Työssäoloehto; pidennetty tarkasteluaika
Haen ekaa kertaa työttömyystukea ja vasta nyt törmäsin sellaiseen kuin työssäoloehdon tarkasteluajan pidentäminen opiskelun tms. takia. No minähän olen ollut opiskelijana vuosikaudet (lukiosta suoraan yliopistoon) joten tarkastelujaksonikin olisi se maksimi. Katsoin kuitenkin ettei rahallisesti sillä ole mitään väliä saanko työmarkkinatukea vai peruspäivärahaa joten skippaisitteko itse tässä tilanteessa paperisodan ja laittaisitte vaan ruksin ruutuun "työssäoloehto ei täyty"? Minun pitäisi nimittäin työssäoloehdon täyttymisen todistamiseksi kaivaa esiin vuosia vanhoista kesätöistä palkkatodistuksia enkä todellakaan ymmärrä miten se olisi vaivan arvoista. Ei kai tätä voida pitää petoksena jos jätän tuon paperityön välistä? Rahallisestihan en hyödy tästä mitään.
Voisitko lakata postaamasta tänne täysin vääriä neuvoja? Siitä ei ole mitään epäselvyyttä etteikö Kelaan tai työttömyyskassaan pitäisi toimittaa todisteet siitä että työssäoloehto täyttyy. Tämä ilmoitetaan täysin yksiselitteisesti. Jos et toimita tarvittavia papereita niin et ole oikeutettu peruspäivärahaan tai ansiosidonnaiseen. Työkkäri ei tätä työtä tee puolestasi. Mitä ihmeen iloa saat siitä että väität viestitolkulla muuta?