17 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostit 5000e huonekalut 15000e:lla.

Nyt ei pysty ymmärtämään kommenttia.

Vierailija
17/17 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ehkä joskus laskea paljonko maksat korkoja. Sillä rahalla saisit varmasti ostettua ties mitä kivaa.

Mitäs sitten jos tulot tippuvat, eikä ole enää varaa maksella laskuja pois..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi